جلسه مشترک مراجع قضایی شهرستان عنبرآباد در جهت کاهش جمعیت کیفری مددجویان برگزار شد


Warning: Use of undefined constant has_post_thumbnail - assumed 'has_post_thumbnail' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home2/konarsan/public_html/wp-content/themes/shoraa/tabnakweb/print.php on line 27

چاپ

به گزارش سایت کنارصندل، در راستای بخشنامه رئیس قوه قضائیه در خصوص کاهش جمعیت کیفری جلسه ای مشترک با حضور قضات دادگاه و دادسرای شهرستان عنبرآباد برای اولین بار در زندان جیرفت برگزار و پس از بررسی پرونده مددجویان ، امتیازاتی به آنان اعطاء شد.
رئیس دادگستری شهرستان عنبرآباد در ابتدای این جلسه گفت : هدف قضات از مجازات اصلاح و تربیت می باشد و در همین راستا با دیدگاه اسلامی نظر به حمایت از مددجویان داشته تا بازگشت سعادتمندانه ای به جامعه داشته باشند.
محمد محقق افزود: برنامه های فرهنگی زندان توانسته است مددجویان را در جبران اشتباهات کمک کند و آنان را در مسیر صحیح اصلاح و تربیت و زندگی قرار دهد.
وی همچنین خاطر نشان کرد: شورای طبقه بندی شهرستان عنبرآباد از این پس به صورت ماهانه و با حضور همه قضات محترم و به صورت ملاقات حضوری با شخص محکوم علیه  در زندان جیرفت برگزار خواهد شد.
دادستان شهرستان عنبرآباد نیز در این جلسه ضمن تشکر از مسئولین زندان در خصوص همکاری و تعامل لازم با مراجع قضایی گفت: احکام صادره برای امنیت جامعه و در راستای قانون بوده و سعی شده است در زمان محکومیت و حبس مددجویان حمایت لازم نیز از آنان انجام شود تا ضمن جبران خطای گذشته  در فکر آینده ای بهتر برای خود و خانواده خود باشند.
سبحانی افزود: زندان چرخه تکمیل کننده مراجع قضایی می باشد. با برگزاری کلاسهای آموزشی و فرهنگی کمک بسیار خوبی به مددجویان می شود.
وی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه در گذشته معمولا فرم شورای طبق بندی در زندان تنظیم و جهت اعطای آزادی مشروط یا تعلیق تعقیب به مراجع قضایی ارسال می گردید و قضات محترم تصمیم گیرنده ، صرفا براساس پرونده و بدون ملاقات حضوری با فرد محکوم علیه در خصوص صلاحیت شخص اظهار نظر می کردند.بنابراین تعداد زیادی از این درخواست ها مورد موافقت قرار نمی گرفت.
دادستان عنبرآباد اظهار داشت: در جهت سیاست کاهش جمعیت کیفری و اجرای بخشنامه ریاست معظم قوه قضائیه با انجام ملاقات چهره به چهره با زندانیان و احراز صلاحیت استفاده از این تسهیلات (آزادی مشروط یا تعلیق تعقیب) با حضور ریاست دادگاه انقلاب، ریاست دادگاه کیفری۲ شهرستان و دادستان شهرستان و قاضی اجرای احکام و اعضای شورای طبقه بندی برگزار می شود.
رئیس اداره زندان جیرفت نیز در این جلسه گفت: برگزاری جلسه مشترک دادگاه و دادسرا برای اولین بار صورت گرفته شد تا در کمترین زمان ممکن بیشترین کمک و حمایت از مددجویان صورت گیرد.
غلامرضا روشان افزود: مددجویان از بدو ورود به زندان در برنامه های فرهنگی و آموزشی ثبت نام شده و در تمام زمان محکومیت تحت نظر مسئولین فرهنگی بوده و تمام اوقات فراغت آنان به نحو احسن برنامه ریزی شده است.
وی خاطر نشان کرد: همکاری و تعامل بسیار خوب بین اداره زندان و مراجع قضایی باعث شده اجرای قوانین اسلامی در خصوص مددجویان اعمال شود و تمامی برنامه ها ی فرهنگی زندان در جهت بازگشت سعادتمندانه مددجویان به جامعه می باشد.
این جلسه با حضور رئیس دادگستری ، دادستان و قضات دادگاه و اجرای احکام شهرستان عنبرآباد ، رئیس و اعضای شورای طبقه بندی زندان جیرفت برگزار گردید.