همایش ملی توسعه در علوم و صنایع شیمی در جیرفت برگزار شد


Warning: Use of undefined constant has_post_thumbnail - assumed 'has_post_thumbnail' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home2/konarsan/public_html/wp-content/themes/shoraa/tabnakweb/print.php on line 27

چاپ

نخستین همایش ملی توسعه در علوم و صنایع شیمی در جنوب کرمان به میزبانی دانشگاه جیرفت برگزار شد.
به گزارش کنارصندل ،رئیس دانشگاه جیرفت گفت: نخستین همایش ملی توسعه در علوم و صنایع شیمی جنوب کرمان در زمینه شیمی فیزیک، شیمی آلی، نانوشیمی، بیوشیمی، شیمی معدنی، شیمی تجزیه کاتالیست بیوفیزیک، شیمی محیط زیست و اکوسیستم های کشاورزی، مهندسی خوردگی و ترمودینامیک و مهندسی شیمی در جیرفت در حال برگزاری است.
ناصر برومند با بیان اینکه این همایش یک روزه عصر امروز پایان می یابد خاطرنشان کرد: ۱۰۰مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شده که ۸۴ مقاله انتخاب و در نخستین همایش ملی توسعه در علوم و صنایع شیمیایی جیرفت ارائه می شود.
وی تصریح کرد: این همایش با هدف ارتباط دانشگاه با صنعت برگزار شد زیرا علم شیمی در صنعت کاربرد زیادی دارد.
رئیس دانشگاه جیرفت با اشاره به ظرفیت جنوب کرمان در بخش کشاورزی گفت: با استفاده از ارتباط صنعت با علم شیمی می توان با ایجاد کارخانه ها، سموم و مواد شیمیایی مورد نیاز بخش کشاورزی این منطقه را تولید و سبب اشتغالزایی و رونق جنوب کرمان شد.
وی ادامه داد: این منطقه در بخش معدن پتانسیل خوبی دارد که با ایجاد کارخانه های فراوری می توان موجب اشتغالزایی و رشد جنوب کرمان شد.
برومند با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به نام اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل گفت: اقتصاد مقاومتی یعنی استفاده از ظرفیت داخلی لذا این همایش برای ارتباط صنعت با دانشگاه در زمینه تولید محصولات مورد نیاز منطقه برگزار شد.


منبع:ایرنا