. چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 22488 تاریخ انتشار : پنجشنبه 28 بهمن 1395 | 00:37 ق.ظ

چه افتتاح میکنید آقاى مدیر کل ؟

به گزارش سایت کنارصندل، دهه ى فجر امسال هم طبق روال سالیان قبل به یمن روزهاى پیروزى انقلاب ؛ کشور اسلامى مان در جاى جاى خود شاهد افتتاح هزاران پروژه صنعتى و عمرانى بود . جنوب استان کرمان هم که در سالهاى اخیر به استقلال ادارى در حوزه ى صنعت و معدن رسیده است شاهد […]

به گزارش سایت کنارصندل، دهه ى فجر امسال هم طبق روال سالیان قبل به یمن روزهاى پیروزى انقلاب ؛ کشور اسلامى مان در جاى جاى خود شاهد افتتاح هزاران پروژه صنعتى و عمرانى بود .

جنوب استان کرمان هم که در سالهاى اخیر به استقلال ادارى در حوزه ى صنعت و معدن رسیده است شاهد افتتاح چندین پروژه در این حوزه بود که کیفیت طرح هاى افتتاح شده در قیاس با شهرستان هاى همجوار جاى تأمل داشت .

در حالى که در شهرستان بردسیر که از لحاظ جمعیت ، وسعت و زیرساخت قابل قیاس با جنوب استان کرمان نیست با حضور وزیر صنعت و معدن و رئیس مجلس شوراى اسلامى کارخانه ى نورد ۵٠٠ هزار تنى افتتاح شد و هم زمان با این افتتاح کلنگ یک پروژه ى عظیم دیگر در این شهرستان زده شد تا با افتتاح و کلنگ زنى این پروژه ها اشتغال زایى عظیمى در این شهرستان صورت گیرد در جنوب کرمان با سازمان پر هیاهو و طویل و عریض صنعت ، معدن و تجارت هم چندین پروژه افتتاح شد اما این کجا و آن کجا….

سهم جنوب کرمان از افتتاح پروژه هاى صنعتى یک کارگاه MDf بود و چند طرح ضعیف دیگر …

افتتاح این پروژه هاى ضعیف بیشتر انسان را یاد واژه ى دل خوش کنک مى اندازد و باید از مدیرکل محترم سازمان صنعت ، معدن و تجارت جنوب کرمان که از قضا خود را انسانى با ارتباط و وصل به حلقه ى قدرت میداند پرسید که وقت آن نرسیده است که به جاى این پروژه هاى کارگاهى که انصافأ ارزش افتتاح و اتلاف وقت مسئولین شهرستان را ندارد نگاه بلند نظرانه ترى کرد و حداقل یک پروژه ى آبرومند در جنوب استان کرمان افتتاح کنید و اگر توان جذب چنین اعتبار و سرمایه گذارى را ندارید که متأسفانه تا کنون چنین بوده است به احترام افکار عمومى و حرمت به فهم مردم دست از این اقدامات نمایشى بردارید .

سمت سوى این قلم گرچه مستقیمأ متولی حوزه ى صنعت را نشانه رفته است اما باید بقیه ى مسئولین جنوب هم توجه داشته باشند که عقب ماندگى منطقه در این حوزه اگر مرتفع گردد بسیارى از مشکلات اجتماعى و اقتصادى جنوب حل خواهد شد .

امیدواریم که با برنامه ریزى مدون و استفاده از توان نخبه هاى منطقه شاهد تحول در این حوزه باشیم .

منبع: نشریه نیایش

نظرات بینندگان:

  1. .. گفت:

    لابد خبرنگار نشریه نیایش همراه تیم رسانه ای در افتتاح پروژه ها نبوده. برای اینکه معدن مسی که دیدیم و کارخانه فراوری جنبی آن که در آینده ای نزدیک حتی مس را بصورت ورقه مس تولید میکند یکی از طرح های بزرگ بود. تیتانیوم کهنوج هم خیلی پروژه بزرگی است. نیایش باید بداند منطقه جنوب منطقه ای کشاورزی است که اکنون تازه به فراست کشفیات معدنی و تقویت صنایع آن رسیدن . با شهرهای شمالی استان که دهه ها قبل به تقویت معادن و صنایع پرداختند قابل قیاس نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده + 5 =