. جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

کد خبر: 23096 تاریخ انتشار : سه شنبه 17 اسفند 1395 | 14:00 ب.ظ

محفل انس با قرآن و عترت (ع)در دانشگاه علوم پزشکی جیرفت برگزار شد/تصاویر

خیلی ها هستند که به واسطه شنیدن صوت قرآن مسلمان می شوند.قرائت قرآن حتی اگر تأثیر عمیق هم در وجود انسانها نداشته باشد و معنی را هم درک نکنیم مثل یک آبشار وجود آدم را شستشو می دهد. به گزارش کنارصندل ،جُنگ بزرگ قرآنی با حضور دانشجویان ،کارکنان واساتید دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با همکاری […]

خیلی ها هستند که به واسطه شنیدن صوت قرآن مسلمان می شوند.قرائت قرآن حتی اگر تأثیر عمیق هم در وجود انسانها نداشته باشد و معنی را هم درک نکنیم مثل یک آبشار وجود آدم را شستشو می دهد.

به گزارش کنارصندل ،جُنگ بزرگ قرآنی با حضور دانشجویان ،کارکنان واساتید دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با همکاری دفتر نهاد رهبری در دانشگاه و معاونت فرهنگی دانشجویی شامگاه دوشنبه ۱۶ اسفند ماه در تالار فاطمیه برگزار شد.

مهمان ویژه این مراسم قاری بین المللی دکتر علی اصغر شعاعی عضو هیات علمی دانشگاه علوم ومعارف قرآن و استاد نغمات و دستگاه های قرآنی پس از اجرای تلاوتی دلنشین ، در خصوص فضیلت قرآن و قرائت آن به ایراد سخن پرداخت.

وی بیان داشت: خیلی ها هستند که به واسطه شنیدن صوت قرآن مسلمان می شوند. قرائت قرآن حتی اگر تأثیر عمیق هم در وجود انسانها نداشته باشد ومعنی را هم درک نکنیم مثل یک آبشار وجود آدم را شستشو می دهد.

همچنین استاد شعاعی با ارائه برنامه آموزشی الحان و نغمات قرآنی و صحیح خوانی قرآن ، همخوانی برخی نغمه های مشهور و تلاوت سوره مبارکه حمد با حضار و نیز اجرای مسابقه از مفاهیم سور قرآن ، برنامه پرنشاط و متنوعی را اجرانمود.

از دیگر برنامه های پربار و جذاب این محفل قرآنی اجرای تواشیح توسط گروه تواشیح نور الثقلین ، اجرای نمایشنامه قرآنی توسط گروه بهاران بود که مورد تشویق حاضرین قرار گرفتند.

در پایان برنامه نیز از برگزیدگان بیست ویکمین جشنواره قرآن وعترت و کارشناسان فعال فرهنگی دانشگاه با اهدای لوح تقدیر وجایزه نقدی تقدیر بعمل آمد.

در این مراسم که بسته های فرهنگی حاوی احادیث موضوعی فراهم شده توسط دانشجویان به حضار تقدیم شد و علاقمندان نرم افزار شیوه نوین وآسان آموزش مقامات قرآنی ،آموزش ساده تلاوت ، تلفظ حروف ولهجه عربی و گلچین تلاوت های اساتید مشهور قرائت را که توسط استاد شعاعی ارائه شده بود را خریداری نمودند.

بنابر نظرسنجی از شرکت کنندگان در محفل ، سبک متفاوت ارائه برنامه های قرآنی نسبت به محافل قبلی ، رضایتمندی بیشتری ایجاد نمود.

#محمدرضا براهام

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × چهار =