. جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

کد خبر: 23104 تاریخ انتشار : چهارشنبه 18 اسفند 1395 | 08:44 ق.ظ

در جشنواره سلامت مادر و نوزاد صورت گرفت:

بیمارستان کاشانی جیرفت به عنوان برترینهای ارتقای سلامت مادر و نوزاد تجلیل شد/تصاویر

به گزارش کنارصندل ،به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی جیرفت، بیمارستان آیت الله کاشانی جیرفت به عنوان یکی از بیمارستانهای برتر در زمینه ارتقای سلامت مادر و نوزاد در جشنواره سلامت مادر و نوزاد که طی هفته جاری در تهران برگزار شد مورد تجلیل قرار گرفت. لیلی عارفی رئیس […]

به گزارش کنارصندل ،به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی جیرفت، بیمارستان آیت الله کاشانی جیرفت به عنوان یکی از بیمارستانهای برتر در زمینه ارتقای سلامت مادر و نوزاد در جشنواره سلامت مادر و نوزاد که طی هفته جاری در تهران برگزار شد مورد تجلیل قرار گرفت.

لیلی عارفی رئیس بیمارستان آیت الله کاشانی جیرفت در این زمینه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بیمارستان آیت الله کاشانی جیرفت به عنوان یکی از بیمارستانهای موفق در زمینه ارتقای سلامت مادر و نوزاد در جشنواره سلامت مادر و نوزاد با راه اندازی یک غرفه در راستای معرفی اقدامات خود در این زمینه شرکت کرد و به عنوان یکی از بیمارستانهای برتر در این زمینه مورد تجلیل وزارت بهداشت قرار گرفت.

وی با اشاره به خلاصه ای از اقدامات بیمارستان آیت الله کاشانی حول محورهای سلامت مادر و نوزاد بیان داشت: کاهش آمار سزارین، حفظ و ارتقای سلامت مادر و نوزاد به طوری که در سال جاری مرگ مادر نداشتیم و تعداد مرگ نوزادان بسیار کاهش یافته است، برگزاری دوره های عملی احیا نوزاد توسط متخصصان اطفال از جمله این اقدامات هستند.

عارفی افزود: از دیگر اقدامات بیمارستان در این راستا آموزش ترویج تغذیه با شیر مادر، کاهش مداخلات زایمانی و انجام زایمان فیزیولوژیک، تکریم و رضایتمندی مادران باردار با آموزش همراه در واحد زایمان فیزیولوژیک ویزیت صبح و عصر متخصص و ماما در کلینیک، نصب مانیتور در بخشها و سالن انتظار و نمایش فیلم های آموزشی با محتوای آموزش شیردهی و مزایای شیرمادر و مراقبت از نوزاد و ترویج زایمان طبیعی را میتوان نام برد.

وی خاطرنشان کرد: دومین همایش درزمینه ترویج زایمان طبیعی با همکاری معاونت درمان و شورای شهر جیرفت همراه با اهدای جوایز به شرکت کنندگان با محوریت زایمان فیزیولوزیک، شیرمادر، تغذیه و فرزندآوری در اسلام برگزار شد.

رئیس بیمارستان کاشانی جیرفت با اشاره به توانمند سازی ارائه دهندگان خدمت مانند کلاسهای باز آموزی جهت ماماها عنوان داشت: همچنین در زمینه حفظ سلامت مادر و نوزادان در منطقه بهینه سازی فضای فیزیکی جهت حفظ حریم خصوصی مادران، توانمند سازی مادران با برگزاری کلاس های رایگان آموزش زایمان فیزیولوژیک، ثبت دقیق روزانه آمار زایمان و سزارین و توزیع پمفلت های آموزشی بین مادران نیز انجام شده است.

عارفی گفت: اقدامات فوق باعث شد که با کمک خداوند متعال طی سالجاری در بیمارستان کاشانی جیرفت شاهد مرگ هیچ مادری نباشیم و میزان مرگ نوزاد نیز بسیار کاهش داشته باشد.

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه − شش =