. سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 21604 تاریخ انتشار : سه شنبه 5 بهمن 1395 | 18:32 ب.ظ

تایید اختلاس در دانشگاه علوم پزشکی جیرفت توسط بازپرس پرونده

به گزارش سایت کنارصندل، یدالله موحد رئیس کل دادگستری استان کرمان در نشست خبری با رسانه های جنوب استان در جیرفت گفت: بازپرس پرونده اختلاس دانشگاه علوم پزشکی مساله اختلاس در این دانشگاه را با توجه به مدارک موجود از ابتدای رسیدگی به پرونده تا کنون تایید کرده است. موحد افزود: پرونده اختلاس مالی دانشگاه […]

به گزارش سایت کنارصندل، یدالله موحد رئیس کل دادگستری استان کرمان در نشست خبری با رسانه های جنوب استان در جیرفت گفت: بازپرس پرونده اختلاس دانشگاه علوم پزشکی مساله اختلاس در این دانشگاه را با توجه به مدارک موجود از ابتدای رسیدگی به پرونده تا کنون تایید کرده است.

موحد افزود: پرونده اختلاس مالی دانشگاه علوم پزشکی توسط سازمان بازرسی استان شکل گرفت که طی این پرونده وجوهی به بیت المل بازگشت و پنج نفر با قرار بازداشت شدند.

وی ادامه داد: دستگاه قضایی تلاش می کند تا هر چه سریعتر به این پرونده رسیدگی شود.
وی به سفرهای شهرستانی برای سرکشی به حوزه های قضایی اشاره کرد و گفت: در جنوب کرمان ۹ حوزه قضایی وجود دارد و این منطقه یکسوم جمعیت استان را تشکیل می دهد لذا باید به این منطقه توجه خاصی شود.

رئیس کل دادگستری استان کرمان افزود: در زمینه توجه به این منطقه سال گذشته سه حوزه قضایی بخش ساردوویه، فاریاب و جاز موریان به مجموعه دستگاه قضایی جنوب کرمان و ۱۲ نفر به قضات این منطقه اضاف شد تا خدمات رسانی بهتری به مردم این منطقه شود.

وی ادامه داد: در سفر به جنوب کرمان ساختمان اداری رودبار جنوب و قلعه گنج در دوطبقه کلنگ زنی شد و این ساختمان ها طی یکسال اینده به بهره برداری می رسند.

وی گفت: در جیرفت ماهیانه یکهزار و ۸۰۰ پرونده وارد سیستم قضایی این شهرستان می شود و ۱۶ قاضی به این اختلافات و دعاوی رسیدگی می کنند.

موحد افزود: در حوزه امنیت فعالیت خوبی انجام شده است لذا در این زمینه ۱۸ فقره پرونده تعیین و تکلیف شده است.
وی ادامه داد: درمورد پروندهای خاصی که جنبه امنیتی دارد سعی شده در کوتاه هترین زمان به این موارد رسیگی شود.
وی با بیان اینکه امنیت مطلوبی بر جنوب کرمان حاکم است، تصریح کرد: باند نامنی و سازمان یافته در این منطقه نداریم و اگر مساله ای باشد بصورت موردی است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان به مساله حق ابه هلیل رود اشاره کرد و گفت: این مساله یکی از دغدغه مردم جنوب کرمان است لذا این مساله در سیاست های استان و کشوری می باشد.
وی افزود: دستگاه قضایی به مساله حق ابه هلیل رود ورود نکرده است و تنها مورد شکایت یکی از شهروندان عنبرابادی بوده که باتوجه به محل رسیدگی به دادگاه رابر ارجاع داده می شود.
وی با اشاره به مشکل مکانی و حجم زندانیان زندان جیرفت گفت: با نامه نگاری هایی که با سازمان زندانها صورت گرفته امیدواریم با تامین اعتبار به.مکان.مناسبی انتقال داده شود.
وی به مشکل اراضی ورودی شهر جیرفت اشاره کرد و گفت: زمین خواری در حجم قابل توجه .منتفی شده است لذا این وضعیت با هوشیاری دستگاه قضایی و سازمان های مربوطه صورت گرفته است.
وی افزود: در سال جاری ۴۰۰ هکتار از اراضی دولتی برگشت داده شده است که این نشان از عزم دستگاه قضایی در مبارزه با زمین خواری می باشد.
رییس هیات مدیره خانه مطبوعات جیرفت ضمن تشکر از شفاف سازی رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: ۴۴ نشریه و ۱۰ سایت محلی و نمایندگی خبرگزاری های رسمی کشور در این منطقه فعال هستند که ظرفیت بسیار خوبی در زمینه اصحاب رسانه است.
بختیار مجاز با اشاره به مستقل شده دادگاه کیفری شماره یک جیرفت، افزود: با توجه به حجم بالای رسانه در منطقه جنوب کرمان راه اندازی شعبه ای و شورای حل اختلاف مطبوعات این منطقه ضروری می باشد لذا امیدواریم این مهم میسر شود.
وی خاطرنشان کرد: امیدواریم این نشست ها ادامه پیدا کند چرا که اصحاب رسانه نماینده افکار عمومی هستند.

نظرات بینندگان:

  1. علی گفت:

    معامله برسر سلامت مردم جنایتی بالاتر از اختلاس است

  2. ناشناس گفت:

    چجوره تو تشکیلاتی که اختلاس شده و هر روز یک مسئله ای از گوشه کنارش هویدا میشه از بیمارستان کاشانی بگیرید که شده قتلگاه! تازه میگن برا کل جنوب همین بیمارستانه برا زایمان و این همه کمبودها و ضعفها و در این شرایط یه مشت دزد پیدا میشن تو این سیستم بعد میبینی مدیر هنوز سرجاشه مدیر اگر ضعیف نباشه این همه دزدی تو سیستمش نمیشه بعد تازه میگن تو استخداماشون طایفه گری و قومیت گری کردن، واقعا ما جنوبیها مستضعفیم که صدامون به هیچ جا نمیرسه

  3. سالارى گفت:

    ترا خدا یکى به نماینده هاى جیرفت و کهنوج بگه آخه شما ها دارین چکار میکنین توى همین یکماه اخیر چه اتفاقات وحشتناکى توى دانشگاه علوم پزشکى جیرفت رخ داده که از شما ها هیچ عکس العملى دیده نشده آیا واقعاً دیگه وقت اون نرسیده که یه مدیر لایق و پاک مسئولیت دانشگاه را به عهده بگیره ، مردم از نماینده ها شون انتظار کار و برخورد دارن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + چهارده =