ضرورت مناسب سازی ادارات و اماکن عمومی برای جانبازان و معلولان


Warning: Use of undefined constant has_post_thumbnail - assumed 'has_post_thumbnail' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home2/konarsan/public_html/wp-content/themes/shoraa/tabnakweb/print.php on line 27

چاپ

به گزارش کنارصندل،با حضور معاون برنامه ریزی فرمانداری جیرفت و مسئولین ذیربط ،جلسه کمیته مناسب سازی معابر و اماکن شهری ویژه جانبازان و معلولان شهرستان جیرفت برگزار شد.

img_0046

معاون برنامه ریزی و عمرانی فرمانداری جیرفت در این جلسه به ماده ۲ قانون جامع حمایت از حقوق معلولین اشاره کرد و گفت:طبق قوانین جاری شده باید کلیه وزارتخانه ها,سازمانها ,موسسات , شرکت های دولتی,نهادهای عمومی و انقلابی موظفند در طراحی,تولید و احداث ساختمانها و اماکن عمومی و معابر و وسایل خدماتی به نحوی عمل نمایند که امکان دسترسی و بهرمندی از آنها برای معلولین همچون افراد عادی فراهم باشد.

 

ابوسعیدی خدمت به معلولان را توفیق الهی دانست و گفت: خدمت به قشر معلول جامعه وظیفه ذاتی تمامی دستگاه های اجرایی است و باید در حل مشکلات این عزیزان تلاش مضاعف کنیم.

 

وی با تاکید بر اینکه مناسب سازی اماکن باید با ایجاد رمپ در ورودی های ادارات، بانکها و مجتمع های مسکونی  و همچنین باجه مخصوص برای معلولین و جانبازان در بانکها در اولویت کاری قرار گیرد افزود: استفاده از اماکن عمومی حق عموم شهروندان است و ادارات ذیربط باید در تحقق این امر تلاش کنند.

 

img_0038

وی پیشگام بودن ادارات  ذیربط را در مناسب سازی ساختمان دستگاههای اجرایی ضروری دانست و افزود: اصلاح بناهای تکمیل شده و لحاظ آیین نامه های مربوط به مناسب سازی اماکن عمومی ساختمانهای جدید باید مد نظر قرار گیرد و شهرداری و نظام مهندسی هنگام صدور پروانه و پایان کار ساختمان، این امر را لحاظ کنند.

 

ابوسعیدی اظهار داشت :عمر و سن و سال برخی رو به کهنسالی است و فراهم کردن امکانات و مناسب سازی اماکن فقط مختص معلولین نیست و کسانی که در اثر حادثه دچار آسیب شده اند و همچنین سالمندانی که به خاطر کهولت سن ناتوانند همگی نیازمند امکانات مناسب جهت رفت و آمد آسان هستند.

img_0040img_0041 img_0042
در پایان جلسه، برگزاری ماهانه و مستمر جلسات، پیگیری، نظارت و ارائه گزارش از اقدامات مناسب سازی در سطح شهرستان مورد تصویب حاضران قرار گرفت.