. پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 22948 تاریخ انتشار : یکشنبه 15 اسفند 1395 | 06:56 ق.ظ

دکتر خاتم ساز رئیس دانشگاه آزاد جیرفت:

مدیریت علمی متکی بر دانش روز راه برون‌ رفت از مشکلات دانشگاه است

به گزارش سایت کنارصندل، دکتر سعید خاتم ساز  رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد جیرفت در اولین نشست خبری خود بعد از معرفی به عنوان ریاست این دانشگاه گفت: بیش از ۳۰ سال از تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد جیرفت می‌گذرد و طی این مدت ۲۵ هزار دانشجو از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شده‌اند. وی افزود: احداث […]

به گزارش سایت کنارصندل، دکتر سعید خاتم ساز  رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد جیرفت در اولین نشست خبری خود بعد از معرفی به عنوان ریاست این دانشگاه گفت: بیش از ۳۰ سال از تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد جیرفت می‌گذرد و طی این مدت ۲۵ هزار دانشجو از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شده‌اند.

وی افزود: احداث این دانشگاه بستر مناسبی برای ادامه تحصیل جوانان منطقه جنوب کرمان فراهم کرده است تا در رشته‌های مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا ورود پیدا کنند.
وی بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد جیرفت در دوران اوج خود تا هفت هزار دانشجو داشته و امروز متاسفانه به دلایل مختلف با بحران کاهش دانشجو مواجه شده است.
وی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی این منطقه دارای ظرفیت‌های بالقوه فراوانی است ولی در زمینه تولید ثروت و دارایی آن موفق عمل نشده است.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد جیرفت اظهار کرد: در شرایط نامساعد مالی مدیریت این دانشگاه را تحویل گرفتیم و با چالش‌های مالی و کمبود دانشجو مواجه هستیم لذا باید از امکانات موجود تولید ثروت کرد.
وی مدیریت علمی متکی بر دانش روز را راه برون‌ رفت از مشکلات دانشگاه عنوان کرد و گفت: در شهرستان عنبرآباد یک مزرعه ۱۰۰ هکتاری متعلق به دانشگاه آزاد اسلامی واحد جیرفت وجود دارد، اما یک مزرعه دانشگاهی نیست لذا پیگیر استفاده بهینه از این مجموعه هستیم.
خاتم ساز به وجود سازمان جهاد کشاورزی و شرکت کشت و صنعت جنوب کرمان اشاره و بیان کرد: از این ظرفیت های منطقه باید در جهت شکوفایی استعدادهای بخش کشاورزی استفاده شود.
وی برای ارتقاء شرایط دانشگاه تکیه بر چهار محور را یادآور شد و گفت: محور اول توسعه آموزشی در مقاطع مختلف تحصیلی است که با مصوب کردن رشته‌های جدید و پرطرفدار متناسب با نیاز منطقه تحقق می‌یابد.
وی محور دوم را ساماندهی درآمدهای غیر شهریه‌ای خواند و افزود: در تمام دانشگاه‌های معتبر دنیا کمتر از ۳۰ درصد منابع مالی از طریق شهریه و دولت تأمین و ۷۰ درصد مابقی از طریق ایده‌پردازی، تحقیقات، پژوهش، فناوری و تکنولوژی محقق می‌شود.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد جیرفت محور سوم را صرفه‌جویی دانست و خاطرنشان کرد: ۱۵۰ درصد درآمد دانشگاه برای حقوق و دستمزد کارکنان هزینه می‌شود و همین امر ما را با مشکلات جدی مواجه کرده است.
وی اظهار کرد: اجرای طرح‌های گلخانه عظیم ۱۰ هکتاری، تولید خوراک دام از ضایعات محصولات کشاورزی، احداث سردخانه صنعتی، ایجاد مجتمع فرهنگی، تفریحی و گردشگری و فعال‌‌سازی مجدد کارخانه اسانس در راستای توانمندی مالی دانشگاه در دست بررسی است.
وی با بیان اینکه باید به سمت و سویی حرکت کنیم که این مجموعه سالانه حدود ۵ تا ۶ میلیارد تومان درآمد غیر شهریه داشته باشد گفت: با وجود وضعیت اقتصادی کشور انجام چنین کاری به آسانی صورت نمی‌ گیرد، اما ما هنوز ادعا داریم که دانشگاه آزاد جیرفت یکی از بهترین دانشگاه‌های جنوب کرمان است.

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − یازده =