آسفالت راههای روستایی جیرفت تا پایان سال ۹۶ /تصاویر افتتاح تعدادی از پروژه ها


Warning: Use of undefined constant has_post_thumbnail - assumed 'has_post_thumbnail' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home2/konarsan/public_html/wp-content/themes/shoraa/tabnakweb/print.php on line 27

چاپ

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: ۸۰ درصد از آسفالت راههای روستایی جیرفت در دولت تدبیر و امید انجام شده و امیدواریم بتوانیم تا پایان سال آینده تمام این راهها را آسفالت کنیم.

به گزارش کنارصندل ،یحیی کمالی پور روز یکشنبه در بازدید از طرح های قابل افتتاح دهه فجر در بخش اسماعیلی جیرفت افزود: این شهرستان دارای ۶۴۴ روستای بالای ۲۰ خانوار است و با پیگیری هایی که با وزارت راه شهرسازی انجام شده، امیدواریم تا نیمه دوم سال ۹۶ راه تمام این روستاها آسفالت شود و هیچ جاده روستایی خاکی در این شهرستان وجود نداشته باشد.
وی با بیان اینکه ۲ سوم کابینه دولت یازدهم طی سه سال در این شهرستان حضور پیدا کرده اند افزود: حضور دولتمردان منشا برکات زیادی برای مردم جیرفت بوده و توانستیم اعتبارات زیادی را توسط این افراد به طرح های اقتصادی اختصاص دهیم.
نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی همچنین به اختصاص ۵۰۰ میلیارد ریال به احداث راه آهن جیرفت به بم اشاره کرد و گفت: این مبلغ برای فاز اول اجرای این طرح در بودجه سال ۹۶ تخصیص پیدا کرده که می تواند زمینه سرمایه گذاری را در این بخش فراهم کند.
وی همچنین از رایزنی با وزارت راه و شهرسازی برای دریافت قیر خبر داد و تصریح کرد: نتایج مثبتی در این زمینه حاصل شده است که بعد از قطعی شدن این نتایج شاهد خبرهای خوبی در این زمینه خواهیم بود.
وی افزود: خوشبختانه عملیات گازرسانی به شهر جیرفت و عنبرآباد هم آغاز شده و تا پایان سال آینده مردم این منطقه از این نعمت گاز برخوردار خواهند شد.
کمالی پور عنوان کرد: تمام این خدمات با روحیه همدلی و وحدت بین مسئولان و ائمه جمعه ایجاد شده است.
وی با تاکید بر اینکه مناطق روستایی بدون مشارکت مردم توسعه پیدا نمی‌ کند گفت: بخش قابل توجهی از استعدادهای ایران در مناطق دورافتاده قرار دارد که باید از توان این نیروها استفاده کرد و توانمندسازی را با شناسایی و آموزش استعدادها انجام داد.

۳۹ کیلومتر راه روستایی در جیرفت به بهره برداری رسید

رئیس اداره راه و شهرسازی جیرفت گفت: ۳۹ کیلومتر راه ۱۴ روستای این شهرستان با بیش از ۸۴ کیلومتر وسعت به بهره برداری رسید.

 

رضا سلیمانی روز یکشنبه در آیین بهره برداری از راه ۱۴ روستای شهرستان جیرفت افزود: ۳۹ کیلومتر راه فرعی روستاهای فتح آباد،جنگل گرگی ،لطف آباد، بلوچ آباد، علی آباد، حیدر آباد، باغ بابویه، الله آباد رضوان، حشر آباد، نراق، سرگز، فتح آباد و عباس آباد از توابع شهرستان جیرفت به بهره برداری رسید.
وی در مورد دیگر طرح های در دست اقدام شهرستان جیرفت بیان کرد: ۴۷ کیلومتر از محور جیرفت – بم در دستور کار قرار دارد که تاکنون ۲۵ کیلومتر آن به بهره برداری رسیده و باقیمانده این محور هم طی قراردادهایی به مبلغ ۵۱۰ میلیارد ریال توسط پنج پیمانکار در دست اقدام است.
وی تصریح کرد: پیگیری و ساخت محور جیرفت به بافق و ساردوئیه به طول ۱۱۰ کیلومتر در دست اقدام است که تاکنون ۱۵ کیلومتر آن به بهره برداری رسیده و باقیمانده آن طی قراردادهایی به مبلغ ۷۵ میلیارد ریال با پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصد در دست اقدام است.
وی با بیان اینکه محور جیرفت به میانچی هم به طول ۲۲ کیلومتر در دست اقدام است گفت: ۹ کیلومتر از این محور به بهره برداری رسیده و باقیمانده مسیر هم در دست اقدام است.
وی در مورد دیگر طرح های عمرانی شهرستان جیرفت خاطرنشان کرد: ساخت پل سرجاز در جیرفت به طول ۳۶۴ متر مربع با ۱۳ دهانه ۲۸ متری با اعتبار ۸۶ میلیارد ریال توسط پیمانکار در حال اقدام است.
وی افزود: احداث پل جنگل آباد در این شهرستان هم به طول ۱۹۶ متر مربع با هفت دهانه ۲۸ متری با هزینه ۴۶ میلیارد ریال توسط پیمانکار در دست اقدام است که در سال آینده این ۲ طرح هم به بهره برداری می رسد.
سلیمانی اضافه کرد: توسعه و ساخت راه های هر منطقه نشانه بارز توسعه اقتصادی در آن منطقه است و از آنجایی که اقتصاد این منطقه بر محوریت کشاورزی بنا نهاده شده سعی داریم با توسعه راه ها بتوانیم موجب رونق اقتصادی این منطقه شویم.
این آیین با حضور نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و امام جمعه شهرستان جیرفت برگزار شد.