. سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

کد خبر: 19807 تاریخ انتشار : پنجشنبه 25 آذر 1395 | 08:55 ق.ظ

رئیس مرکز بهداشت جیرفت خبر داد:

وجود ۳۳ هزار نفر جوان مجرد در جیرفت

به گزارش کنارصندل ،رئیس مرکز بهداشت شهرستان جیرفت گفت: از ۵۲ هزار نفر در گروه سنی ۱۸ تا ۲۹ ساله در این شهرستان ۱۹ هزار نفر متأهل و ۳۳ هزار نفر مجرد هستند. محمدرضا مشایخی روزسه‎شنبه در همایش ازدواج سالم اظهار داشت: هدف از برگزاری این همایش ارتقای سطح دانش و اطلاعات استادان، کارکنان و […]

به گزارش کنارصندل ،رئیس مرکز بهداشت شهرستان جیرفت گفت: از ۵۲ هزار نفر در گروه سنی ۱۸ تا ۲۹ ساله در این شهرستان ۱۹ هزار نفر متأهل و ۳۳ هزار نفر مجرد هستند.

محمدرضا مشایخی روزسه‎شنبه در همایش ازدواج سالم اظهار داشت: هدف از برگزاری این همایش ارتقای سطح دانش و اطلاعات استادان، کارکنان و دانشجویان در زمینه شیوه آموزشی و مشاوره‌ دادن به آن‌ها در این راستا است.
وی بیان داشت: افزایش اطلاعات جوانان و تشویق آن‌ها به امر ازدواج از سیاست‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.
مشایخی با اشاره به زمان‌های استجابت دعا تصریح کرد: زمان‌های استجابت دعا هنگام نزول باران، نگریستن فرزند به چهره پدر و مادر، گشودن در کعبه و برپایی مراسم عقد و عروسی است.
وی افزود: از ۲۴۰ هزار نفر جمعیت شهرستان جیرفت ۵۲ هزار نفر در گروه سنی ۱۸ تا ۲۹ ساله هستند که از این تعداد ۱۹ هزار نفر متأهل و ۳۳ هزار نفر مجرد هستند.
مشایخی عنوان کرد: رسالت استادان، معلمان، مشاوران و کارکنان حوزه بهداشتی این است که بتوانند در زمینه ازدواج مشاوره خوب ارائه دهند.
رئیس مرکز بهداشت شهرستان جیرفت گفت: مشاوران باید در مدارس از فرصت مناسب در زنگ تفریح مدارس استفاده با دانش‌آموزان رابطه خوبی برقرار و آن‌ها را راهنمایی کنند.
وی با اشاره به اهمیت شناخت راه‌های ابتلا به ویروس اچ‌آی‌وی ادامه داد: این ویروس از طریق روابط‌ نادرست جنسی، عدم استریلیزه‌ شدن وسایل آرایشگاه‌های مردانه و زنانه و همچنین دندانپزشکی و … می‌تواند، افراد را مبتلا به این ویروس کند که برای رهایی از آن باید اقدامات پیشگیرانه را به کار بندیم.
مشایخی با بیان اینکه ۱۷ ربیع‌الاول سالروز ولادت رسول نور، رحمت و هدایت است، خاطرنشان کرد: در این روز درهای رحمت الهی برای تمام مردم جهان گشوده می‎شود.
وی اظهار داشت: با ابراز تأسف امروزه ارتباطات اینترنتی، استفاده نادرست از شبکه‌های اجتماعی و ماهواره‌ها ازدواج به موقع جوانان را به تأخیر می‌اندازد.
مشایخی اضافه کرد: بر همین اساس جوانان باید از فرصت‌های خود درست استفاده کرده و در این راستا با یک ازدواج سالم و آگاهانه زندگی خوبی برای خود فراهم کنند.

به همت مرکز بهداشت شهرستان جیرفت همایش ازدواج سالم با سخنرانی جلیل معماریانی و حضور پرشور استادان، کارکنان و دانشجویان در دانشگاه ملی جیرفت برگزار شد.
در حاشیه این همایش کارشناسان مرکز بهداشت شهرستان جیرفت خدمات کنترل سلامت افراد از جمله فشار خون و مشاوره رژیم‌های غذایی مناسب در راستای برقراری تعادل وزن مناسب را به شرکت‌کنندگان ارائه کردند.
منبع:فارس

img_3663img_3635img_3636img_3638img_3639img_3643img_3647img_3648img_3650img_3652img_3674img_3688img_3701img_3710img_3711img_3718
img_3705img_20161215_084410

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه + 18 =