. جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

کد خبر: 21606 تاریخ انتشار : سه شنبه 5 بهمن 1395 | 19:11 ب.ظ

استاندار کرمان در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان کهنوج:

وحدت و همگرایی بین ارکان حکومت، نخستین شرط توسعه در استان کرمان

به گزارش سایت کنارصندل، استاندار کرمان وحدت و همگرایی بین ارکان حکومت را نخستین شرط توسعه در استان کرمان دانست و گفت: مدیریت شهرستان کهنوج با ظرفیتها و پتانسیل های خوبی همچون۵۰۰ میلیون مترمکعب آب شیرین، به موسسه مالی اعتباری ملل واگذار می گردد. علیرضا رزم حسینی صبح امروز سه شنبه در جلسه ستاد اقتصاد […]

به گزارش سایت کنارصندل، استاندار کرمان وحدت و همگرایی بین ارکان حکومت را نخستین شرط توسعه در استان کرمان دانست و گفت: مدیریت شهرستان کهنوج با ظرفیتها و پتانسیل های خوبی همچون۵۰۰ میلیون مترمکعب آب شیرین، به موسسه مالی اعتباری ملل واگذار می گردد.

علیرضا رزم حسینی صبح امروز سه شنبه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان کهنوج (گام دوم مثلث توسعه اقتصادی)، وحدت و همگرایی را نخستین شرط توسعه در استان کرمان دانست و افزود: سیاست استان کرمان مبتنی بر اعتدال است و همواره تلاش شده تا وحدت قابل قبولی را در استان به وجود بیاوریم.

وی با اشاره به اینکه وحدت و همراهی ائمه جمعه و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی موجب شد تا طرح مثلث توسعه اقتصادی ابزاری شود برای به کارگیری همه ارکان حکومت، یادآورشد: مثلث توسعه اقتصادی استان کرمان مسیر خوبی را طی کرد در حالیکه ۱۸ درصد از تفاهمنامه‌های ۷۵ هزار میلیارد تومانی اقتصادی اجرایی شده است.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه زیرساخت‌های خوبی در شهرستان کهنوج پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایجاد شده است، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی همه زمینه ها را برای فراهم نمودن زیرساختها و تربیت نیروی انسانی تحصیل کرده در کشور فراهم نموده و این در حالیست که هنوز در نتوانسته است در بخش اقتصادی به خوبی ایفای نقش کرده و ظرفیت های اقتصاد مردمی را کشف و بهره برداری کند.

رزم حسینی هدف از این جلسه را بند یازدهم سیاست اقتصاد مقاومتی در مردمی کردن اقتصاد مقاومتی دانست و تصریح کرد: طرح ایجاد شهرستان نمونه اقتصاد مقاومتی قلعه‌گنج سال ۹۳ کلید خورد و این طرح با مدیریت توسعه به صورت فرابخشی، توانست موفقیت های قابل قبولی به همراه داشته باشد.

وی به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص سفر مسئولین کشوری به شهرستان قلعه گنج و بازدید از پروژه های اقتصاد مقاومتی این شهرستان اشاره کرد و گفت: علارغم بازدید معاون اول رئیس جمهور و جمعی از وزرا به این شهرستان و بازدید از مدل اجرایی اقتصاد مقاومتی شهسرتان قلعه گنج، یک تیم برای مستندسازی برنامه‌های این شهرستان در این منطقه حضور یافته است.

استاندار کرمان با تاکید براینکه طرح تجمیع روستاهای استان که فاقد شغل و اقتصاد هستند با مدیریت واحد در دستور کار مدیریت استان قرار دارد، افزود: مدیریت شهرستان کهنوج با ظرفیتها و پتانسیل های خوبی همچون۵۰۰ میلیون مترمکعب آب شیرین، به موسسه مالی اعتباری ملل واگذار می گردد.

رزم حسینی ضمن قدردانی از حضور داوطلبانه موسسه مالی و اعتباری ملل در شهرستان کهنوج، یادآورشد: از موسسه مالی و اعتباری ملل انتظار نمی رود که در شهرستان کهنوج کارهای امدادی انجام دهد، بلکه انتظار می رود ثروت یان شهرستان را مدیریت نماید.

وی با گرامیداشت یاد و خاطر یار دیرین امام و رهبری، حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی، خاطرنشان کرد: آیت الله هاشمی رفسنجانی به مدل اجرایی شهرستان قلعه گنج اعتقاد قلبی داشت و در این راستا از مدیریت استان درخواست کردند این الگو رسانه ای و برای کل کشور الگو شود.

استاندار کرمان تصریح کرد: آیت الله هاشمی رفسنجانی راه توسعه ای کشور را الگو گیری از طرح های استان کرمان می دانستند و حامی استان بودند اما در حال حاضر در بین ما نیستند.

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 1 =