. پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 22497 تاریخ انتشار : جمعه 29 بهمن 1395 | 08:32 ق.ظ

مراسم چهلمین روز ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی در دانشگاه آزاد کهنوج برگزار شد

به گزارش سایت کنارصندل، پیش از ظهر پنج شنبه به مناسبت چهلمین روز ارتحال حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی که با حضور عطاپور فرماندار، دکتر پوربهزاد ریاست دانشگاه ازاد اسلامی واحد کهنوج، حجه السلام و المسلمین سالاری امام جماعت موقت، حسینی بخشدار مرکزی ، دکتر شهسواری بخشدار چاه مرید، شیخ مختار وزیری نماینده پنج شهرستان […]

به گزارش سایت کنارصندل، پیش از ظهر پنج شنبه به مناسبت چهلمین روز ارتحال حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی که با حضور عطاپور فرماندار، دکتر پوربهزاد ریاست دانشگاه ازاد اسلامی واحد کهنوج، حجه السلام و المسلمین سالاری امام جماعت موقت، حسینی بخشدار مرکزی ، دکتر شهسواری بخشدار چاه مرید، شیخ مختار وزیری نماینده پنج شهرستان جنوبی در ادوار گذشته، حاج آقا احمدی نیک ریاست اداره تبلیغات اسلامی کهنوج، فردوسی رئیس دانشگاه پیام نور، طلاب، اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه آزاد کهنوج ، مردم با بصیرت وجمعی از مسئولین شهرستان و با مجری گری مجری توانا دکتر رستم امیری مدیر حراست واحد در سالن آمفی تئاتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد کهنوج برگزار شد.

دکتر پوربهزادی ضمن خیر مقدم به حضار و تشکر از فرماندار و امام جمعه محترم در برگزاری این مراسم از حضور پرشور مردم،مسئولین،دانشجویان،کارکنان و اساتید در مراسم هفتمین و چهلمین روز درگذشت حضرت آیت اله هاشمی تشکر کرد.

وی در ادامه به بیان ابعاد مختلف شخصیت حضرت اله هاشمی پرداخت و اظهار داشت:آیت اله هاشمی بین المللی ترین شخصیت جمهوری اسلامی بود که دارای وسعت فکر،اندیشه بلند و افق آینده نگر بود. هیچ شخصیتی در تاریخ معاصر جمهوری اسلامی جایگاه وی را پر نخواهد کرد و تاریخ در آینده در مقایسه با مردم عصرما قضاوت بهتری از شخصیت، زحمات و خدمات این عالم ربانی و مرد بزرگ خواهد کرد.

دکتر علی اصغر پوربهزادی در ادامه افزود: مقام معظم رهبری با انتصاب جناب دکتر ولایتی به عنوان رییس هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی زمینه صیانت و ارتقای همه جانبه از دانشگاهی را فراهم نمودند که شکل گیری و توسعه آن محصول تفکر آیت اله هاشمی بود . این حمایت معنوی مقام معظم رهبری از دانشگاه آزاد اسلامی که این نهاد علمی را موثر در آموزش عالی کشور دانستند بزرگترین سرمایه معنوی دانشگاه محسوب می شود و وجود شخصیتی فرهیخته و دانشمندی انقلابی همچون دکتر ولایتی در عالی ترین جایگاه مدیریتی دانشگاه آزاد اسلامی زمینه تعالی همه جانبه دانشگاه را فراهم خواهد کرد.

عطاپور ،فرماندار کهنوج ضمن عرض تسلیت به مناسبت چهلمین روز ارتحال هاشمی گفت : حضرت آیت الله هاشمی ،یکی از موثرترین افراد در پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران بودند و افزود : ایت الله هاشمی چه در بعد از انقلاب ،در زمان جنگ تحمیلی ،بعداز جنگ ، در منصب ریاست جمهوری (دوران سازندگی ) و ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام ،منشا خدمات خیر برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بود.

وی افزود : ایت الله هاشمی ، عالمی ولایت مدار ، ولایت پذیر و یار امام و رهبری بودند و عنوان کرد : تاریخ ایران اسلامی شخصی ولایت مدارتر و ولایت پذیرتر از حضرت ایت الله هاشمی را به خود ندیده و نخواهد دید.

عطاپور دو عامل اصلی موفقیت ، پیروزی ، اقتدار و سرافرازی انقلاب اسلامی ایران را ولایت پذیری ،ولایت مداری مردم دانست که این دو اصل به عالیترین شکل در شخصیت حضرت ایت الله هاشمی رفسنجانی وجود داشت.

عطاپور همچنین در پایان اظهار داشت:حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی ، یکی از افتخارات و شخصیت های بزرگ نظام و یکی از افتخارات استان کرمان است که ما استان کرمانی ها از این حیث به خود میبالیم.

حضرت حجه الاسلام والمسلمین شیخ مختار وزیری نماینده ادوار ششم و هفتم پنج شهرستان جنوبی استان کرمان در مجلس شورای اسلامی در سخنانی کوتاه به تبیین شخصیت حضرت آیت اله هاشمی پرداخت و افزود بنده حامل پیام تقدیر و تشکر بیت شریف حضرت آیت اله هاشمی از دانشگاه آزاد کهنوج، مسئولین و مردم قدر شناس کهنوج و جنوب استان کرمان به واسطه برگزاری و شرکت پرشور در مراسم هفتمین و چهلمین روزارتحال حضرت آیت اله هاشمی هستم.

حجه الاسلام والمسلمین سالاری ،امام جماعت موقت شهرستان ضمن عرض تسلیت به مناسبت چهلمین روز ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت : یکی از اشخاصی که طعم زندان و شکنجه های ساواک و رژیم ستم شاهی پهلوی را چشید مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی بود که با نیت خدایی و خالص همه این رنجها را برای پیروزی انقلاب به جان خرید.

حجه السلام والمسلمین سالاری ، شخصیت آیت الله هاشمی را شخصیتی شجاع خواند و شجاعت و زیرکی را از ویژگی های بارز ایشان خواند

مراسم با مداحی دکتر رستم امیری مدیر حراست دانشگاه آزاد اسلامی واحد کهنوج به پایان رسید و مجری گری مراسم نیز بر عهده ایشان بود که در حین اجرا به اهمیت دانشگاه آزاد در جلوگیری از خروج ارز و سرمایه های ملی از کشور ازطریق ادامه تحصیل مشتاقان علم و دانش به خارج از کشور ٬به عنوان یکی از دستاوردهای نظام اشاره نمود و اظهار داشت این نهاد علمی که به پیشنهاد آیت الله هاشمی رفسنجانی و حمایت امام راحل تشکیل شد کمک شایانی به توسعه علمی کشور نمود.

منبع: کهنوجیها

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + سیزده =