. پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

کد خبر: 21791 تاریخ انتشار : یکشنبه 10 بهمن 1395 | 20:35 ب.ظ

جلسه هم اندیشی و هماهنگی ستاد برگزاری هفته منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان برگزار شد /کسب رتبه سوم در حوزه اقتصاد مقاومتی برای این اداره کل/ تصاویر

به گزارش کنارصندل ، جلسه هم اندیشی و هماهنگی ستاد برگزاری هفته منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان برگزار شد. مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب استان کرمان گفت: این اداره کل با اجرای ۲ طرح ملی و هشت طرح پیشنهادی در حوزه اقتصاد مقاومتی در بین دیگر دستگاه های اجرایی استان کرمان رتبه سوم […]

به گزارش کنارصندل ، جلسه هم اندیشی و هماهنگی ستاد برگزاری هفته منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان برگزار شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب استان کرمان گفت: این اداره کل با اجرای ۲ طرح ملی و هشت طرح پیشنهادی در حوزه اقتصاد مقاومتی در بین دیگر دستگاه های اجرایی استان کرمان رتبه سوم را کسب کرد.

محمدحسن کردستانی روز یکشنبه در نشست هم اندیشی ستاد برگزاری هفته منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب استان کرمان افزود: طرح های مقابله با بیابانزایی و کنترل کانون های بحرانی بیابانزا و گرد و غبار با رشد ۶۸ درصد و طرح عملیات آبخیزداری و آبخوان داری با پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصد ۲ طرح ملی است که در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی در جنوب استان انجام شده است.


وی اظهار کرد: هشت طرح تولید و تامین آب، جنگلکاری، حفاظت و حمایت از جنگل ها، پیشگیری و اطفاء حریق، حفاظت مشارکتی، ممیزی اراضی، توسعه گیاهان دارویی و توانمندسازی جوامع محلی نیز بخشی از طرح های پیشنهادی اداره منابع طبیعی جنوب استان کرمان است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب استان کرمان تصریح کرد: فرهنگ سازی در حفظ منابع طبیعی نقشی اساسی دارد و مردم باید شناخت کافی از منابع طبیعی داشته باشند.


فرماندار جیرفت نیز ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا در ایام الله دهه فجر افزود: خدمات نظام و دولت بعد از پیروزی انقلاب اسلامی قابل مقایسه با قبل از انقلاب نیست و باید در این ایام خجسته خدمات دولت و نظام به خوبی تشریح شود.
احمد امینی روش گفت: رسالت اصلی مدیران در ایام دهه فجر تشریح خدمات نظام و لازم است مدیران بیان جایگاه انقلاب اسلامی را برای جوانان را در سرلوحه کار خود قرار دهند.
وی در ادامه بیان کرد: استفاده از قوه قهریه در احیا و حفظ منابع طبیعی نمی تواند تاثیرگذار باشد و باید از مشارکت مردمی در حفظ منابع طبیعی بیشتر استفاده شود.

امینی روش افزود:باید میزان سطح آگاهی و فرهنگ مشارکت مردم را در جهت حفظ منابع طبیعی و محیط زیست بالا ببریم


وی خاطر نشان کرد: هر جا مردم به صورت جهادی وارد عرصه شدند توانسته اند کارکردهای خوبی داشته باشند و نقش خود را به خوبی ایفا کنند.
فرماندار جیرفت افزود: علاوه بر استفاده از ظرفیت مردم باید با متجاوزان منابع طبیعی هم برخورد قاطع داشته باشیم.
مساحت کل منطقه جنوب کرمان سه میلیون و ۸۵۰ هزار هکتار است که ۸۵ درصد آن دولتی است.
وسعت جنگل های جنوب کرمان ۴۸۰ هزار هکتار و وسعت مراتع هم بالغ بر یک میلیون و ۹۱۸ هکتار که از این نظر این منطقه رتبه یازدهم کشور را به خود اختصاص داده است

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 5 =