. پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 23658 تاریخ انتشار : شنبه 5 فروردین 1396 | 15:45 ب.ظ

حضور مدیر کل امور عشایر جنوب کرمان در جاز و تشریح آخرین وضعیت از روند امدادرسانی به گرفتاران در محاصره سیل جازموریان / تصاویر

به گزارش سایت کنارصندل، جمشید احسانی نیا مدیر کل امور عشایر جنوب کرمان در مورد آخرین وضعیت عشایر گرفتار و محاصره در سیل جازموریان به خبرنگار ما گفت: بلافاصله پس از اطلاع از گرفتاری تعدادی از عشایر حسنی و شمبویی در حوزه جاز، میان شهرستان های قلعه گنج  و رودبار جنوب، از سمت چاه دادخدا […]

به گزارش سایت کنارصندل، جمشید احسانی نیا مدیر کل امور عشایر جنوب کرمان در مورد آخرین وضعیت عشایر گرفتار و محاصره در سیل جازموریان به خبرنگار ما گفت: بلافاصله پس از اطلاع از گرفتاری تعدادی از عشایر حسنی و شمبویی در حوزه جاز، میان شهرستان های قلعه گنج  و رودبار جنوب، از سمت چاه دادخدا به منطقه جازموریان رفتیم اما به علت بارندگی شدید و باتلاقی بودن منطقه امکان تردد با خودرو در عمق جازموریان وجود نداشت.

احسانی نیا بیان کرد: گروههای مردمی با تراکتور مصمم به کمک به عشایر و گوسفندان گرفتار در سیل بودند و موفق شدند چوپانان و گوسفندان را از باتلاق نجات بدهند.

 

مدیرکل امور عشایر جنوب کرمان افزود: سپس برای نجات جان عشایر شمبویی گرفتار در سیل به شهرستان رودبار جنوب، روستای تکل حسن و حاشیه رودخانه هلیل به رودبار جنوب عزیمت نموده و ضمن هماهنگی با معاون محترم فنی استانداری و فرمانداری رودبار جنوب و با کمک عشایر و مردمان بومی منطقه و همچنین گروه امداد و نجات اعزامی از سیرجان عملیات نجات جان زن و کودک عشایر که به مدت سه شبانه روز در سیل گرفتار شده بودند آغاز گردید.

 

وی اضافه کرد: از طرفی لحظه به لحظه به شدت آب افزوده میشد و بارندگی هم ادامه داشت که با لطف و عنایت خداوند متعال اولین گروه از عشایر همراه با پدر و تعداد ۴ بچه  و پس از ۴ ساعت پیاده روی حدود ساعت ۱۶دیروز جمعه به حاشیه رودخانه رسیده و با کمک اهالی از رودخانه عبور داده شده و نجات پیدا کردند که خانواده آنان و مردم  از شدت خوشحالی اشک می ریختند.

 

احسانی نیا اظهار داشت: پس از اخذ اطلاعات لازم و کافی در مورد تعداد دقیق خانوارهای گرفتار در سیل که حدود ۲۵ خانواده بودند با اعزام یک دستگاه تراکتور از سوی قرارگاه خاتم الانبیا، عملیات نجات آغاز شد منتهی هوا تاریک شده بود اما همه ما مصمم شده بودیم که تحت هر شرایط ممکن خانواده عشایر نجات پیدا کنند. علاوه بر تراکتور با همت معاون محترم استاندار و پیگیرهای نماینده محترم که در منطقه حضور داشتند یک دستگاه خودرو بدفورد جهت انتقال خانواده ها از رودخانه در منطقه وجود داشت. اگر سطح آب بالا آمد و امکان عبور تراکتور وجود نداشت از طریق خودرو مذکور عشایر از رودخانه عبور داده شوند.

 

وی تصریح کرد: حدود ساعت ۲۰ تعداد ۳۰ نفر زن و کودک عشایر به حاشیه رودخانه هلیل رسیده و با عبور از رودخانه نجات و سپس در مسجدی در روستای تکل حسن اسکان موقت داده شدند و توسط گروه امداد و نجات پتو، آذوقه و سایر مایحتاج بین آنان توزیع شد.

اما هنوز حدود ۱۵ خانوار دیگر در مناطق مختلف جاز همچنان گرفتار در سیل هستند و عملیات امداد و نجات همچنان با کمک همه مسئولین و مردم ادامه دارد.

لذا بر خود لازم میدانم از همه مسئولین استان بخصوص مهندس سیف الهی معاون استاندار مه در منطقه حضور داشت، نماینده محترم پنج شهرستان جنوب کرمان، فرمانداری رودبار، هلال احمر سیرجان، قرارگاه خاتم الانبیا و سایر مسؤلین و خصوصا مردم و عشایر شهرستان های رودبار جنوب و قلعه گنج به جهت کمک هم جانبه برای نجات جان عشایر گرفتار در سیل صمیمانه تقدیر و تشکر نمایم.

 

مدیرکل امور عشایر جنوب کرمان که درحال حاضر در منطقه حضور دارد اعلام کرد که ان شاالله تا امشب (شنبه) چند‌ تعداد خانوار باقیمانده در محاصره سیل نجات پیدا میکنند.

 

 

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 2 =