. جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

کد خبر: 20561 تاریخ انتشار : سه شنبه 14 دی 1395 | 12:14 ب.ظ

همزمان با نماز استسقاء:

اعنراض مردم جنوب کرمان نسبت به احداث سدهای بالادست هلیل‌رود و انتقال آب از سرشاخه‌های این رود / تصاویر

  به گزارش سایت کنارصندل، روز گذشته و همزمان با نماز استسقاء جمعی از مردم جنوب کرمان با حمل پلاکاردهایی اعتراض خود را نسبت به احداث سدهای بالادست هلیل‌رود و همچنین انتقال آب از سرشاخه‌های این رود به شهرهای شمالی استان اعلام داشتند و خواستار پاسخگویی استاندار کرمان و مسؤولان مربوطه شدند. حجت‌الاسلام رضا کرمی‌پور امام جمعه […]

 

به گزارش سایت کنارصندل، روز گذشته و همزمان با نماز استسقاء جمعی از مردم جنوب کرمان با حمل پلاکاردهایی اعتراض خود را نسبت به احداث سدهای بالادست هلیل‌رود و همچنین انتقال آب از سرشاخه‌های این رود به شهرهای شمالی استان اعلام داشتند و خواستار پاسخگویی استاندار کرمان و مسؤولان مربوطه شدند.

حجت‌الاسلام رضا کرمی‌پور امام جمعه جیرفت هم در خطبه‌های نماز استسقاء در این شهرستان با اشاره به پلاکاردهایی که جمعی از مردم درباره انتقاد از انتقال آب هلیل‌رود به شهرهای شمالی استان کرمان در دست داشتند، گفت: کاش مسئولان، مردم جنوب استان کرمان را در این زمینه توجیه می‌کردند، توضیح و توجیه ادارات فایده‌ای ندارد زیرا مردم باید در این راستا توجیه شوند.

وی خاطرنشان کرد: مردم جنوب استان کرمان از اینکه آب هلیل‌رود را به جایی دیگر ببرند، نگران هستند و این امر را نمی‌پسندند و امروز نیز با حمل پلاکاردهایی به محل نماز طلب باران آمدند تا صدای انتقاد خود را به گوش مسؤولان برسانند.

امام جمعه جیرفت ابراز داشت: حق و حقوق واجبه مردم جنوب استان کرمان داده نشده و حتی برخی حق مسلم آن‌ها از جمله آب هلیل‌رود را می‌خواهند از بگیرند، مسؤولان بدانند که با مخفی‌کاری به جایی نمی‌رسند.

گفتنی است هلیل رود تنها رود دائمی جنوب کرمان است که این روزها قطره ای آب ندارد و اگر فکری برای آن نشود زندگی حدود یک میلیون انسان در جنوب کرمان به خطر خواهد افتاد.





نظرات بینندگان:

  1. 034 گفت:

    این اعتراض تو شهر جیرفت صورت گرفته نه جنوب کرمان بهتره تیتر بزنی اعتراض مردم جیرفت نسبت به احداث سدهای بالا دست سد جیرفت برای مردم پنج گنج فرقی نمیکنه این سدها احداث شود یا خیر جازموریان رو که خشک کردید حداقل از قول مردم جنوب کرمان دروغ ننویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × پنج =