برداشت ۱۲۰۰تن توت فرنگی گلخانه ای در شهرستان عنبرآباد


Warning: Use of undefined constant has_post_thumbnail - assumed 'has_post_thumbnail' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home2/konarsan/public_html/wp-content/themes/shoraa/tabnakweb/print.php on line 27

چاپ

 

به گزارش سایت کنارصندل، محسن طاهری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان عنبرآباد با اشاره به آغاز برداشت محصول توت فرنگی سالم و باکیفیت از گلخانه های عنبرآباد اظهار داشت : برداشت محصول توت فرنگی در شهرستان عنبرآباد از اوایل دیماه آغاز و تا پایان اردیبهشت ماه ادامه دارد که از مجموع ۳۰۰هکتار سطح زیرکشت محصولات گلخانه ای شهرستان ۴۰ هکتار آن به کشت توت فرنگی اختصاص دارد . که ارقام متداول کشت شده در این گلخانه ها پاروس ، گاماروس و سیلوا می باشد .
وی افزود در هر هکتار گلخانه توت فرنگی ۲۵ تا ۳۰ تن محصول برداشت می شود و پیش بینی می شود امسال بیش ۱۲۰۰ تن توت فرنگی سالم و با کیفیت از گلخانه ها در طول فصل برداشت و در بازارهای داخلی به فروش رسد .
وی افزود میوه توت فرنگی منبع بسیارخوبی از ویتامین ث و سرشار از پتاسیم و سلولز است که مصرف آن موجب تقویت قلب و تصفیه خون شده و با توجه به خاصیت ضدعفونی کنندگی ، برای بیماری های جلدی بسیار مفید است .
مدیرجهادکشاورزی عنبرآباد اظهار داشت با توجه به بعد مسافت تا بازار مصرف ،کمبود صنایع بسته بندی مناسب و همچنین کمبود کارگر ماهر مهمترین مشکل گلخانه داران توت فرنگی دانست .
وی تصریح کرد ارائه بسته بندی مناسب در زمان برداشت محصول و امکان انتخاب برای مشتری می تواند در بازارپسندی این محصول نقش اساسی ایفا کند.