بیائیم برای نوروز ۹۶ تلاش کنیم رقم ۹۶۴ را برعکس کنیم


Warning: Use of undefined constant has_post_thumbnail - assumed 'has_post_thumbnail' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home2/konarsan/public_html/wp-content/themes/shoraa/tabnakweb/print.php on line 27

چاپ

عید که می شود ولوله عجیبی بین مردم می افتد ، میزان استرس و هیجان افراد افزایش می یابد و عجله برای ما که ذاتا اهل کار در دقیقه ۹۰ هستیم چاشنی عمل قرار می گیرد .
از یک طرف خستگی ناشی از نظافت و خانه تکانی و از طرف دیگر استرس و هیجان خرید شب عید و هدیه به این و آن و در ادامه ازدحام و شلوغی از مراکز خرید گرفته تا خیابانها و جاده ها ، اینها همه می تواند آبستن حوادث ناگواری برای ما باشد .
اجازه بدید یک بار دیگر با هم مرور کنیم ، عید نوروز ، خستگی ، استرس ، هیجان ، عجله و شتاب عناصری که با ادغام هم می تواند معجونی خوش طعم اما بسیار خطرناک بسازد.
معجونی که لذت خوردن آن باید حتما با کمی چاشنی صبر و احتیاط توام باشد و الا ممکن است بدون تعارف ، چون سمی مهلک ما را روانه بیمارستان یا حتی قبرستان نماید .

 
با نگاهی به آمار سوانح و حوادث رانندگی در نوروز ۹۵ در می یابیم که خیلی ها با پرهیز از مصرف دو چاشنی احتیاط و بردباری به راحتی باعث مرگ ناگهانی خود و دیگران شده اند .
بر اساس آمارهای موجود در نوروز ۱۳۹۵، ۹۶۴ تن در حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند که از این تعداد ۶۶۳ نفر در مسیرهای برون شهری، ۲۰۶ نفر در محورهای درون شهری، ۹۰ نفر در جاده های روستایی و پنج نفر در مسیرهایی نامعلوم جان باخته اند.
همچنین در نوروز امسال ۸۶ نفر در حوادث رانندگی استان فارس جان خود را از دست دادند که از این تعداد ۴۸ نفر در مسیرهای برون شهری، ۲۲ نفر در محورهای دورن شهری و ۱۶ نفر در مسیرهای روستایی جان خود را از دست داده‌اند.
در نوروز سال جاری پس از استان فارس که مقام اول را در میزان تلفات رانندگی کسب کرد، استان خوزستان با ۶۹ فوتی در رتبه دوم تعداد فوتی های تصادفات قرار می گیرد.
کسانی که در همین روزهای انتهایی اسفند سال گذشته همگام با ما در تدارک کارهای عید بودند و خود را برای پشت سر گذشتن نوروزی شاد و لذت بخش آماده می کردند .
کسانی که مثل اکثر ما مرگ خود را طی روزهای آینده باور نداشتند و بعضا به توصیه ها و تذکرهای ایمنی در سفر های نوروزی بی توجه بودند .

 
بیائیم نوروز ۹۶ را تنها با کمی دقت و توجه به کام خود و فرزندانمان تلخ نکنیم ، بیائیم امسال برای اولین بار احترام به حق تقدم را در جاده ها ی کشور به مرحله اجرا بگذاریم .
بیائیم برای نوروز ۹۶ حداقل اون رقم بالا را برعکس کنیم

روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای جنوب کرمان