فاز نخست انبار مکانیزه ذخیره گندم در رودبار جنوب به بهره برداری می رسد


Warning: Use of undefined constant has_post_thumbnail - assumed 'has_post_thumbnail' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home2/konarsan/public_html/wp-content/themes/shoraa/tabnakweb/print.php on line 27

چاپ

به گزارش کنارصندل ،مدیرکل تعاون روستایی جنوب استان کرمان گفت: فاز نخست انبار مکانیزه ذخیره گندم اتحادیه تعاون روستایی در شهرستان رودبار جنوب و بخش زهکلوت اوایل اردیبهشت سال جاری به بهره برداری می رسد.

 

فرود سالاری روز دوشنبه در جمع خبرنگاران ،روند پیشرفت فیزیکی احداث ۲ سیلو مکانیزه ذخیره گندم اتحادیه تعاون روستایی این اداره کل در رودبار جنوب و بخش زهکلوت را بیش از ۴۰ درصد اعلام کرد.
وی با بیان اینکه گندم یکی از محصولات استراتژیک است و با توجه به ظرفیت تولید گندم در این منطقه احداث این ۲ سیلو نیاز است گفت: عملیات اجرایی احداث این سیلوها با همت سازمان تعاون روستایی جنوب استان کرمان سال گذشته آغاز شد و در اوایل اردیبهشت ماه سال جاری همزمان با برداشت گندم در این منطقه به بهره برداری می رسد.
وی تصریح کرد: ظرفیت انبار مکانیزه ذخیره گندم رودبار جنوب و زهکلوت به ترتیب ۱۲ و هشت هزار و ۵۰۰ تن است.
مدیرکل تعاون روستایی جنوب استان کرمان اظهار کرد: با راه اندازی این ۲ انبار مکانیزه ذخیره گندم در شهرستان رودبار جنوب برای ۱۶ نفر به صورت مستقیم و ۲۰ نفر غیرمستقیم اشتغالزایی می شود.


وی ادامه داد: نبود سیلو در این منطقه موجب وارد آمدن خسارات سنگینی به گندم خریداری شده از کشاورزان شده که به مراتب بیشتر از هزینه احداث سیلو است.
وی ادامه داد: قرار داشتن گندم در فضای باز تا زمان حمل به سیلوها بطور طبیعی این محصول را در معرض حمله انواع آفات قرار می دهد لذا ساخت این ۲ انبار در شهرستان رودبار که بیشترین محصول گندم جنوب کرمان را تولید می کند راهی برای جلوگیری از هدر رفت این محصول استراتژیک است.
سالاری گفت: بهبود ترکیبات دانه، کاهش ضایعات گندم و نان، ایجاد امکان اختلاط گونه های مختلف گندم برای حصول پروتئین مناسب و بهینه، جلوگیری از آفات و ضایعات وارده در فضای باز و غیربهداشتی، کاهش هزینه های زیاد حمل و نقل مضاعف گندم، کاهش هزینه های تخلیه، بارگیری و کوتاه شدن دست دلالان از مزایای احداث سیلو است.


وی با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به نام اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال گفت: احداث سیلو برای نگهداری گندم و جلوگیری از خراب شدن این محصول استراتژیک از کشاورزان منطقه، نمونه ای بارز از اقتصاد مقاومتی است.
زهکلوت در بخش جازموریان واقع شده و از توابع شهرستان رودبار جنوب است.
مرکز شهرستان رودبار جنوب در فاصله ۳۳۰ کیلومتری جنوب کرمان قرار دارد.
سازمان تعاون روستایی جنوب استان کرمان، هفت شهرستان جیرفت، عنبرآباد، فاریاب، رودبار جنوب، کهنوج، قلعه گنج و منوجان را زیر پوشش قرار دارد.

 منبع:ایرنا