در سایه وحدت می توان به پیشرفت همه جانبه دست پیدا کرد/علمای شیعه و سنی سیاست های اقتصاد مقاومتی را در میان مردم تبیین کنند


Warning: Use of undefined constant has_post_thumbnail - assumed 'has_post_thumbnail' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home2/konarsan/public_html/wp-content/themes/shoraa/tabnakweb/print.php on line 27

چاپ

استاندار کرمان با اشاره به اهمیت وحدت در میان برادران شیعه و اهل سنت، گفت: همه علمای شیعه و سنی در قبال معیشت مردم مسئولیت دارند و باید در حوزه اقتصاد مقاومتی با توجه به مبانی دینی این مبحث را در میان مردم تبیین کنند.

img14021636

به گزارش کنارصندل، پیش از ظهر امروز ( ۲۳ آذر ) علیرضا رزم حسینی در ششمین همایش آئین برادری در شهرستان قلعه گنج که با حضور جمع کثیری از علمای شیعه و اهل سنت برگزار شد، ضمن تبریک میلاد پیامبر اکرم حضرت محمد صلی الله علیه و آله و هفته وحدت، گفت: مهمترین شاخص جهت ایجاد وحدت، توجه به اشتراکات در میان مذاهب مختلف اسلامی است.

وی افزود: در سایه وحدت می توان به پیشرفت همه جانبه دست پیدا کرد لذا این امر باید در اولویت همه مسئولین و معتمدین منطقه باشد.

استاندار کرمان با اشاره به اهمیت اقتصاد مقاومتی، عنوان کرد: سیاست های اقتصاد مقاومتی که از جانب مقام عظمای ولایت مطرح شده است، برخی در سطح کلان و برخی نیز در سطح استانی قابل بررسی و رسیدگی است.

photo_2016-12-13_20-16-50

وی با اشاره به اینکه سیاست های اقتصاد مقاومتی باید مردمی و درون زا باشد، بیان داشت: وضعیت کشور ایران و استان کرمان قبل از انقلاب و بعد از انقلاب قابل مقایسه نیست چراکه در زمینه های آب، برق، گاز، تلفن و آسفالت در زمان قبل از انقلاب در شرایط بحرانی قرار داشت.

رزم حسینی اظهار داشت: در همه زمینه ها فعالیت های خوبی انجام شده است اما در حوزه اقتصاد خانوار و توانمندسازی مردم، عملکرد خوبی نداشتیم.

وی ابراز داشت: در حال حاضر رودبار جنوب دارای ۹ هزار حلقه چاه است اما چرا مردم این منطقه باید فقیر باشند!

استاندار کرمان خاطرنشان کرد: همه علمای شیعه و سنی مسئول هستند و باید در حوزه اقتصاد مقاومتی مبتنی بر احادیث و روایات این مبحث را در میان مردم تبیین کنند.

photo_2016-12-13_20-18-07

وی افزود: مدیریت استان کرمان جهادی است لذا نباید اسیر بازی های سیاسی شویم و با وحدت در این حوزه حرکت کنیم.

ررزم حسینی ادامه داد: در شهرستان قلعه گنج که به عنوان شهر نمونه اقتصادی شناخته شده است، دولت زیرساخت ها را آماده می کند و آن را به بخش خصوصی واگذار می کند.

وی گفت: امروز امید به زندگی در قلعه گنج افزایش پیدا کرده است و شاخص های امنیتی تا مرز ۷۰ درصد بهبود پیدا کرده است لذا این شهرستان به عنوان امن ترین منطقه در استان کرمان شناخته شده است.

به گفته وی وحدت ما از جنس سیاسی نیست بلکه بر اساس اعتقادات است لذا باید با محوریت وحدت، معاش پایدار در میان شیعه و سنی ایجاد شود.

photo_2016-12-13_20-16-54

رزم حسینی عنوان کرد: امروز امکانات در همه جای استان در حال افزایش است اما این امر کافی نیست چراکه باید مردم را آموزش داد تا جهل فرهنگی حاکم نشود.

وی گفت: امروز ما وظیفه داریم در حوزه اقتصاد مقاومتی تلاش کنیم و مباحثی همانند برجام را به  اساتید و متخصصان امر واگذار کنیم.

استاندار کرمان بیان داشت: شهدا جان خود را فدا کردند تا امنیت، آسایش و جامعه ای سالم را برای ما به ارمغان بیاورند لذا ما نیز باید قدردان این ارزش ها باشیم.

وی عنوان کرد: متمکّن و متدین بودن، شعار محوری استان کرمان است لذا همه ما باید این شعار را محور فعالیت های خود قرار دهیم.

منبع:شبستان

photo_2016-12-13_20-17-54