کیست، یک امام جمعه‌ی خوب، مَرد و آقا؟


Warning: Use of undefined constant has_post_thumbnail - assumed 'has_post_thumbnail' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home2/konarsan/public_html/wp-content/themes/shoraa/tabnakweb/print.php on line 27

چاپ

به گزارش سایت کنارصندل حجت الاسلام والمسلمین علی زادسر جیرفتی امام جمعه سابق اسدآباد در سایت خود نوشت: نکند این آقای امام جمعه قصد دارد که در در انتخابات‌های آینده، اینجا نامزد بشود، که سالیان درازی است که به فلان شهر ناسزاگویی دارد و نسبت به ادارات کل و دیگر مراکز آن دیار ولایتمدار، مخالفت بدون دلیل دارد و حرف بی‌حساب، ناصواب، و بدون ثواب می‌زند. اگر چنین باشد قطعاً شرک است و نماز مردم را مسأله‌دار خواهد ساخت

کیست، یک امام جمعه‌ی خوب، مَرد و آقا؟

أعوذ بالله من الشیطان الرجیم

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم

قبل از هرچیز سیزدهمین سالگرد زلزله مهیب، ویرانگر، وحشتناک، دهشت‌زا، و پرکشتار پنجم دی ماه ۱۳۸۲ شهر “بم” می‌باشد، تسلیت و تعزیت عرض می‌کنم. حادثه مؤلمه‌ای که در آن خشم ناگهانی زمین، هزاران نفر جیرفتی محترم و عزیز مقیم بم، و ظاهراً بیش از ۴۰۰۰۰ بمی عزیز و محترم را، ظرف ۱۲ ثانیه به دیار باقی فرستاد. خدایشان بیامرزد و غریق غفران بی‌کران خود بگرداند، آمین یا رب العالمین.

و اما بعد؛

اول؛ یک امام جمعه خوب، مَرد و آقا، نه فقط همه سرزمین مقدس و پهناور ایران اسلامی را که تقدسش از خون شهیدان والامقام، و عاشورایی است خانه خود می‌داند، بلکه تمام بلاد مسلمین را، منزل خود می‌بیند و نسبت به عمران و آبادانی آن می‌کوشد. و هنگامی که ببیند یا بشنود یا بخواند که فلان منطقه مسلمان نشین پیشرفت دینی و دنیایی کرده است، بسیار خوشحال شده، و خدا را شاکر می‌شود. خصوصاً برای مناطقی که همسایه باشند که خشنودی و تشکر می‌بایست مضاعف بشود.

دوم؛ یک امام جمعه خوب، مَرد و آقا، هرگز حسادت و بخل در دلش راه ندارد و اگر شنید که یکی از شهرستان همسایه‌اش، با تلاش فراوان مقاماتش، کمی وضع زندگی خود را روبراه ساخته است، حسودی نمی‌کند و از بُخل نمی‌تَرکد. بلکه ضمن تبریک به همسایه، و اظهار خوشحالی واقعی از موفقیت جار، راز موفقیت او را جویا می‌شود، و خودش را به زحمت می‌اندازد، تا اهل منزلش را خشنود و مرفه بگرداند. نه اینکه خدای ناکرده، مرتب تو گوش ساکنین خانه‌اش به همسایه فحش بدهد و کینه و بغض همسایه‌ی نجیب و مهربانش را، در دل آنان انباشته سازد. یا خدای ناکرده به مقامات بالاتر ناسزا بگوید که چرا فلان خدمت را به فلان شهرستان روا داشته‌اید. باید بفرماید از اینکه آنجا را آبادان ساخته‌اید، خداوند از شما تشکر کند، لطفاً اینجا را هم بررسی کنید، اگر ما هم ذی‌حق بودیم همان خدمت را نیز انجام بدهید.

سوم؛ یک امام جمعه خوب، مَرد و آقا، کسی است که برای رضای خدا، حرف خدایی بزند، نه اینکه برای رضای چند نفر نمازگزار بی‌خبر از عقبه‌ی ماجراها، شیطانی فریاد کند و چنان ناشیانه و  ناعاقلانه و انتخاباتی مآبانه سخن براند، و دنبال رضایت ذهنی مأمومین خود باشد که این گمان در برخی از شنوندگان حاضر و غایب به وجود بیاید که نکند این آقای امام جمعه قصد دارد که در در انتخابات‌های آینده، اینجا نامزد بشود، که سالیان درازی است که به فلان شهر ناسزاگویی دارد و نسبت به ادارات کل و دیگر مراکز آن دیار ولایتمدار، مخالفت بدون دلیل دارد و حرف بی‌حساب، ناصواب، و بدون ثواب می‌زند. اگر چنین باشد قطعاً شرک است و نماز مردم را مسأله‌دار خواهد ساخت.

۴- یک امام جمعه مَرد، خوب و آقا، که واقعآ مرد است، هرگز سخنی از اختلاف بین مسلمین دو شهرستان که دوست یکدیگرند، و با هم انواع مراودات اجتماعی اعم از سببی، تجاری، فرهنگی و . و …، دارند، بر زبان جاری نمی‌گرداند خصوصاً در خطبه نماز جمعه که حکم نماز را دارد.

۵- یک امام جمعه باشرف، پرغیرت، و نجیب، هرگز نمی‌تواند در خطبه‌های نماز سیاسی عبادی جمعه، بر خلاف فتوای صریح امام خامنه‌ای مدظله‌العالی، حتی یک کلمه بر زبان براند، چه رسد به تحریک و تحریض مؤمنان شهری که خطیب است، با مؤمنان شهر همسایه. نعوذبالله. امام خامنه‌ای گفتن یک کلمه اختلاف‌انگیز بین شیعه و سنی را جایز نمی‌داند. وای بر کسی که به عنوان امام جمعه بین دو طایفه شیعه، بغض و کینه به وجود بیاورد.

۶- یک امام جمعه پاک زبان، پاک دست، پاک چشم، پاک پا، و متقی،

– نمی‌گوید جز سفارش به تبعیت از ولایت فقیه و امام خامنه‌ای عظیم‌الشأن.

– انجام نمی‌دهد جز حساب و کتاب امور حسبیه مؤمنین، و رساندن فوری قبوض وجوهات دفاتر مراجع تقلید و امام خامنه‌ای، به دست پرداخت کنندگان سهمین مبارکین.

–  نمی‌بیند جز خوبی‌ها مردمان را، و دنبال دیدن عیوب دیگران هرگز نباشد.

– نمی‌رود مگر راه امام خمینی کبیر قدس‌الله‌نفسه‌الزکیه را، که در پیروی و پیمودن راه امام خامنه‌ای، تجلی پیدا کرده و می‌کند.

چنانچه چنین باشد متقی خواهد بود و سفارشش به تقوای الهی که تأکید مؤکد است، در اهل نماز جمعه تأثیر خواهد گذاشت.

ان شاءالله که همه قریب به نهصد امام جمعه عزیز سراسر ایران اسلامی به از این هستند که این قلم تبیین کرد. یقیناً ائمه محترم جمعه، در بیان حقایق سیاسی موجود، خصوصا کج‌روی رئیس جمهور، و معوج‌گویی “روحانی اسمی”، از کسی باکی ندارند و مردم را آگاه ساخته و می سازند.

با اعتذار از امامان جمعه محترم سراسر کشور؛

طلبه‌ی بسیجی؛

علی زادسرجیرفتی؛

امام جمعه سابق اسدآباد

تهران-مرکز ایران؛ ۰۴ دی ۱۳۹۵