دستاوردهای طرح تحول نظام سلامت در جنوب کرمان بی نظیر است


Warning: Use of undefined constant has_post_thumbnail - assumed 'has_post_thumbnail' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home2/konarsan/public_html/wp-content/themes/shoraa/tabnakweb/print.php on line 27

چاپ

 

به گزارش کنارصندل ،رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی جیرفت گفت: اجرای طرح تحول نظام سلامت در جنوب کرمان خدمات قابل توجهی در حوزه بهداشت و درمان برای مردم منطقه داشته است.

محمدرضا محمدی ساردو صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای اجرای طرح تحول سلامت در جنوب کرمان اظهار داشت: اقدامات قابل توجهی در حوزه بهداشت، درمان و آموزش در منطقه توسط دانشگاه علوم پزشکی جیرفت انجام شده که ارائه خدمات بهتر به مردم را به دنبال داشته است.
وی با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه هتلینگ در بیمارستانهای جنوب کرمان از سال ۹۳ تاکنون با اجرای طرح تحول سلامت بیان داشت: توسعه، تجهیز و راه اندازی کلینیک های ویژه داخل بیمارستانی در بیمارستانهای امام خمینی، ۱۲ فروردین و آیت الله کاشانی تا تکمیل و تحویل کلینیک های ویژه دانشگاهی از جمله این اقدامات است.
محمدی ساردو با اشاره به توسعه و بهسازی بخشهایی از بیمارستانهای کهنوج و جیرفت تصریح کرد: خرید تجهیزات پزشکی کلینیک های ویژه و سایر بخش های درمانی بیمارستان ها و تجهیز آزمایشگاها و بخش های ویژه در تمامی بیمارستان ها و … از دیگر اقدامات صورت گرفته است.
وی با بیان اینکه برای ترویج زایمان طبیعی بیش از ۴۸ میلیارد و ۳۵۶ میلیون ریال اعتبار تخصیص داده شده است، خاطر نشان کرد: از سال ۹۳ تاکنون در راستای اجرای هتلینگ در بیمارستانهای منطقه بیش از ۸۳ میلیاردو ۴۳۵ میلیون ریال در زمینه اجرای طرح تحول سلامت هزینه شده است.
اجرای ۲۸۹ پروژه عمرانی در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی جیرفت گفت: برنامه مقیمی و ماندگاری پزشکان از دیگر اقدامات انجام شده در زمینه اجرای طرح تحول سلامت در جنوب کرمان است که جذب ۳۵ پزشک متخصص در طرح تحول شرکت آنها در برنامه های مقیمی، ارتقا ویزیت، ماندگاری پزشکان عمومی در مراکز درمانی تابعه و جذب ۲۵ پزشک عمومی در طرح ماندگاری در مناطق محروم جنوب کرمان در این راستا صورت گرفته است که تاکنون برای حمایت از ماندگاری ۴۲ میلیاردو ۷۵۰ میلیون ریال تخصیص یافته است.
محمدی ساردو با اشاره به حضور پزشکان متخصص در اغلب رشته ها در بیمارستان های تحت پوشش حوزه دانشگاه و ویزیت بیماران با تعرفه دولتی در شیفت های صبح و عصر عنوان داشت: بیش از ۳۹ میلیاردو ۶۰۰ میلیون ریال اعتبار از سال ۹۳ تاکنون برای مقیمی پزشکان اختصاص یافته است.
وی با اشاره به تجهیز آزمایشگاههای بیمارستانهای دانشگاهی در منطقه افزود: در راستای ارتقای ویزیت بیماران در زمینه اجرای طرح تحول سلامت در منطقه بیش از ۱۳ میلیارد ریال تخصیص یافته و کاهش پرداختی بیماران هم با اجرای این طرح در جنوب کرمان ۱۸۰ میلیاردو ۳۴۷ میلیون ریال بوده است.
محمدی ساردو افزود: از سال ۹۴ تاکنون ۲۸۹ پروژه عمرانی با اعتباری بیش از ۱۲۰ میلیارد تومان در راستای اجرای طرح تحول سلامت در جنوب کرمان احداث و یا در دست اقدام هستند که ام آر ای بیمارستان امام خمینی جیرفت، کلینیکهای تخصصی جیرفت و کهنوج، پایگاهها و خانه های بهداشت در منطقه، زایشگاه جیرفت و کهنوج، غربالگری جیرفت و کهنوج و … از جمله این طرحها هستند.

 

پایان پیام/.