۶۴ درصد خوشه های کسب و کار در دولت تدبیر و امید ایجاد شد


Warning: Use of undefined constant has_post_thumbnail - assumed 'has_post_thumbnail' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home2/konarsan/public_html/wp-content/themes/shoraa/tabnakweb/print.php on line 27

چاپ

 

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی گفت: ۶۴ درصد خوشه های کسب و کار کشور در دولت تدبیر و امید ایجاد شده و این نشان از توجه دولت به توسعه کسب و کار برای ایجاد اشتغالزایی و توسعه در کشور است.

 

به گزارش کنارصندل، غلامرضا سلیمانی روز سه شنبه در نشست خوشه کسب و کار جنوب استان کرمان افزود: دولت تدبیر و امید نگاه ویژه ای برای راه اندازی خوشه کسب و کار دارد و این را در عمل نشان داده است.
وی تصریح کرد: در خوشه کسب و کار روابط بین تولید، تحقیق و توسعه و سیستم بانکی به شکل نظام مند برقرار است تا شاهد پیشرفت در آن بخش باشیم.
وی گفت: نیروی انسانی بزرگترین سرمایه است ولی باید این نیرو آموزش های لازم را فرا گیرد تا شاهد عملکرد خوب آن در جامعه باشیم.
معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی افزود: آموزش های فنی و حرفه ای فرصت خوبی برای آموزش به افراد جامعه است که باید از این فرصت بخوبی استفاده کرد و دوره های مهارتی در کنار آموزش ها قرار گیرند تا در عمل شاهد یادگیری افراد آموزش دیده باشیم.
وی بیان کرد: دولت تدبیر و امید از شهریور امسال تا سال آینده ۱۶۰ هزار نفر را آموزش می دهد تا نیروهای متخصص پرورش یابند.
وی ادامه داد: از آغاز اجرای این طرح تاکنون ۶۷ هزار نفر آموزش های لازم مهارتی را فرا گرفته اند و مابقی تا شهریورماه سال آینده آموزش می بینند.
سلیمانی گفت: طبق پیش بینی دولت امسال ۲۵ درصد باید افزایش صادرات داشته باشیم لذا دولت با روحیه جهادی پیگیر انجام این مهم است.
وی افزود: خوشه ها با فعالیت جهادی و روحیه اقتصاد مقاومتی می توانند نقش مهمی در زمینه صادرات محصول به خارج از کشور داشته باشند.
معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات منطقه جنوب کرمان در زمینه صادرات محصولات کشاورزی عدم تناسب تولید با نیاز بازار است که باید تولید براساس بازار هدف برنامه ریزی شود.
وی بیان کرد: سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی آمادگی هر گونه همکاری در زمینه آموزش و تامین خدمات و کالاهای مورد نیاز را به خوشه کسب و کار جنوب کرمان دارد.
وی با اشاره به نامگذاری امسال به نام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: دولت در این زمینه فعالیت های خوبی انجام داده و یکی از طرح های دولت در این زمینه طرح تسهیلات روستایی با نرخ ۴ درصد می باشد که به مجلس ارایه شده است.
معاون فرماندار جیرفت نیز در این نشست گفت: استقرار شهرک صنعتی جنوب کرمان نیاز ضروری منطقه است لذا امیدواریم این مهم انجام شود.
نادر ملایی افزود: ۵۸۱ واحد صنعتی در دو شهرک صنعتی شماره یک و دو شهرستان جیرفت فعالیت می کنند و شهرک صنعتی شماره یک شامل ۱۰۰ هکتار و شهرک شماره دو شامل ۶۰۰ هکتار می باشد.
وی بیان کرد: در این دو شهرک صنعتی یکهزار و ۲۵۰ نفر مشغول به کار هستند و با توجه به استقبال بخش خصوصی پیگیر راه اندازی شهرک شماره سه جیرفت هستیم.
وی گفت: درخواست تسهیلات، افزایش قیمت زمین، شارژ ماهیانه، نبود زیرساخت گاز و فاضلاب از جمله مشکلات صاحبان صنایع در این شهرک های صنعتی است.
معاون فرماندار جیرفت به ساخت و ساز مسکونی در شهرک صنعتی شماره یک اشاره کرد و گفت: باید از ساخت و سازهای مسکونی در این محدوده ها جلوگیری شود.
وی افزود: ۷۴۵ طرح خرد اقتصادی با بیش از ۱۷۹ میلیارد ریال اعتبار از آغاز فعالیت دولت تدبیر و امید در این شهرستان عملیاتی و اجرایی شده است.
ملایی گفت: طرح مثلث توسعه اقتصادی استاندار کرمان به عنوان نمونه ای خوب در زمینه اجرای اهداف طرح اقتصاد مقاومتی است که از آن الگوبرداری می شود.
وی بیان کرد: برای نهادینه کردن فرهنگ اقتصاد مقاومتی در جامعه نیاز به همکاری اصحاب رسانه، ائمه جمعه و جماعات و مردم داریم که باید به میدان عمل وارد شوند.
معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی، مدیرکل شهرک های صنعتی استان کرمان و جمعی از مسئولان محلی از طرح پایانه صادراتی جیرفت بازدید کردند.
جنوب کرمان با حدود یک میلیون نفر جمعیت از هفت شهرستان جیرفت، عنبرآباد، فاریاب، رودبار جنوب، کهنوج، قلعه گنج و منوجان تشکیل شده است.
جنوب کرمان علاوه بر توان تولید بالای انواع محصولات باغی و زراعی در بخش معدن و صنعت نیز دارای قابلیت های فراوان است و تلفیق بخش صنعت و کشاورزی به منظور توسعه صنایع تبدیلی از نیازهای این منطقه است.

منبع:ایرنا