. پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

کد خبر: 22611 تاریخ انتشار : چهارشنبه 4 اسفند 1395 | 08:15 ق.ظ

همزمان با سراسر کشور

۱۹ طرح بهداشتی و درمانی در جنوب کرمان افتتاح شد

به گزارش کنارصندل ،همزمان با سراسر کشور ،۱۹ طرح بهداشتی و درمانی در جنوب کرمان افتتاح شد. رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: سهم جنوب استان کرمان از ۶۵۷ مرکز خدمات جامع سلامت روستایی که دیروز(سه شنبه) بطور همزمان توسط وزیر بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشکی در ۲۸ استان و ۴۷ دانشگاه و دانشکده علوم […]

به گزارش کنارصندل ،همزمان با سراسر کشور ،۱۹ طرح بهداشتی و درمانی در جنوب کرمان افتتاح شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: سهم جنوب استان کرمان از ۶۵۷ مرکز خدمات جامع سلامت روستایی که دیروز(سه شنبه) بطور همزمان توسط وزیر بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشکی در ۲۸ استان و ۴۷ دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی افتتاح شد، ۱۹ طرح است.

 

محمدرضا محمدی ساردوی روز سه شنبه در حاشیه افتتاح همزمان این طرح ها  افزود: تاکنون ۱۵۹ خانه بهداشت در جنوب استان کرمان به بهره برداری رسیده و ۱۵۰ طرح نیز آماده افتتاح است.
وی بیان کرد: برای این ۱۹ طرح حوزه سلامت که امروز به صورت همزمان با سراسر کشور توسط وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مورد افتتاح قرار گرفت ۲۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار هزینه شده و جمعیتی بیش از ۱۶ هزار نفر را زیر پوشش قرار می دهد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: در حال حاضر در حوزه زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی جیرفت ۳۲۹ خانه بهداشت، ۷۵ مرکز جامع سلامت شهری و روستایی و ۵۳ پایگاه سلامت فعالیت دارند.
وی با اشاره به فعالیت ۲ کلینیک دندانپزشکی در منطقه و خدمت رسانی در مناطقی که برخی افراد آن حتی یک بار هم به دندانپزشک مراجعه نداشته اند افزود: ۲۷ مرکز جامع خدمات سلامت شهری و روستایی که بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند، در دست اجراست.
دانشگاه علوم پزشکی جیرفت هفت شهرستان ‌جیرفت، عنبرآباد،‌ فاریاب، کهنوج، رودبارجنوب، قلعه گنج و منوجان را با جمعیت حدود یک میلیون نفر زیر پوشش دارد.

 

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش + چهار =