هشدار نماینده سابق مردم جیرفت و عنبرآباد به رئیس جمهور و مهلت ده روزه


Warning: Use of undefined constant has_post_thumbnail - assumed 'has_post_thumbnail' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home2/konarsan/public_html/wp-content/themes/shoraa/tabnakweb/print.php on line 27

چاپ

به گزارش سایت کنارصندل، فرج الله عارفی نماینده سابق مردم شهرستانهای جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی در پیامی خطاب به دکتر حسن روحانی رئیس جمهور کشور نسبت به انسداد سرشاخه های هلیل رود هشدار داد و خواستار پیام روشنی ظرف مدت ده روز از سوی رئیس جمهور شد.

متن پیام عارفی:

 

بسم الله الرحمن الرحیم. جناب آقای حجت السلام روحانی ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران. عرض سلام واحترام قطعا به عنوان رئیس جمهور باید از ظلم و انسداد سرشاخه های هلیل که منبع تامین فعالیتهای جنوب کرمان با جمعیتی قریب به یک میلیون نفر که بالغ بر٨٠درصد آنها شغل و فعالیتشان کشاورزی است و این منطقه به لحاظ برخورداری ازمنابع آب وخاک و تنوع اقلیمی قطب کشاورزی ایران هست مطلع باشید.
سالهاست با تصمیمات غلط بدون توجه به آثار زیان بار زیست محیطی اقدام به تصویب ۴سد دربالا دست سد جیرفت نمودند که یک سد ساخته و به بهره برداری رسیده و یک سد درحال تکمیل شدن است.
البته با تشکر از وزیر محترم نیرو که با پیگیری اینجانب ٢ سد که در شرف اجرا بود حذف شد.
جناب رئیس جمهور محترم ایجاد ٢۴ سد رسوب گیر که با هدف کنترل سیلاب بوده متاسفانه به نحوی ساخته شده اند که از حالت رسوب گیری به سد ذخیره ای تبدیل شده و بنا به گفته مدیر عامل آب منطقه ای کرمان بیش از ۵٠ درصد دریاچه سد جیرفت را ذخیره میکنند .
علیرغم ۴سال پیگیری اینجانب و مکاتبات مکرر و تذکر خطراتی که این منطقه غنی را تهدید میکند با وزرای محترم نیرو ، جهادکشاورزی و رئیس محترم محیط زیست و قریب ۶ماه تذکرات مکرر ائمه محترم جمعه، علمای منطقه ،کشاورزان ،دانشجویان ،نخبگان و اصحاب رسانه جنوب که فریاد داد خواهی سر داده اند، از سوی دولت شما هیچ واکنشی نسبت به خواسته به حق آنها نشان داده نشده است ،و تنها واکنش کوچکی که داده شد آنهم بصورت ناشیانه از سوی نماینده شما در استان که فرمودند آب جازموریان از کوههای شمال جیرفت تامین نمیشود!!!!!
جناب رئیس جمهور آیا فریاد یک میلیون آدم به اندازه لغو یک کنسرت نمی ارزد؟
آیا شرمساری کشاورزان قلعه گنجی و یا میانچیلی که سالها با سختی و امید به آینده و هزینه سنگین باغ نخیلات احداث کرد و امروز خشکیده و او در مقابل خواسته های خانواده اش سر به زیر از نداری است به اندازه لغو سخنرانی فلان آقا موجب خجالت نیست؟
جناب آقای رئیس جمهور ظاهرا مسئولان که باید چشم و گوششان به خواسته ها و انتظارات مردم باشد عینک دودی زده اند و در گوششان پنبه قرارداده اند،این و به خواسته ما توجه ندارند و رفتار نجیبانه فرزندان خواستگاه تمدن را فریاد و غوغایی زود گذر تلقی میکنند.
ما این بی تفاوتی را توهین به شعورمان تلقی کرده و درصورت عدم واکنش و اقدام عملی مجبوریم اقدام برای شنیدن صدایمان انجام دهیم تا بلکه از خواب مصلحتی بیدار شوید.
کاری نکنید که اعتماد بین مردم جنوب به شما از بین برود و این گمان که دولت شما برای آنها ارزش قائل نیست بیش ازاین تقویت نشود .
انتظار این است حداکثر ظرف١٠روز پیام روشنی از سوی جنابعالی دریافت کنیم. سپاس

فرج الله عارفی خادم مردم نجیب جیرفت و عنبراباد در مجلس نهم٩۵/١١/٢٧