. شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 21686 تاریخ انتشار : پنجشنبه 7 بهمن 1395 | 17:45 ب.ظ

گلایه از محیط زیست و نهادهای مربوطه ی شهرستان قلعه گنج در مقابل مشکل بزرگ مردم دهستان رمشک

به گزارش سایت کنارصندل، فردی از دهستان رمشک در شهرستان قلعه گنج در گلایه ای از مسؤلان این شهرستان نوشت: خوشبختانه همیشه می بینیم که محیط زیست در مقابل تخریب و استفاده ی بی رویه از امکانات طبیعی؛ واکنش نشان می دهد و به شدت با عواملش برخورد میکند؛ اما در دهستان رمشک این قضیه […]

به گزارش سایت کنارصندل، فردی از دهستان رمشک در شهرستان قلعه گنج در گلایه ای از مسؤلان این شهرستان نوشت:

خوشبختانه همیشه می بینیم که محیط زیست در مقابل تخریب و استفاده ی بی رویه از امکانات طبیعی؛ واکنش نشان می دهد و به شدت با عواملش برخورد میکند؛ اما در دهستان رمشک این قضیه صحت ندارد.

از دیرباز و از قدیم الایام تاکنون شاهد این بوده ایم که روزی چند صد تُن شن و ماسه از سرتاسر دو رودخانه ی سهران و بهارگ برای مصارف مختلف جابجا می شود و دهستان رمشک درست میان این دو رودخانه قرار دارد.

رودخانه هایی که حتی در تابستان آبشان خشک نمی شود اما همه روزه شاهد این هستیم که با تراکتور و ماشین شن و ماسه های زیادی از تمام نقاط این رودخانه ها جابجا می شود به گونه ای که عمق این رودخانه ها خیلی بیشتر شده و ارتفاعشان تا هم سطح شدن با زمین خیلی زیادتر شده که نتیجه ی اصلی این فاجعه این است که تمام آب رودخانه در سطح زمین نفوذ کرده و به مرور زمان شاهد این هستیم که آب رودخانه ها کم و کمتر می شود تا جایی که بیشتر جاهای رودخانه ها هیچ شن و ماسه ای وجود ندارد.

به همین دلیل شاهد خشک شدن آب رودخانه ها هستیم بله همه میدانیم که عده ای از همین راه کسب درآمد میکنند و حتی مردم به این شن و ماسه برای ساخت و ساز یا مصارف دیگر نیاز دارند اما کسانی که کارشان این است از قسمت های پایینی رودخانه و همیشه از یک جای مشخص این کار را انجام دهند نه اینکه درست دست بگذارند همان جاهایی آب زلالی جاری میباشد.

البته برای راحتی خودشان و نزدیکی مسافتشان این کار را انجام می دهند.

لطفا به فکر فرزندانمان و آیندگانمان باشیم؛ طبیعت را از بین نبریم که فرزندانمان و خودمان نیز از بین برویم.

 

حالا تقاضای ما از نهادهای مربوطه مثل محیط زیست این است که سامان دهی در این زمینه را انجام دهند و این امر را مدیریت کنند چون تراکتوری های محترم دقیقا از جاهایی این کار را انجام می دهند که زیباترین منطقه ی گردشگری رمشک به حساب می آید که با کار آنها تبدیل شده است به زشترین منطقه.

لطفا برای آنها محدوده ی خاصی تعیین کنید و در قبال تخطی از قانون جریمه هایی برای آنها در نظر بگیرید حتی می توانید ماموری را تعیین کنید که محیط بان باشد و بر این امور نظارت داشته باشد.

هم زیبایی منطقه حفظ می شود و هم به بحران بی آبی دچار نمی شویم تا از نزدیک مشاهده نکنید شاید ندانید که چه می گویم لطفا جلویشان را بگیرید با چند نفر از آنها اگر برخورد جدی شود حساب کار دستشان می آید.

ما طبیعتمان را دوست داریم، لطفا نگذارید که نابود شود.
قاصدک

 

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 3 =