وزیر بهداشت بر اتمام ۱۲۱ پروژه باقیمانده در جیرفت و جنوب کرمان تاکید کرد


Warning: Use of undefined constant has_post_thumbnail - assumed 'has_post_thumbnail' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home2/konarsan/public_html/wp-content/themes/shoraa/tabnakweb/print.php on line 27

چاپ

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: از معاون توسعه و مالی وزارت بهداشت تقاضا دارم که حتما مساعدت کنند، ۱۲۱ پروژه باقیمانده در جیرفت و جنوب کرمان به اتمام برسد.

به گزاش کنارصندل، آیین افتتاح همزمان ۶۵۷  مرکز خدمات جامع سلامت روستایی و خانه بهداشت در ۲۸ استان و ۴۷  دانشگاه، دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی کشور ظهر امروز ( ۳ اسفند ) با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، معاونان این دانشگاه به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

 

حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این برنامه اظهار داشت: تقاضای من از معاون توسعه و مالی وزارت بهداشت این است که حتما کمک کنند این ۱۲۱ پروژه باقیمانده در جنوب کرمان و در جیرفت را به اتمام برسانیم.

 

وی افزود: جنوب کرمان بسیار محروم است و مورد توجه همه دستگاه ها از جمله وزارت بهداشت باید باشد بنابراین همچنان که در ایرانشهر شاهد بهره برداری ۵۴ پروژه بوده ایم، امیدواریم در این بخش از کشور عزیز هم با شتاب بیشتری پروژه ها به سرانجام برسد.

محمدضا محمدی ساردو رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت خطاب به هاشمی وزیر بهداشت اظهار داشت: از طرح های مختلفی که در حوزه های مختلف دانشگاه مطرح کرده اید و باعث تحول در این مراکز شده است، تشکر می کنم.

 

وی ضمن تقدیر از آغاز اجرای سامانه سیب در حوزه بهداشت، افزود: با توجه به آغاز برنامه های عملیاتی در دانشگاه و دستاوردهای  خوبی که به دنبال داشته اند، امیدواریم در سال های آتی به شکل بسیار بهتر و پربارتری اجرا شوند.

 

محمدی ساردو با بیان اینکه با توجه به آغاز اعتبار بخشی آموزشی در زمینه آموزش در دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، کارهای بسیار بزرگی انجام و بسته های طرح تحول آموزش نیز در حال اجرا است، تصریح کرد: در حوزه درمان، اعتبار بخشی درمانی و تحولات عظیم آن علاوه بر اینکه در قسمت سخت افزاری و تجهیزات بخش های درمانی آغاز شده است، برنامه ریزی انجام شده نشان از توجه وزارت بهداشت به این حوزه ها است.

 

وی با بیان اینکه امروز ۱۹ پروژه در دست اجرا است، ابراز داشت: ۱۵۰ پروژه آماده افتتاح و بهره برداری داریم و ۱۵۹ خانه بهداشت نیز با حضور جنابعالی به بهره برداری رسیده است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت عنوان داشت: این ۱۹ پروژه با اعتبار ۲۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به بهره برداری می رسند که جمعیتی بیش از ۱۶ هزار نفر را در منطقه را پوشش می دهند.

 

محمدی ساردو تصریح کرد: در حال حاضر در حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، ۳۲۹ خانه بهداشت، ۷۵ مرکز جامع سلامت شهری و روستای و ۵۳ پایگاه سلامت فعالیت دارند.

 

وی با اشاره به فعالیت دو کلینیک دندانپزشکی در منطقه و خدمت رسانی در مناطقی که برخی افراد آن حتی یک بار هم مراجعه به داندانپزشک را نداشته اند، ادامه داد: ۲۷ مرکز جامع خدمات سلامت شهری و روستایی که بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند، در دست اجرا است

منبع:شبستان