شرط حجت الاسلام زادسر جیرفتی برای‌ ورود فنی به مسئله سد جیرفت و هلیل رود


Warning: Use of undefined constant has_post_thumbnail - assumed 'has_post_thumbnail' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home2/konarsan/public_html/wp-content/themes/shoraa/tabnakweb/print.php on line 27

چاپ

به گزارش سایت کنارصندل، حجت الاسلام علی زادسر جیرفتی نماینده ادواری مجلس با نگارش مطلب زیر، شرط ورودش به مسئله هلیل رود و جازموریان را درخواست کتبی حداقل صد نفر از اهالی جیرفت بیان کرد:
اعوذبالله من الشیطان الرجیم
بسم الله الرحمن الرحیم
مردم عزیز و شریفِ جیرفت بزرگ و کهن زیدعزهم
سلام علیکم
طی یکی دو سال اخیر، برخی افراد، رسانه‌ها، گروه‌های مجازی، به بهانه خشکاندن هلیل‌رود وحشی، دیوانه و آدم‌کش، که حیات‌بخش کشاورزی و باغات مرکبات و نخیلات نیز بود، توسط خوی وحشی‌تر، و آدم‌کش‌تر برخی از اهالی قدرت طغیان‌گر، صورت گرفته است. نامستقیم امثال نگارنده را، به خیانت، ترسویی، بی‌مسؤولیتی و . و …، متهم ساخته‌اند، و بعضاً چون بچه‌های دبستانی قهر کرده، و اعضای برخی از گروه‌ها را، از خواندن نوشته‌های این نویسنده، محروم ساخته‌اند.
قابل ذکر است این هلیل‌رود «شاعر‌کش» (مرحوم بینش)، گهی در ساحل‌های شرقی و غربی خود با پیشینیان ما کنار آمده، و اجازه رشد، نمو و تأسیس تمدنی چندهزارساله را، به آنان داده است، و گهی هم عصبی شده است و با یک خروش چندده هزارساله، کل تمدنی که گذشتگان ما در شرق و غرب مسیلش، ایجاد کرده بودند، که به تمدن قدیمی ساحل‌های شرقی و غربی “دجله‌رود”، و “فرات‌رود” را، که به تمدن بین‌النهرین (تمدن وسط دو رودخانه) معروف شده است، خدمات و آموزش می‌داده است، در یک چشم به هم زدن، به تلّی از گل و لای مبدل ساخته، و اجداد ما را بدون غسل، کفن و نماز مدفون ساخته است.
آنچه مسلم است اگر در روزگار وکالت زادسر جیرفتی؛
– بعد از سه سال پرمخاطره و حادثه، توسط لشکر ثارالله به فرماندهی سردار سرلشکر قاسم سلیمانی، امنیت پایدار و جدی و قابل حس و لمس برقرار گردید.
– دو ساعته، حکم فرماندار پرقدرت استاندار فوق قدرت مرعشی باطل شد،
– شش‌ماهه سواحل شرقی و غربی هلیل‌رود بعد از سیل ۱۳۷۱ احداث شد،
– کارخانه آسفالت وزارت راه و ترابری که در دهبکری مستقر شده بود، از جا کنده شد و در کنار تونل محمدآباد مسکون، دایر گردید،
– در کمال بهت و حیرت همگان فرودگاه جیرفت در سال ۱۳۷۴ احداث شد،
– هواپیمای آسمان در همان سال ۱۳۷۴ فقط با یک مسافر بدون بلیط، از مهرآباد پرواز کرد و در فرودگاه تازه تأسیس شده جیرفت فرود آمد.
– یکصد خیر مدرسه‌ساز که بلیط فرودگاه بم را تهیه کرده بودند و بر خلاف مقرارت هوانوردی در فرودگاه جیرفت به زمین نشستند و با اتوبوس به بم رفتند.
– منابع آب شرب شهروندان جیرفت دوساله احداث، و بهداشتی شدند،
– بنیان دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، نهاده شد،
– بیش از بیست اداره کل و بانک مستقل شدند و مقدمات استان شدن جنوب کرمان به مرکزیت جیرفت، در حال فراهم شدن بود،
– اگر جاده‌های جیرفت – کرمان، جیرفت – کهنوج، جیرفت – ساردو – بافت، جیرفت – اسفندقه، جیرفت – نرگسان، ساردوئیه حسین‌آباد – راین، و . و … درست شدند،
– پایانه باربری قبل از کرمان در جیرفت احداث شد،
– سازمان جهادکشاورزی جیرفت و کهنوج در سال ۱۳۷۵ و دوره پنجم مجلس شورای اسلامی، مستقل شد. (از مهندس موسوی رئیس وقت سازمان بپرسید.)
– اگر بخش عنبرآباد بعد از ۸ سال پی‌گیری ممتد و قاطع، از جیرفت جدا و شهرستانی مستقل شد.
– سدتنظیمی انحرافی و کانال‌های آبرسانی آن که بعد از سیل بهمن ۱۳۷۱ به کلی نابود شده بود، مجدداً و به سرعت ساخته شد.
و خلاصه اگر صدها و هزاران کار و پی‌گیری دیگر انجام شد، فقط و فقط با قدرت قوی و جدی مردم شریف جیرفت و عنبرآباد بود و بس،
بله، قدرتی که در دستان توانمند وکیلی مقتدر و قاطع و سمج، به نام علی زادسرجیرفتی، قرار گرفته بود.
خب، معلوم است که اگر زادسر قدرت قانونی مردم را در دستان خود می‌داشت، می‌توانست مانع احداث سدهای دیگر در بالادست سد جیرفت، بشود. این مهم روشن است که با کمک مردم بصیر و اهل نظر، می‌توانست روزگار رئیس جمهور، وزیر نیرو، استاندار کرمان و فرماندار جیرفت را سیاه کند.
مثل روز آشکار است که زادسرجیرفتی که نماینده‌ی مجلس بود می‌توانست. دلیل این ادعا، سوابق کاری نامبرده است.
اکنون برخی از زادسرجیرفتی که خلع سلاحش ساخته‌اند، می‌خواهند تا بدون تفنگ، به جنگ پلنگ پر نیرنگ برود. همگان می‌دانند که پنجه‌ها و نیش‌های اختصاصی شکار آن حیوان وحشی، هر کسی را که مسلح نباشد، پاره پاره خواهد ساخت.

بلی دوستان، شهر جیرفت و استان کرمان، حساب و کتاب دارد. دروازه، امام جمعه، نماینده، فرماندار، شورای شهر، استاندار دارد. به قول آن سریال؛ “زادسر چکاره بیده”.
بنده بدون خواست و پشتوانه مردمی نمی‌توانستم کاری انجام بدهم، و نباید قلمی می‌زدم و اقدامی می‌کردم، زیرا فوراً توسط قدرتمندان و باندهای مخوف آن‌ها متهم به دخالت در امور اجرایی می‌شدم. هر وقت دستور کتبی حداقل یکصد نفر از اهالی فرهیخته‌ی فرهنگ، بازار، دانشگاه، حوزه، رسانه، سیاست، بزرگان و موجهین جیرفت و منطقه، خطاب به نماینده‌ی دوره‌های چهارم، پنجم و هفتم مجلس شورای اسلامی، مبنی بر پی‌گیری چرایی، و چند و چون احداث سدهای جدید، و دفاع از سد اصلی و اولی جیرفت، توسط پست جمهوری

اسلامی ایران ابلاغ شد، چشم، بسم الله گفته و هرچه در توانم باشد در طبق اخلاص گذاشته، و نتیجه را نیز خواهم نگاشت، و الاّ، فلا.
پژوهشگر و نویسنده؛
طلبه‌ی بسیجی؛
علی زادسرجیرفتی
نماینده‌ی ادوار چهارم، پنجم و هفتم مجلس شورای اسلامی
ششمین امام جمعه اسدآباد،
و محقق سابق مرکز تحقیقات فقهی قوه قضائیه
تهران-مرکز ایران، ۱۳۹۵/۱۱/۲۴