پاداش ۳۰ هزار سوادآموز نهضت سوادآموزی پرداخت شد


Warning: Use of undefined constant has_post_thumbnail - assumed 'has_post_thumbnail' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home2/konarsan/public_html/wp-content/themes/shoraa/tabnakweb/print.php on line 27

چاپ

رئیس نهضت سوادآموزی کشور با اشاره به اینکه پاداش ۳۰ هزار سوادآموز نهضت در کشور پرداخت شد گفت: پاداش ۳۰ هزار نفر سوادآموز دیگر نیز در دهه فجر پرداخت می‌شود.

به گزارش کنارصندل ، علی باقرزاده در نشست شورای پشتیبانی و سواد‌آموزی جنوب و شرق استان کرمان اظهارداشت: یکی از بحث‌های فنی سواد‌آموزی در دنیا تعیین وضعیت سواد کشورها و طراحی ابزارهای یکنواخت برای آنها است.

رئیس نهضت سواد آموزی کشور بیان کرد: در کشور ما مبنای تعیین وضعیت سواد بر اساس نتایج وضعیت سرشماری نفوس مسکن سال ۹۵  بوده است که ویس آن خود‌اظهاری است.

وی افزود: با تلاشی که در طول ۵سال گذشته با هماهنگی مرکز آمار ایران و سازمان ثبت‌احوالانجام شده تشکیل یک پرونده الکترونیکی برای افراد زیر پنجاه سال بوده است.

باقرزاده تصریح کرد: برای تعیین وضعیت سواد سوابق تحصیلی و مدرک تحصیلی افراد ملاک خواهد بود و در مغایرت‌هایی که در خود‌اظهاری در سرشماری و سوابق ثبتی وجود دارد ارجحیت با سوابق ثبتی است و بر همین اساس چیزی حدود یک میلیون ۱۱۲هزار نفر در کشور در گروه سنی ۱۰تا ۴۹ سال بی‌سواد شناسایی شده داریم.

وی افزود: اگر عده ای از بین این تعداد آموزش ناپذیر باشند و همچنین اگر عده‌ای فوت شده نیز باشند، از این تعداد کم می شود.

رئیس نهضت سواد‌آموزی کشور گفت: با فرض بر  اینکه بی سواد جدیدی به این تعداد اضافه نشود پیش‌بینی شده که در مدت سه سال آینده اغلب استان‌های کشور به یک حداقل قابل قبول خواهد رسید.

وی تصریح کرد: درصد بی سوادی در کشور حدود ۴ درصد است که به نسبت چهارسال گذشته  چهار درصد از میزان بی‌سوادی کاهش یافته که این مهم برآورد بسیار خوبی است.

باقرزاده اظهارداشت: مراکز یادگیری محلی در کشور ایجاد شده که به بعضی از مهارت‌های زندگی برای رفع نیازها و بهبود زندگی محلی نیز استفاده می‌شود.

وی گفت: حدود ۲۵۰ مرکز یادگیری محلی در کشور راه‌اندازی شده است که همگی مدیران  در حال آموزش هستند.

رئیس نهضت سواد‌آموزی کشور تصریح کرد: این مهم یک تجربه موفق جهانی است و توصیه نامه‌های به سمت راه‌اندازی مراکز یادگیری محلی است.

وی بیان کرد: در ارتباط با مشوق‌ها دولت تدبیر و امید تنها دولت بعد از انقلاب اسلامی است که برای ایجاد انگیزه در سواد‌آموزان در کلاس‌ها و موفقیت آنها به تشویق مادی می‌پردازد.

باقرزاده با بیان اینکه دولت سالانه رقم قابل توجهی به پاداش قبول شدگان اختصاص می‌دهد، بیان کرد: تاکنون پاداش ۳۰هزار نفر به مبلغ هر نفر ۱۳۴ هزار تومان  پرداخت شده است.

وی تصریح کرد: همچنین ۳۰ هزار نفر دیگر نیز تا دهه فجر پرداخت می‌شود و مابقی که شماره حساب داده باشند نیز تا پایان سال پرداخت می‌شود.

رئیس نهضت سواد‌آموزی کشور گفت: کسانی که سال ۹۵ ثبت‌نام کرده باشند نیز در آزمون‌های پایانی شرکت می‌کنند و به شرط قبولی ۱۳۹ هزار و ۶۰۰  تومان به آنها پاداش داده می‌شود.

وی بیان کرد: همچنین آموزش دهندگانی که تحصیلات دانشگاهی دارند و با ما همکاری می‌کنند ماهیانه مشمول بیمه تامین‌اجتماعی می‌شوند و بیمه ماهیانه خواهند گرفت به سوابق خدمتی آنها ثبت می‌شود.

باقرزاده با بیان اینکه سیستان و بلوچستان در کشور وضعیت نامساعدتری دارد گفت: همچنین استان آذربایجان‌غربی، کردستان و کرمان وضعیت نامساعدی دارند.

منبع:تسنیم