جابجایی آرامستان شهر جیرفت ضروری است


Warning: Use of undefined constant has_post_thumbnail - assumed 'has_post_thumbnail' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home2/konarsan/public_html/wp-content/themes/shoraa/tabnakweb/print.php on line 27

چاپ

به گزارش کنارصندل ،جلسه کارگروه سلامت شهرستان جیرفت  به منظور رفع مشکل  ارامستان  شهر جیرفت برگزار شد.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری جیرفت در مورد ضرورت جابجایی آرامستان شهر جیرفت اظهار داشت : با توجه به تکمیل ظرفیت آرامستان کنونی ، جابجایی آرامستان ضروری است و مکان در نظر گرفته شده برای آرامستان جدید بایستی با نظر کارشناسی انتخاب تا مشکلات زیست محیطی نداشته باشد.

نادر ملایی افزود:  در این زمینه باید نگاه واقع بینانه داشته باشیم که هم مشکل شهرداری حل شود و هم مکانی انتخاب شود که قابل دسترسی ، مشکل ترافیک کمتری داشته  و از لحاظ خدمات دهی مناسب باشد .

 

سپس  علیاری معاون شهرداری گفت: با توجه به اینکه  سابقه آرامستان جیرفت با مساحت ده هکتارزمین به حدود سی سال قبل برمیگردد در این مدت ظرفیت آن تکمیل شده و جایی برای دفن اموات وجود ندارد .

وی ادامه داد: در جاهایی از آرامستان مجبور به تخریب آسفالت شده ایم لذا طبق ماده ۵۵ قانون شهرداری ها ایجاد ارامستان از وظایف شهرداری است .

وی افزود: باتوجه به تکمیل ظرفیت ارامسستان، بعضی اموات خود را به روستا میبرند و چون در روستا برای دفن اموات مدارک نیاز نیست لذا این موضوع گاهی باعث  سواستفاده ایی مانند صدور کارت بانکی برای اموات ، استفاده از مدارک هویتی اموات ، جعل اسناد و موجب مشکلات امنیتی میشود

 

در پایان مقرر گردید شهرداری درخواست مکان مناسب برای ایجاد آرامستان را در اسرع وقت به راه و شهرسازی ارائه ، راه و شهرسازی جوابیه را ظرف ده روز به شهرداری اعلام نماید.