. پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

کد خبر: 20240 تاریخ انتشار : سه شنبه 7 دی 1395 | 17:54 ب.ظ

نقدی بر سخنان یکی از ائمه جمعه محترم استان کرمان

به گزارشسایت کنارصندل، عدم توجه برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به طرح های ملی گاهی چنان مشکلاتی ایجاد می کند که ناگزیر طرح هایی چون انتخابات استانی مطرح می شود و از طرفی نیز مردم باور کرده اند که کشمکش نمایندگان با هدف جذب رای است و مطرح شدن سخنان حاشیه دار، التهابی به وجود […]

به گزارشسایت کنارصندل، عدم توجه برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به طرح های ملی گاهی چنان مشکلاتی ایجاد می کند که ناگزیر طرح هایی چون انتخابات استانی مطرح می شود و از طرفی نیز مردم باور کرده اند که کشمکش نمایندگان با هدف جذب رای است و مطرح شدن سخنان حاشیه دار، التهابی به وجود نمی آورد، اما اگر این سخنان از جانب کسانی که وجهه مذهبی دارند، بیان شود می تواند احساسات مردم را برانگیزند و خدای ناکرده موجب تفرقه و فروپاشی اتحاد ملت شود، آن هم در شرایطی که ناامنی اطراف کشور ما را فراگرفته و ایران  اسلامی بیش از هر زمان دیگری به وحدت نیازمند است .
حال بیان شدن سخنانی که موجب اختلاف  بین مردم شود و وحدت آنها را در این شرایط حساس متزلزل کند می تواند در اشل ملی عوارضی را به وجود آورد که با منافع ملی ناسازگار باشد .
می توان سخنان امام جمعه محترم بم را در این باب منظور نمود،اما ای کاش امام جمعه محترم بم که همواره پیرو ولایت فقیه بوده و هست قبل از بیان این سخنان از پیر هم کسوت خویش ، حضرت آیت الله جعفری نماینده محترم ولی فقیه در استان که الحق و الانصاف از ستون های اتحاد در استان است و همواره و در هر دولتی سعی کرده است وحدت و یکپارچگی بین مردم را حفظ کند، کسب تکلیف می کرد که اگر چنین بود امروز شاهد این سخنان نبودیم.
در اینجا باید پرسید که آیا این امام جمعه محترم که  راه توسعه شرق استان را در توسعه نیافتگی جنوب می داند و استقلال ادارات کل را در جنوب ناحق دانسته و اختصاص ردیف بودجه مستقل برای جنوب را نیز بی عدالتی می خواند، هرگز به این مساله اندیشده است که وسعت جنوب چقدر است و مردم آن مناطق برای یک کار کوچک و اخذ یک نامه اداری چه فاصله ای را باید تا مرکز استان طی کنند؟
آیا به این مساله اندیشیده است که جمعیت زیاد مردم جنوب برای درمان و مداوا باید چه سختی هایی را به جان بخرند و گاه در این راه تا رسیدن به مراکز درمانی مرکز استان (به سبب  فاصله زیاد) جان خود را از دست می دهند.

آیا امام جمعه محترم تا به حال به مناطق دوردست جنوب استان گذر کرده و فقر و مظلومیت مردم آن مناطق را به چشم دیده است؟
مردم جنوب استان خصوصا جیرفت از سرازیر شدن ده ها هزار میلیارد تومان اعتبارات بعد از زلزله تا حالا نه اینکه ناراحت نشدند خوشحال هم شدند.

در حالی که اگر اندازه ۲۰% آن اعتبارات به منطقه‌ی ۵۰۰۰۰ کیلومتر مربعی جنوب می شد، اکنون بسیاری از مشکلات را نداشتیم. اگر نصف این ها به مردم جنوب می رسید بی شک شاهد رشد چشمگیر و فقر زدایی از مناطق جنوبی استان بودیم. در اولین لحظات زلزله این جیرفتی‌های خونگرم بودند که به فریاد زنده های زیر آوارها رسیدند، هزاران نفر جیرفتی و جنوبی در زلزله بم کشته شدند.

اختلاف اندازی بین این مردمان گناه نابخشودنی است.
در اینجا مروری کوچک داریم بر فرمایشات مقام معظم رهبری که افزون بر تأکید به ضرورت حفظ وحدت ملی و انسجام بین آحاد مردم و تبیین فواید آن به مفهوم وحدت نیز پرداخته اند. ایشان در این باره فرموده اند: «من بر روی وحدت ملی تأکید بیشتری دارم، به خاطر اینکه امنیّت نیز ناشی از وحدت است. اگر وحدت نباشد امنیّت ملی نیز به خطر می افتد و ایجاد ناامنی می شود». ایشان همچنین می فرمایند: وحدت یعنی نبودن تفرقه و نفاق و درگیری و کشمکش. حتی جماعتی که از لحاظ اعتقاد دینی نیز مثل هم نیستند، می توانند اتحاد داشته باشند؛ می توانند کنار هم باشند؛ می توانند دعوا نکنند…».
و همان گونه که حضرت امام رحمه الله ، وحدت کلمه ملّت را عامل پیروزی و رمز بقای انقلاب اسلامی می دانستند، مقام معظم رهبری نیز بر این موضوع بسیار تاکید می کنند و می فرمایند: «وحدت ملی، همان چیزی است که می تواند پشتوانه همه تلاش های دولت مردان و مسئولان و مبارزان و دلسوزان این کشور و این انقلاب باشد. بدون وحدت ملی، این کشور بزرگ ترین نیروی خود و مایه عظمت خودش را نخواهد داشت. وحدت ملی، شعار اساسی و حیاتی کشور ماست و مخاطبِ این شعار، افراد خاصّی نیستند؛ همه هستند، آحاد مردم مسئول اند. به خصوص مسئولان کشور، بیش از همه مسئول اند. سیاستمداران و کسانی که در صحنه سیاست حضور دارند، بسیار مسئول اند. وحدت ملی برای همه ملّت، شعار بزرگی است».

حجت پاینده روزنامه نگار

نظرات بینندگان:

  1. ناشناس گفت:

    برادر ایشان بم را هم خوب نمیشناسند چه رسد به جیرفت بزرگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 3 =