دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در ۹ رشته پذیرش دانشجو دارد


Warning: Use of undefined constant has_post_thumbnail - assumed 'has_post_thumbnail' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home2/konarsan/public_html/wp-content/themes/shoraa/tabnakweb/print.php on line 27

چاپ

نشست معاونان کلان منطقه ای هشت کشوری ۲۰ و ۲۱ بهمن ماه سال جاری در دانشگاه علوم پزشکی جیرفت برگزار شد.

به گزارش کنارصندل ، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، نشست معاونان آموزشی کلان منطقه ای هشت کشوری و هم اندیشی نهمین المپیاد علمی دانشجویان ۲۰ و ۲۱ بهمن ماه سال جاری در دانشگاه علوم پزشکی جیرفت برگزار شد.

هدیه عسکر پور معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی جیرفت در نشست معاونان آموزشی کلان منطقه هشت کشوری در جیرفت اظهار داشت: بسته های طرح تحول سلامت در مرحله پایش و پیگیری اجرایی بیشتر قرار گرفته و خوشبختانه کلان منطقه هشت با مدیریت خوب دانشگاه علوم پزشکی کرمان در اجرای بسته ها فعال بودند.

وی افزود: اگر به بسته ها اجرایی تر نگاه کنیم، تغییراتی مانند سازماندهی بیمارستانهای آموزشی، تشکیل شوراهای اخلاق، نهادینه سازی بحث اخلاق دانشگاه ها، مدیریت و تأمین نیروی انسانی، بومی سازی در بحث پذیرش دانشجو و… در دانشگاه ما تا حدی زیادی عملی شده است.

عسکر پور با اشاره اقدامات انجام شده برای آموزشی شدن بیمارستانهای منطقه و تجهیز مرکز مهارتهای بالینی بیان داشت: از کارهای خوبی که در دانشگاه علوم پزشکی جیرفت انجام شد، استقلال دانشکده بهداشت بود که از نظر فضای فیزیکی و تا حد زیادی از لحاظ اعضای هیئت علمی مستقل شده است و سه رشته بهداشت عمومی، بهداشت محیط و بهداشت دهان و دندان در این دانشکده داریم که رشته بهداشت دهان و دندان از رشته های جدیدی است که با پذیرش دانشجویان بومی کار را آغاز کردیم و سری دوم نیز پذیرش شده است.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی جیرفت گفت: در زمینه استقلال دانشکده پیرا پزشکی دانشگاه جیرفت مجوز آن اخذ شده تا با سه رشته هوشبری اتاق عمل و علوم آزمایشگاهی بتوانیم این دانشکده را مستقل کنیم اما از نظر فضای فیزیکی هنوز نتوانسته ایم دانشکده را مستقل کنیم.

عسکرپور ادامه داد: دانشکده پزشکی جیرفت سال ۸۸ راه اندازی شده که نخستین دانشجویان ورودی این رشته امسال فارغ التحصیل شدند و در جنوب کرمان مشغول فعالیت هستند این دستاورد خوبی است که بعد از گذشت هشت سال با تمام کمی و کاستیها اولین گروه دانشجویان پزشکی دانشگاه به ثمر رسید.

وی با بیان اینکه رشته پرستاری و مامایی هم اولین دانشکده ایجاد شده در جیرفت بود و امروز هم در حال فعالیت است، تصریح کرد: ۹ رشته در دانشگاه علوم پزشکی جیرفت پذیرش دانشجو دارند که رشته علوم آزمایشگاهی نخستین پذیرش خود را در ترم دوم سال جاری دارد.

عسکر پور ادامه داد: مؤسسه آموزش عالی سلامت کهنوج از سال آینده در دو رشته کاردانی بهداشت خانواده و مبارزه با بیماری ها با پذیرش دانشجویان بومی کار خود را آغاز میکند که خوشبختانه یکسری زیرساخت های آن فراهم شده است.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی جیرفت گفت: از نظر بیمارستانهای آموزشی هم در منطقه یک بیمارستان جنرال، یک بیمارستان تخصصی زنان و یک بیمارستان خصوصی داریم.

وی با اشاره به اهداف این نشست اظهار داشت: با هم اندیشی و تبادل نظر از تجربیات دانشگاهای مختلف در راستای اجرای بسته های طرح تحول استفاده شود تا دستاوردها را بررسی کنیم و تجربیات بین دانشگاهی ما بیشتر شود تا با یاری و همفکری در جهت بهره برداری از بسته های طرح تحول به عنوان یک ماموریت بزرگ وزارت بهداشت در این دوران استفاده کنیم.