. جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

کد خبر: 23125 تاریخ انتشار : پنجشنبه 19 اسفند 1395 | 07:55 ق.ظ

نشست هم اندیشی انجمن توسعه جنوب کرمان در شهر کرمان برگزار شد / جزئیات

به گزارش سایت کنارصندل، نشست هم اندیشی انجمن توسعه جنوب کرمان با حضور جمعی از نخبه های هفت شهرستان جنوبی مقیم شهر کرمان دوشنبه شانزدهم اسفندماه برگزار شد. در این نشست مهندس عیسی جهانشاهی ضمن خوش آمد به حاضران گفت : هفت شهرستان حاشیه هلیل رود با خرده فرهنگ های مشترک و ظرفیت های کم […]

به گزارش سایت کنارصندل، نشست هم اندیشی انجمن توسعه جنوب کرمان با حضور جمعی از نخبه های هفت شهرستان جنوبی مقیم شهر کرمان دوشنبه شانزدهم اسفندماه برگزار شد.
در این نشست مهندس عیسی جهانشاهی ضمن خوش آمد به حاضران گفت : هفت شهرستان حاشیه هلیل رود با خرده فرهنگ های مشترک و ظرفیت های کم نظیر در حوزه کشاورزی صنعت و معدن باستان شناسی و گردشگری و نیروی انسانی نخبه و پر تلاش شایسته پیشرفت و توسعه ای بیش از این است.

وی افزود : جنوب کرمان به دلیل توسعه نیافته گی لازم متاسفآنه در چند دهه اخیر مهاجر فرصت بوده و جمعیتی حدود صدهزار نفر از ساکنآن کنونی شهر کرمان را جنوبی ها تشکیل داده اند.

وی در ادامه گفت : هر چند در دنیای بی مرز امروز که بحث دهکده جهانی مطرح است دیگر منطقه گرایی محلی از اعراب ندارد اما همه ما و فرزندانمان دلمان برای توسعه متوازن جنوب کرمان می تپد و هر یک به سهم خود برای پیشرفت این منطقه تلاش خواهیم کرد

در این جلسه حاج روح الله منزلی ریس صنف پوشاک کرمان گفت : بنده از نوجوانی در شهر کرمان حضور دارم و اینجا رشد و نمو کرده ام اما ریشه ام در جنوب است و برای پبشرفت این منطقه هر کار از دستم بربیآید انجام خواهم داد.

وی در ادامه با انتقاد از صحبت یکی از حضار که جمع را از وارد شدن به سیاست منع می کرد گفت: مگر سیاست چیزی جدا از زندگی اجتماعی ماست چرا نباید جمعیت صدهزار نفری جنوبی های مقیم شهر کرمان در سرنوشت خودشان دخالت نداشته باشند.

یک هفتم این شهر هفتصد هزار نفره را ما جنوبی ها تشکیل داده آیم و در تحرک اقتصادی و اجتماعی آن موثریم لذا لازم است به بحث های انتخابات نیز ورود پیدا کنیم.

 

حاج جهانگیر تشکری دیگر عضو این جلسه نیز بر اتحاد مردم جنوب برای رسیدن به توسعه متوازن و پایدار تاکید کرد و گفت : مردم هفت گنج جنوبی اگر پیشرفت های مختلف هر حوزه را بعد از استقلال ادارات کل در منطقه رصد کنند متوجه می شوند که راه پیشرفت شان در همدلی است.

 

حاج محمد زابلی فرماندار سابق رودبار نیز ضمن اشاره به خاطره ای طنز گفت :در ایام کودکی هر وقت من و پسر عمه ام به خانه ی مادربزرگ می رفتیم بی بی جلوی هر کدام از ما نان و مسکه ای به یک اندازه می گذاشت اما پسرعمه جان ما فردی بهانه گیر و قهرو بود ، قهر می کرد و می رفت و سهمش نصیب من می شد.

وی در ادامه گفت : بسیاری هستند که با اختلاف انگیزی بین ما ، ما را مشغول هیچ می کنند و سهم نان و مسکه مان را می خورند وی اتحاد مردم جنوب را تنها راه رسیدن به رفاه و توسعه متوازن عنوان کرد.

 

دکتر عنایت الله ریسی نیز در این نشست یکی از راه های توسعه جنوب را برنامه ریزی علمی ذکر کرد و گفت : توسعه امری چند بعدی و حساس است و گاهی به قصد توسعه و رسیدن به رفاه بسیاری تخریب های فرهنگی و زیست محیطی انجام می شود.

وی همکاری در نوشتن سند توسعه جنوب بر اساس آمایش سرزمین را یکی از واجبات ذکر کرد که با همکاری نخبگان جنوبی می تواند سامان یابد.

 

دکتر حسن مرادی فرماندار سابق قلعه گنج نیز به مصوبه وزارت کشور در دوره فرمانداری اش اشاره کرد و گفت : طی مصوبه ای قلعه گنج و منوجآن را به هرمزگان الحاق کرده بودند که با خوردن خون دل و اتحاد همه نخبه ها و فرماندارآن ، ایمه جمعه و نمایندگان جنوب این مصوبه لغو شد.

وی نیز ضمن اشاره به این که در مدیریت ادارات کل جنوب لازم است به نیروی انسانی توانمند همه شهرستان های جنوبی توجه شود گفت : ما مردم هفت گنج برای رسیدن به توسعه پایدار راهی جز همدلی و هم فکری نداریم.

 

حاج اسمعیل ریسی از فعالان و مدیران حوزه قضایی استان نیز در این نشست گفت : اتحاد و همدلی نمایندگان جنوب جناب دکتر حمزه و دکتر کمالی پور به معنی اتحاد همه مردم جنوب است چرا که منتخب همه اقشار هفت شهرستان جنوبی اند.

وی ضمن اشاره به این که اختلاف دیدگاه طبیعی ست گفت : ممکن است ما در جناح و نگاه و باور سیاسی با بعضی از دوستان اختلاف نظر داشته باشیم اما هدف اصلی که اتحاد و همدلی برای پیشرفت منطقه است بر همه چیز ارجحیت دارد.

وی نقش انجمن توسعه جنوب را در ایجاد همدلی بین همه اقشار و گروه ها در منطقه جنوب مهم ارزیابی کرد و گفت : لازم است با تشکیل کارگروه های تخصصی در این انجمن به دست اندرکارآن و برنامه ریزان توسعه جنوب مشاوره بدهیم و به این طریق نسبت به منطقه آبادی اجدادی مان ادای دین نماییم.

 

گفتنی است در این نشست افرادی دیگر از جمله حاج اکبر سعیدی ، مهندس گروهی ، حجت الاسلام احمدیوسفی ، دکتر پایندان اسفدقه ، دکتر محمد عارفی ، دکتر صادقی ،مهندس سنجری ، دکتر صفوی ، دکتر غلامعلی پور ، دکتر جهانشاهی و… به ارایه نظر پرداختند.

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 5 =