. پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

کد خبر: 23715 تاریخ انتشار : دوشنبه 7 فروردین 1396 | 08:26 ق.ظ

نامه جمعی از دانش آموختگان حقوق هفت شهرستان جنوبی کرمان به رئیس جمهور

به گزارش کنارصندل ، جمعی از دانش آموختگان حقوق هفت شهرستان جنوبی کرمان نامه ای به رئیس جمهور کشورمان جناب آقای دکتر روحانی نوشته اند که به شرح ذیل است.. بنام خدا جناب آقای دکتر روحانی ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران با درود فراوان از آنجا که خوشبختانه جنابعالی حقوقدان هستید و و با داشتن پروانه وکالت […]

به گزارش کنارصندل ، جمعی از دانش آموختگان حقوق هفت شهرستان جنوبی کرمان نامه ای به رئیس جمهور کشورمان جناب آقای دکتر روحانی نوشته اند که به شرح ذیل است..

بنام خدا

جناب آقای دکتر روحانی ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران
با درود فراوان
از آنجا که خوشبختانه جنابعالی حقوقدان هستید و و با داشتن پروانه وکالت ، خود یکی از کسانی هستید که دغدغه عدالت و قانونمداری را دارید ، بنا براین گروهی از دانش آموختگان حقوق جنوب کرمان بر آن شدیم که داد عدالت به سوی شما آورده ، و از بیدادی که به جنوب کشور و در واقع به همگی میهن اسلامی می رود سخن گوئیم . ولی این بار شکایت، نه از بیگانه است ، بلکه عصیان از سوی مسئولانی است که نماینده دولت تدبیر و امیدند ! آنان که با از بین بردن جنوب کرمان که عنوان انبار غله و هند ایران را دارد ، خواسته یا ناخواسته، آب به آسیاب دشمن می ریزند تا برای تهیه گندم و ذرت و سیب زمینی و دیگر محصولات استراتژیک ، بر خلاف قاعده فقهی ” نفی سبیل “، تحت تسلط کفار ، و وابسته به واردات گردیم!.
پر واضح است که نخستین شرط اقتصاد مقاومتی نفس کشیدن است و ، پس از آن داشتن شکم سیر !! که شوربختانه آنان که دل به اصلاحاتشان بسته بودیم با خشک کردن هلیل و جازموریان نه هوایی را برای تنفس می گذارند و نه لقمه نانی را برای زنده ماندن!
ساخت ۳ سد و ۲۴ بند بر روی سرشاخه های هلیل رود و پروژه انتقال آب سرشاخه های هلیل رود به بهانه آب آشامیدنی کرمان (ولی در واقع برای صنعت پتروشیمی و فولاد و مس که از صنایع پر مصرف آب هستند ،آنهم در منطقه کویری !!) توسط وزارت نیرو، و با پیگیری استانداری کرمان، چالشهای اقتصادی ، اجتماعی امنیتی ، و زیست بومی فراوانی را برای منطقه ایجاد نموده ، و جنوب کشور را با تنگناهای بسیاری روبرو می نماید که بی گمان شدید تر و آسیب زاتر از دریاچه ارومیه ، خوزستان و دریاچه هامون است! . چه آنکه خوزستان، نفت و کشتیرانی و در آمد بندری و گمرکی دارد ، ولی جنوب کرمان وابسته به کشاورزی است.، و دیگر آنکه علت خشک شدن هورالعظیم، دریاچه هامون و …، ناجوانمردی ،و عدم پایبندی کشورهای همسایه به پیمان های بین المللی است ، حال آنکه خشک شدن رودخانه ۳۹۰کیلومتری هلیل رود با حدود ۴۰ هزار هکتار کرانه جنگلی ، و تالاب بین المللی جازموریان با مساحت ۷۰ هزار هکتار ، نتیجه اقدامات غیر کارشناسی و نابخردانه مسئولین داخلی است و نمی توان تقصیر را بر گردن بیگانگان و استکبار جهانی انداخت! .، از طرف دیگر به دلیل همسایگی با پاکستان ، افغانستان، و کشورهای عربی ، بیم چیرگی سرمایه وهابیت و گروه های تکفیری، بر فقر و تنگدستی مردم منطقه می رود.
از آنجایی که وکیل هستید و بهتر از هر کسی می دانید که راه حل حقوقی، منطقی ترین راه برای دستیابی به حق است ، چه برای ملی کردن صنعت نفت باشد و چه برای لغو دستور منع مهاجرتی ترامپ!، بنا براین مردم را دعوت نمودیم که حقوق خود از طریق حقوقی و قضائی پیگیری نمایند ، وگرنه مردم حق خود را به روشهای غیر حقوقی مطالبه خواهند نمود ، همانگونه که فریادشان به گوش بی بی سی و صدای آمریکا و کارشناسان محیط زیست دنیا رسید ، ولی در گوش مسئولین فرو نرفت !.
چون آثار حقوقی ایجاد حق مکتسبه، سبق تصرف، حیازت مباحات، قانون آب و نحوه ملی شدن آن، قانون مسئولیت مدنی، جبران خسارات ناشی از اجرای تملک طرح های دولتی، قانون محیط زیست، ماده ۳ قانون آیین دادرسی مدنی و استنکاف از احقاق حق، آیین دادرسی فوری و دستور موقت، ممانعت از حق،منع سد سازی و انتقال آب بین حوزه ای ، ابطال مصوبات غیر قانونی دولت در دیوان عدالت اداری و مقررات سازمان خوار بار جهانی (فائو)، کنوانسیون بین المللی تالابها ، و دیگر موارد نقض حقوق حقابه داران و مالکان هلیل و جازموریان ، و مردم جنوب کشور را بهتر از هر یک ازافراد کابینه میدانید، بنا بر این دیگر نیازی به توضیح بیشتر نسبت به موارد نقض حقوق قانونی و شرعی میلیون ها نفر مردم استان های کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و جنوب کشور نیست ، و تنها با”” تشکیل یک کارگروه ویژه “” و توضیحات نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و ائمه جمعه و جماعت و گروه های مردم نهاد و شبکه های اجتماعی به جزئیات آن دست خواهید یافت.
بنابراین با توجه به موارد یاد شده ، و از آنجایی که از یک سو بموجب اصل ۱۱۳ قانون اساسی وظیفه پاسداشت قانون اساسی و اصل ۵۰ آن در مورد حفظ محیط زیست ، و بند ۴ سیاستهای کلان کشور در سند چشم انداز سال ۱۴۰۴ در زمینه داشتن محیط زیست مطلوب، بعهده رئیس جمهور است ، و از همه مهمتر آنکه، در ماه های آینده انتخابات ریاست جمهوری نزدیک است و منتقدان دولت و اصلاحات ، تلاش خود را در سیاه نمایی عملکرد دولت بیشتر نموده ، و حتی استیضاح وزیر نیرو و وزیر کشور را زمزمه می نمایند!، بنا براین اجرای عدالت، یا دست کم رعایت مصلحت سیاسی ایجاب می نماید که با دستورویژه ومدبرانه، و تعطیلی پروژه انتقال آب سرشاخه های هلیل رود به کرمان ، و رها سازی حقابه زیست محیطی تالاب بین المللی جازموریان از سد جیرفت ، ابزار تخریب دولت تدبیر و امید را از دست دشمن گرفته، و روند اصلاحات را تسریع فرمائید ، تا خدای ناکرده مردم استان های جنوبی کشور از ناچاری یا لجاجت ، در انتخابات پیش رو ، رای به مخالفان دولت نداده و سرنوشت سیاسی ۸۰ میلیون نفر را دگرگون نسازند!

 

با سپاس و آرزوی سالی بی تنش برای جنابعالی و دولت تدبیر و امید
۱۳۹۵/۱۲/۲۹ جمعی از دانش آموختگان حقوق هفت شهرستان جنوبی کرمان

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده + نوزده =