فعالیت ۶۲ نفر در اکیپ های امدادرسانی جنوب کرمان در ایام نوروز


Warning: Use of undefined constant has_post_thumbnail - assumed 'has_post_thumbnail' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home2/konarsan/public_html/wp-content/themes/shoraa/tabnakweb/print.php on line 27

چاپ

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: اکیپ های امدادرسانی جنوب کرمان در ایام نوروز شامل ۶۲ نفر هستند و در هر روز ۲ اکیپ بر فعالیت های این گروه ها نظارت می کند.

به گزارش کنارصندل ،محمدرضا محمدی روز سه شنبه در حاشیه بازدید از کمپ نوروزی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت افزود: ۶ کمپ نوروزی در جنوب کرمان به مسافران خدمات سلامت ارایه می کنند.
وی گفت: در این کمپ ها بروشور اطلاع رسانی شامل پیام های هشدار دهنده در زمینه سلامت و خدمات سلامت (تست قند، فشار خون) به میهمانان نوروزی ارائه می شود.
وی بیان کرد: ۳۱ اکیپ مرکز فوریت‌ های پزشکی جنوب کرمان در ایام نوروز به مردم خدمات رسانی می کنند..
وی افزود: طرح بسیج سلامت نوروزی هر سال از اول اسفند تا ۱۵ فروردین به مدت ۴۵ روز اجرا می شود و بازرسان بهداشت محیط در قالب اکیپ های نظارتی روزانه و کشیک ثابت، هر روز از ساعت هشت تا ۲۰ با هدف ارتقاء امنیت و سلامت غذایی جامعه در حال فعالیت هستند.
محمدی گفت: ۲۵ تن مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته از آغاز این طرح تاکنون در شهرستان جیرفت کشف و معدوم سازی شده است.
وی اظهار کرد: روزانه چهار اکیپ شامل ۱۲ بازرس در جیرفت از مراکزی مانند تهیه، توزیع و فروش مواد غذایی به ویژه صنوف حساس مانند رستوران ها، مراکز تهیه غذا و فست فودها و همچنین اماکن عمومی نظیر مکان های اقامتی، گردشگری و پایانه های مسافربری جیرفت بازدید می کنند.
وی گفت: مردم می توانند در صورت مشاهده تخلفات بهداشتی در اماکن عمومی و مراکز تهیه، تولید، فروش و نگهداری مواد غذایی در تمام ساعات شبانه روز با سامانه بهداشت ۱۹۰ تماس بگیرند و موارد تخلف را با کارشناسان این سامانه در میان بگذارند.
دانشگاه علوم پزشکی جیرفت هفت شهرستان جیرفت، کهنوج، فاریاب، رودبار جنوب، عنبرآباد، قلعه گنج و منوجان را زیر پوشش دارد.