آگاهی‌بخشی به مردم موجب پیشگیری از تصرف‌های غیر قانونی و زمین‌خواری میشود


Warning: Use of undefined constant has_post_thumbnail - assumed 'has_post_thumbnail' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home2/konarsan/public_html/wp-content/themes/shoraa/tabnakweb/print.php on line 27

چاپ

به گزارش سایت کنارصندل، محمدحسن کردستانی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان گفت: آگاهی‌بخشی به عامه مردم موجب پیشگیری از بحث تصرف‌های غیر قانونی و زمین‌خواری است.

 

کردستانی با اشاره به روزشمار هفته منابع طبیعی ۱۶ اسفندماه را با عنوان فرهنگ منابع طبیعی، مسئولیت اجتماعی و رسانه دانست و اظهار داشت: منابع طبیعی و جنگل‌ها سرمایه‌های با ارزش ملی هستند که باید آن‌‎ها را برای نسل‌های آینده محفاظت کرد.

وی با اشاره به اینکه مقام‌ معظم رهبری فرمودند «فرهنگ منابع طبیعی باید به معارف عمومی تبدیل شود»، بیان داشت: باید در راستای حفظ و توسعه منابع طبیعی به عنوان ثروت ملی و تأثیرگذار حرکت کرد که این مهم طبق قانون بر عهده نهاد منابع طبیعی و آبخیزداری است.

کردستانی کاشت گونه‌های درختی متناسب ومقاوم در مقابل خشکی را با توجه به خشکسالی‌های پی‌درپی بسیار حائز اهمیت ذکر و تصریح کرد: برای کاهش آثار سوء خشکسالی نیازمند همکاری تمام آحاد جامعه از هر قشر و گروهی هستیم.

وی با تأکید بر مشارکت مردم برای حفاظت و احیاء عرصه‌های منابع طبیعی افزود: بهره مندی از همیاری و همدلی مردم می‌تواند بهترین تأثیر ممکن را در حفظ ، احیاء ، توسعه و بهره برداری از عرصه های ملی و همچنین کاهش حریق در طبیعت داشته باشد .

کردستانی با توجه به اهمیت منابع طبیعی در جلوگیری از بروز بحران‌های زیست‌محیطی و نقش آن در توسعه پایدار عنوان کرد: می‌طلبد هر از چند گاهی اهمیت این منابع خدادادی از طریق منابر و تریبون‌های ائمه جمعه و جماعات برای مردم تبیین شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان با تأکید بر اینکه نشر فرهنگ منابع طبیعی همواره مد نظر این مجموعه قرار داشته است، ادامه داد: همت وسایل ارتباط جمعی و رسانه‌ها نباید تنها به هفته منابع طبیعی محدود شود.

وی آگاهی‌بخشی به عامه مردم را موجب پیشگیری از بحث تصرف‌های غیرقانونی و زمین‌خواری دانست و ابراز داشت: رسانه‌ها در راستای فرهنگ سازی برای حفظ منابع طبیعی نقش به‌سزایی ایفا می‌کنند و می‌توانند نسبت به تخریب و تصرف منابع طبیعی آگاهی‌بخشی کنند.

کردستانی یکی از مهم‌ترین اولویت‌های اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری در امر حفاظت از منابع ملی را نهادینه کردن فرهنگ حفاظت ذکر و خاطرنشان کرد: برای فرهنگ‌سازی منابع طبیعی ضرورت دارد به کمک رسانه‌های جمعی به عنوان مهم‌ترین ابزار فرهنگ‌ساز نسبت به احیاء و ترویج فرهنگ منابع طبیعی اقدام کنیم.

وی با تأکید بر ارائه الگوهای صحیح رفتاری و اجتماعی در بحث منابع طبیعی اذعان داشت: با توجه به اینکه هدف اصلی رسانه‎ها اطلاع‌رسانی، آموزش و تنویر افکار عمومی است، باید تعامل با رسانه‌ها نیز  در اولویت کار قرار گیرد.