. جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

کد خبر: 19856 تاریخ انتشار : پنجشنبه 25 آذر 1395 | 18:37 ب.ظ

فرماندار جیرفت طی نشستی با معاون صنایع دستی استان:

با توجه به ظرفیت های بسیار بالای صنایع دستی و گردشگری جیرفت، برنامه ای مدون برای این شهرستان در نظر گرفته شود

به گزارش روابط عمومی فرمانداری جیرفت ،صبح امروز نشست فرماندار جیرفت با معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی استان و نماینده ویژه این اداره کل در جنوب کرمان برگزار شد. احمد امینی روش در این نشست افزود: توانمندی هایی که در بخش های مختلف صنایع دستی این شهرستان وجود دارد ، می طلبد هنرمندان […]

photo_2016-12-15_16-18-31

به گزارش روابط عمومی فرمانداری جیرفت ،صبح امروز نشست فرماندار جیرفت با معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی استان و نماینده ویژه این اداره کل در جنوب کرمان برگزار شد.

احمد امینی روش در این نشست افزود: توانمندی هایی که در بخش های مختلف صنایع دستی این شهرستان وجود دارد ، می طلبد هنرمندان این بخش بیشتر به کار گرفته شوند و در راستای اقتصاد مقاومتی حمایت شوند.
وی ادامه داد: در اتاق بازرگانی کارگروهی نیز جهت شناخت بیشتر این هنرمندان تشکیل شده است.

فرماندارجیرفت با بیان اینکه می توان به صورت دستمزدی اجناس مورد نیاز کار هنرمندان صنایع دستی را در اختیارشان قرار داد،گفت: می توان با حمایت از طرح ها و برنامه های نو حوزه گردشگری و صنایع دستی ،جایگاه جیرفت را در کشور در این حوزه تثبیت کرد.

img_9931

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی استان و نماینده ویژه این اداره کل در جنوب نیز در این نشست گفت: در دنیا مشاغل خرد باعث اشتغال شده است.

غلامرضا فرخی با اشاره به توانمندی جیرفت در بحث صنایع دستی افزود: با یک مبلغ خیلی ناچیز در حوزه صنایع دستی می توان صاحب شغل شد.

وی تصریح کرد: در برنامه ششم توسعه ، تاکید مقام معظم رهبری بر چند برابر شدن گردشگر و همچنین صنایع دستی است.

فرخی نیز با اشاره به معادن غنی ، سنگ های قیمتی ،برگ خرما و …تصریح کرد: ظرفیت صنایع دستی جنوب بسیار بالاست و صنایع دستی می تواند مردم را در بحث اشتغال نجات دهد.

وی با اشاره به اینکه هر خانه ای می تواند یک کارگاه بزرگ صنایع دستی باشد ،گفت: باید در مسیری قرار بگیریم که با کمترین هزینه بتوان ایجاد شغل کنیم.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی استان تاکید کرد: ایجاد رشته های صنایع دستی نیازمند جنوب است و باید رشته های صنایع دستی را به دانشگاههای جنوب بیاوریم.

فرخی تصریح کرد: ما رتبه ۳۰ صنایع دستی کشور بودیم که با تلاش و زحمات زیاد هنرمندان و مجموعه صنایع دستی استان، امروز رتبه اول کشور را داریم.

 

در پایان این نشست مقرر شد که نمایشگاه تخصصی صنایع دستی ، همایش صنایع دستی وآموزش و یک برنامه مدون در حوزه صنایع دستی در دستور کار قرار گیرد.

 

 

 

 

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − سه =