تمامی دستگاه ها زمینه میزبانی از مسافران نوروزی را فراهم کنند


Warning: Use of undefined constant has_post_thumbnail - assumed 'has_post_thumbnail' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home2/konarsan/public_html/wp-content/themes/shoraa/tabnakweb/print.php on line 27

چاپ

به گزارش کنارصندل ،فرماندار جیرفت گفت: با توجه به در پیش بودن سفرهای نوروزی، این شهرستان برای استقبال از مسافران نوروزی آماده می شود و لازم است تمامی دستگاه هابا مشارکت مردم زمینه حضور گردشگران را در این منطقه تاریخی فراهم کنند.

احمد امینی روش عصر سه شنبه در جلسه ستاد تسهیلات سفر نوروزی در این شهرستان افزود: به لحاظ موقعیت گردشگری و برخورداری از آثار باستانی و آب و هوای مناسب به طور قطع جیرفت یکی از مقصدهای سفر هموطنان به این شهرستان خواهد بود.
وی اظهار کرد: به لحاظ اهمیت این موضوع لازم است مسئولان با استفاده از تجارب سنوات گذشته، ظرفیت های موجود و برنامه ریزی دقیق شرایط مطلوب را برای پذیرایی و اسکان هموطنان فراهم کنند و تدابیر لازم برای فراهم کردن فضای سالم و امن برای میزبانی مسافران در ایام نوروز اندیشیده شود.


وی گردشگران را سفیران فرهنگی جامعه توصیف و تصریح کرد: خاطرات خوش گردشگران از جیرفت می تواند نقش بسزایی در موقعیت اقتصادی شهر ایفا کند.
فرماندار جیرفت گفت: در کنار رسیدگی به مسائل رفاهی گردشگران لازم است نگاه ما به فرهنگ گردشگری تغییر پیدا کند و با سینه ای گشاده و اخلاقی خوش از مسافران نوروزی استقبال کنیم.
وی عنوان کرد: میراث فرهنگی ما باید متفاوت تر از گذشته باشد و با همتی جهادی زمینه حضور مسافران را در مناطق گردشگری شهر فراهم کنند، همچنین بیمارستان ها هم باید آمادگی کامل را با کشیک های شبانه و روزانه فراهم نمایند.
امینی روش با بیان این که این ایام فرصت بسیار مناسبی برای نمایش توانمندی های شهرستان است گفت: یک نمایشگاه از صنایع دستی جیرفت در ورودی یا یکی از پارک های پرتردد شهر با همکاری شهرداری و میراث فرهنگی دایر می شود تا ظرفیت های این شهر به خوبی نمایان شود.


وی یادآور شد: تمام اقلام مصرفی مردم در زمان نوروز فراهم شده است و بازرسی های روزانه باید در دستور کار اصناف قرار گیرد و همچنین با هماهنگی که با آموزش و پرورش انجام شده است ۲۱ مدارس با ۲۱۰ کلاس آماده پذیرایی از مسافران می باشند.
فرماندار جیرفت عنوان کرد: ۳۰ پایگاه اورژانس هم به صورت شبانه روزی آماده است و سه پایگاه سلامت هم در محورهای پرتردد در حال آماده باش هستند.
وی گفت: طرح های ترافیکی و چادرهای نوروزی نیروی انتظامی در سطح شهر دایر است تا مردم احساس امنیت بیشتری داشته باشند.
وی بیان کرد: تمامی اعضای ستاد مدیریت بحران در این ایام در آمادگی کامل به سر می برند.


رئیس شبکه بهداشت جیرفت هم در ادامه این جلسه گفت: ۳۴ نفر از کارشناسان ما در این ایام تمامی فروشگاه های شهر را رصد خواهند کرد و اجازه هیچ گونه تخلف بهداشتی را نخواهند داد.
علی مشایخی عنوان کرد: بر اساس گزارش مشکلات بهداشتی از سردخانه ها سعی می شود تا سردخانه ها را بطور جد و ویژه در این ایام مورد بازرسی قرار دهیم.


رئیس شورای اسلامی شهر جیرفت هم گفت: شهرداری با مهیا کردن پارک ها و فضای عمومی آمادگی لازم را برای اسکان مسافران نوروزی را خواهد داشت.
سید کامل خوشکام افزود: مبلمان شهری و تابلوهای شهر به مناسبت ایام نوروز طراحی می شوند و فضای شاد و مسرت بخشی را در این شهرستان فراهم خواهیم کرد.