جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان های جیرفت و عنبرآباد برگزار شد/تصاویر


Warning: Use of undefined constant has_post_thumbnail - assumed 'has_post_thumbnail' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home2/konarsan/public_html/wp-content/themes/shoraa/tabnakweb/print.php on line 27

چاپ

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار جیرفت گفت: شهرستان های جیرفت و عنبرآباد به عنوان معین سایر شهرستان های جنوب استان آماده خدمت رسانی در مواقع بحران و در صورت نیاز آماده همکاری هستند.

به گزارش کنارصندل،نادر ملایی شامگاه سه شنبه در نشست ستاد مدیریت بحران افزود: این جلسه به صورت مشترک بین شهرستان های جیرفت و عنبرآباد در پی زلزله های  شهرستان فاریاب برگزار می شود و این دو شهرستان آمادگی لازم را برای خدمت رسانی در تمام مواقع دارند.
وی خاطرنشان کرد: زلزله قابل پیش بینی نیست ولی با اقدامات پیشگیرانه از بروز خسارت های جدی باید جلوگیری شود که لازمه آن برگزاری مانور زلزله و آمادگی ستاد مدیریت بحران است.
معاون فرماندار جیرفت از برگزاری مانور مشترک زلزله بین دو شهرستان جیرفت و عنبرآباد خبر داد و گفت: این مانور به منظور آمادگی بیشتر در مواقع بحران برگزار می شود.


وی افزود: این دو شهرستان در زمان وقوع بحران و بدون هیچ پیش زمینه ای باید آمادگی لازم را برای همکاری با سایر شهرستان های استان داشته باشند.
ملایی بیان کرد: نقش مراکز بهداشتی و نیروی انتظامی برجسته تر از سایر دستگاه های دیگر می باشد و لازم است تا بیش از گذشته آمادگی لازم را کسب کنند.


معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار عنبرآباد هم در ادامه جلسه گفت: هنگام وقوع حادثه شهرستان های همجوار بیشترین کمک را می توانند در مواقع بحران انجام دهند و خدمت رسانی بهتری را داشته باشند بنابراین لازم است تا تمامی دستگاه های مربوطه آمادگی ۱۰۰ درصدی را داشته باشند.
یحیی یوسفی افزود: برگزاری مانور مشترک زلزله در حدفاصل مرز دو شهرستان جیرفت و عنبرآباد می تواند ما را به آمادگی لازم در زمینه مدیریت بحران برساند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان نیز شبانگاه سه شنبه در جمع خبرنگارانگفت: ستاد مدیریت بحران شهرستان های جنوب استان کرمان به مناسبت هفته کاهش بلاهای طبیعی و به دلیل وقوع زلزله های بالای چهار ریشتر در فاریاب تشکیل می شود.
محسن صالحی کرمانی افزود: شهرستان فاریاب رتبه نخست لرزه خیزی را بین سایر شهرستان های استان کرمان دارد.
وی با بیان اینکه زلزله های اولیه عصر امروز فاریاب روند افزایشی داشت گفت: این روند در زلزله های بعدی این شهرستان روند کاهشی به خود گرفت هرچند در مورد اینکه زلزله دیگری در این منطقه رخ می دهد یا نه نمی توان از نظر فنی اظهار نظر کرد.
وی اظهار کرد: تاکنون ۲ منزل در شهرستان فاریاب به دلیل برداشتن ترک مویی خسارت دیده است و اهالی شهرستان فاریاب نیز بیرون از منازل حضور یافتند که به دلیل ترس از وقوع زلزله طبیعی است.
پنج زمین لرزه به ترتیب با بزرگی ۳٫۷، ۴٫۴، ۴٫۷، ۳٫۹ و ۳٫۲ عصر امروز شهرستان فاریاب از توابع جنوب استان کرمان را لرزاند و این زمین لرزه های پیاپی موجب ترک خوردن برخی دیوارهای منازل مسکونی در شهرستان فاریاب شد اما گزارشی از خسارت انسانی این زمین لرزه ها دریافت نشده است.