. شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 21161 تاریخ انتشار : شنبه 25 دی 1395 | 11:47 ق.ظ

جلسه مشترک مراجع قضایی شهرستان عنبرآباد در جهت کاهش جمعیت کیفری مددجویان برگزار شد

به گزارش سایت کنارصندل، در راستای بخشنامه رئیس قوه قضائیه در خصوص کاهش جمعیت کیفری جلسه ای مشترک با حضور قضات دادگاه و دادسرای شهرستان عنبرآباد برای اولین بار در زندان جیرفت برگزار و پس از بررسی پرونده مددجویان ، امتیازاتی به آنان اعطاء شد. رئیس دادگستری شهرستان عنبرآباد در ابتدای این جلسه گفت : […]
به گزارش سایت کنارصندل، در راستای بخشنامه رئیس قوه قضائیه در خصوص کاهش جمعیت کیفری جلسه ای مشترک با حضور قضات دادگاه و دادسرای شهرستان عنبرآباد برای اولین بار در زندان جیرفت برگزار و پس از بررسی پرونده مددجویان ، امتیازاتی به آنان اعطاء شد.
رئیس دادگستری شهرستان عنبرآباد در ابتدای این جلسه گفت : هدف قضات از مجازات اصلاح و تربیت می باشد و در همین راستا با دیدگاه اسلامی نظر به حمایت از مددجویان داشته تا بازگشت سعادتمندانه ای به جامعه داشته باشند.
محمد محقق افزود: برنامه های فرهنگی زندان توانسته است مددجویان را در جبران اشتباهات کمک کند و آنان را در مسیر صحیح اصلاح و تربیت و زندگی قرار دهد.
وی همچنین خاطر نشان کرد: شورای طبقه بندی شهرستان عنبرآباد از این پس به صورت ماهانه و با حضور همه قضات محترم و به صورت ملاقات حضوری با شخص محکوم علیه  در زندان جیرفت برگزار خواهد شد.
دادستان شهرستان عنبرآباد نیز در این جلسه ضمن تشکر از مسئولین زندان در خصوص همکاری و تعامل لازم با مراجع قضایی گفت: احکام صادره برای امنیت جامعه و در راستای قانون بوده و سعی شده است در زمان محکومیت و حبس مددجویان حمایت لازم نیز از آنان انجام شود تا ضمن جبران خطای گذشته  در فکر آینده ای بهتر برای خود و خانواده خود باشند.
سبحانی افزود: زندان چرخه تکمیل کننده مراجع قضایی می باشد. با برگزاری کلاسهای آموزشی و فرهنگی کمک بسیار خوبی به مددجویان می شود.
وی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه در گذشته معمولا فرم شورای طبق بندی در زندان تنظیم و جهت اعطای آزادی مشروط یا تعلیق تعقیب به مراجع قضایی ارسال می گردید و قضات محترم تصمیم گیرنده ، صرفا براساس پرونده و بدون ملاقات حضوری با فرد محکوم علیه در خصوص صلاحیت شخص اظهار نظر می کردند.بنابراین تعداد زیادی از این درخواست ها مورد موافقت قرار نمی گرفت.
دادستان عنبرآباد اظهار داشت: در جهت سیاست کاهش جمعیت کیفری و اجرای بخشنامه ریاست معظم قوه قضائیه با انجام ملاقات چهره به چهره با زندانیان و احراز صلاحیت استفاده از این تسهیلات (آزادی مشروط یا تعلیق تعقیب) با حضور ریاست دادگاه انقلاب، ریاست دادگاه کیفری۲ شهرستان و دادستان شهرستان و قاضی اجرای احکام و اعضای شورای طبقه بندی برگزار می شود.
رئیس اداره زندان جیرفت نیز در این جلسه گفت: برگزاری جلسه مشترک دادگاه و دادسرا برای اولین بار صورت گرفته شد تا در کمترین زمان ممکن بیشترین کمک و حمایت از مددجویان صورت گیرد.
غلامرضا روشان افزود: مددجویان از بدو ورود به زندان در برنامه های فرهنگی و آموزشی ثبت نام شده و در تمام زمان محکومیت تحت نظر مسئولین فرهنگی بوده و تمام اوقات فراغت آنان به نحو احسن برنامه ریزی شده است.
وی خاطر نشان کرد: همکاری و تعامل بسیار خوب بین اداره زندان و مراجع قضایی باعث شده اجرای قوانین اسلامی در خصوص مددجویان اعمال شود و تمامی برنامه ها ی فرهنگی زندان در جهت بازگشت سعادتمندانه مددجویان به جامعه می باشد.
این جلسه با حضور رئیس دادگستری ، دادستان و قضات دادگاه و اجرای احکام شهرستان عنبرآباد ، رئیس و اعضای شورای طبقه بندی زندان جیرفت برگزار گردید.

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − 1 =