بیش از ۱۰۰ نوع محصول در شهرستان جیرفت تولید می شود


Warning: Use of undefined constant has_post_thumbnail - assumed 'has_post_thumbnail' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home2/konarsan/public_html/wp-content/themes/shoraa/tabnakweb/print.php on line 27

چاپ

به گزارش کنارصندل ،فرماندار جیرفت روز چهارشنبه در جلسه شورای گفت و گو که با حضور رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان ،فرماندار عنبراباد و مدیران کل جنوب استان برگزار شد گفت:در حال حاضر بیش از ۱۰۰ نوع محصول در این شهرستان تولید می شود این در حالی است که هنوز چرخه تولید برای صادرات در این شهرستان کامل نشده است.
وی یادآور شد صادرات محصول ما در زمینه نوع بسته بندی و سورتینگ دارای مشکل می باشد که بایستی در این زمینه بیش از گذشته سرمایه گذاری شود.
احمد امینی روش افزود اتاق بازرگانی به عنوان معین این شهرستان توانسته است گام های بزرگی را بردارد که امید داریم تا بتوانیم در زمینه کیفیت صادرات هم گام های بهتری را برداریم.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان گفت: کشاورزان جنوب استان برای رقابت در بازارهای جهانی بایستی کیفیت و راندمان محصول را توسط صنایع تبدیلی و تکمیلی ارتقا دهند.
سید مهدی طیب زاده افزود: رقبای ما در بازارهای جهانی دارای تکنولوژی بالا و سازماندهی مناسبی می باشند و این کیفیت و تکنولوژی مناسب باید از مزارع شروع شود.
وی خاطرنشان کرد: باید بدانیم که چه محصولی و چه زمانی از سال تولید کنیم تا توان رقابت را داشته باشیم..
وی تصریح کرد: متاسفانه در این منطقه حق العمل کارهای متخصص وجود ندارند لازم است تا کشاورزان ما تخصص های مناسبی را در زمینه صادرات کسب کنند
وی عنوان کرد: معتقدم که کارهای ما باید زیربنایی و اصولی شکل گیرد اگر بتوانیم تنها یک محصول را به خوبی در بازار ساماندهی کنیم توانسته ایم به نتایج مناسبی دست پیدا کنیم.
رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان بیان کرد: با راه اندازی گمرک و اداره استاندارد توانستیم حلقه صادرات را در این جنوب استان کامل کنیم ولی لازم تا کارهای کارشناسی بیشتری در زمینه بازار انجام گیرد.


وی یادآور شد: تحرکاتی را در زمینه صادرات در کشورهای روسیه، عراق،افغانستان و ترکیه انجام گرفته است تا بتوانیم بازاریابی مناسبی را برای صادرات محصولات این خطه را داشته باشیم.
وی از برگزاری نمایشگاه محصولات کشاورزی در بغداد خبر داد و گفت: این نمایشگاه در اواخر بهمن ماه برگزار می شود و محصولات کشاورزی جیرفت مهمترین شاخص معرفی کشاورزی ما در این نمایشگاه می باشد.
طیب زاده از راه اندازی بورس کالای محصولات کشاورزی خبر داد و افزود: خرما اولین محصولی خواهد بود که در این بورس ارائه می شود.


وی بابیان اینکه باید زمینه عضویت منطقه در نقشه راه گردشگری کشور فراهم شود بیان کرد باید رایزنی های لازم در این خصوص انجام گیرد همچنین روستاهای پایلوت گردشگری را در این منطقه مشخص کنیم تا بتوانیم ضمن این که از تسهیلات لازم استفاده کنیم بتوانیم منطقه را بهتر معرفی نماییم.