. پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

کد خبر: 22219 تاریخ انتشار : چهارشنبه 20 بهمن 1395 | 10:56 ق.ظ

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان:

۱۱ طرح صنعتی و معدنی در جنوب کرمان افتتاح شد

  به گزارش سایت کنارصندل، به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر، ۱۱ طرح صنعتی و معدنی در جنوب کرمان با حضور دکتر اسکندری نسب رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت، حجه الاسلام کرمی پور امام جمعه‌جیرفت، دکتر کمالی پور نماینده مردم شهرستان های جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی، مهندس امینی روش فرماندار جیرفت […]

 
به گزارش سایت کنارصندل، به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر، ۱۱ طرح صنعتی و معدنی در جنوب کرمان با حضور دکتر اسکندری نسب رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت، حجه الاسلام کرمی پور امام جمعه‌جیرفت، دکتر کمالی پور نماینده مردم شهرستان های جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی، مهندس امینی روش فرماندار جیرفت و جمعی از مسئولان دیگر افتتاح شد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان در این خصوص گفت: بحمدلله در مدت سه سال و نیم اخیر پتانسیل های معدنی منطقه کاملاً شناسایی شده و معادن در این مدت یا پروانه اکتشاف گرفته و یا در حال استخراج و بهره برداری هستند که از این میان می توان به ذخیره قطعی کشف شده ۲۵میلیون تنی و احتمالی بیش از ۲ میلیارد تنی مس اشاره کرد که در همین راستا ۲۷ فقره پروانه اکتشاف و ۱۱ فقره گواهی کشف و پروانه بهره برداری معدن در جنوب کرمان صادرشده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان ادامه داد: فاز اول معدن مس مربوط به شرکت کاوش فلز سبزواران با سرمایه گذاری ۱۱ میلیارد ریال واشتغال ۱۳ نفری یکی از ۵ معدن مس فعال شده در جنوب کرمان می باشد که ۴ معدن آن در دولت تدبیر و امید به بهره برداری رسیده است.

دکتر محمود اسکندری نسب گفت: اهمیت ذخایر بالای مس منطقه وخصوصاً شهرستان جیرفت به اندازه ای است که با پیگیری های سازمان خوشبختانه برای ۵معدن فعال، ۵ مجوز تأسیس کارخانه فرآوری مس در دولت تدبیر و امید صادر شده که اینگونه سرمایه گذاری در صنایع معدنی و جلوگیری از خام فروشی متناسب با تعداد معادن کمتر مشابهی در کشور دارد.
وی افزود: این ۵ کارخانه نه تنها توانایی پوشش کل ذخیره مس منطقه را دارند بلکه ظرفیت آنها بیش از این مقدار نیز می باشد و کارخانه مس کاتدکاوش فلز سبزواران یکی از نمونه های موفق این طرح ها می باشد.
وی تصریح کرد: این مجموعه در حال احداث از کارخانه های فرآوری مس، در ادامه روند احداث کارخانه های فرآوری آهن جلیل در اسفندقه که در کمتر از ۶ ماه انجام شد و همچنین کارخانه فرآوری آهن پارس تیراژ در ساردوئیه جیرفت می باشد که هر دو طی مدت دولت تدبیر و امید آغاز و به بهره برداری رسیدند.

وی در خصوص این طرح بزرگ صنعتی گفت: این کارخانه که در هفته دولت امسال کلنگ زنی شد با پیشرفت فیزیکی ۶۵% روند بسیار سریعی را جهت تکمیل و راه اندازی طی می کند. سرمایه گذاری این کارخانه ۶۲۷ میلیارد ریال است که با بهره بردداری از آن حداقل برای ۸۵ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد خواهد شد.
دکتر اسکندری نسب همچنین گفت: معدن و کارخانه کاوش فلز سبزواران نمونه بارزی از پیشرفت های صنعتی و اقتصادی منطقه جنوب کرمان است که انشا الله در آینده ای نزدیک شاهد به بار نشستن این تلاش ها و راه اندازی ۵ کارخانه فرآوری مس خواهیم بود.
وی اضافه کرد: کارخانه تولید کنسانتره مس نیز برای اولین بار در جنوب کرمان در حال احداث است که با ظرفیت ۵۰۰ تن کنسانتره در سال، سرمایه گذاری بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال توانایی ایجاد اشتغال برای ۵۵ نفر به صورت مستقیم را دارد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان ادامه داد: بحمدلله با توجه به اهمیت اجرایی کردن فرمان مقام معظم رهبری در خصوص اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی و تاکید وزارت صنعت، معدن و تجارت در این خصوص، و با توجه به برنامه تکمیل طرح های با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰% که یکی از دو برنامه اصلی وزارت صنعت، معدن و تجارت در جهت اجرای اقتصاد مقاومتی می باشد، ۸ واحد از واحدهای افتتاحی امروز با دریافت تسهیلات رونق تولید مورد تأکید قرارگاه اقتصاد مقاومتی کشور جمعاً به مبلغ ۴۴٫۸میلیارد ریال تکمیل شده و توانستند به بهره برداری برسند.
وی در پایان گفت: به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر و با توجه به پیشرفت های حاصله در حوزههای صنعتی و معدنی و به نتیجه رسیدن بسیاری از طرح ها، از میان ۲۲ واحد آماده افتتاح، ۱۱ واحد صنعتی و معدنی با سرمایه گذاری ۲۲۲ میلیارد ریال و اشتغالزایی مستقیم ۱۸۵ نفری در زمینه تولید درب و پنجره Upvc، انواع قیر، آب مقطر و آب اسید،نایلون و نایلکس، mdf و درب چوبی، کیک و انواع شیرینی و سردخانه به بهره برداری رسید.

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 − یک =