تحولات عظیم حوزه درمان در جنوب کرمان


Warning: Use of undefined constant has_post_thumbnail - assumed 'has_post_thumbnail' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home2/konarsan/public_html/wp-content/themes/shoraa/tabnakweb/print.php on line 27

چاپ


به گزارش کنارصندل ، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی جیرفت، محمدرضا محمدی ساردو ظهر امروز در جلسه پایش عملکرد تیم سلامت و سامانه سیب در این شهرستان ضمن تبریک سال نو اظهار داشت: هر تحول، حرکت، پیشرفت و اصلاحی از افراد اغاز میشود اگر مسئولیت خود را در هر عنوانی انجام دهند، جامعه رشد و بالندگی پیدا میکند.
وی بیان داشت: در حوزههای مختلف دانشگاه به ویژه در حوزه بهداشت کارهای بسیار زیادی انجام شده است که در حوزه درمان اقدامات انجام شده، انقلابی بود و تحولات عظیم و اتفاقات بزرگی در کشور و به صورت خاص در دانشگاه علوم پزشکی جیرفت افتاد.


محمدی ساردو افزود: دانشگاه علوم پزشکی جیرفت دانشگاهی است که عمر کوتاهی بیشتر از هشت ساله ندارد، همکاران ما با اعتماد به نفس بالا بخشنامهای وزارتخانه را انجام دادند و در بسیاری شاخصها نسبت به بیشتر دانشگاهها و مناطق موفق تر عمل کرده ایم.
وی خاطرنشان کرد: در حوزه بهداشت هم اتفاقات زیادی افتاد و کارهای خوبی انجام شد که یکی سامانه سیب است، پرونده الکتررونیکی که برای وزارتخانه مهم است در جنبه های مختلف کار ارزشمندی است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با اشاره به اهمیت سامانه سیب و تأکید به ثبت کارها در سامانه سیب و اهمیت این موضوع در اعطای شاخصها و ارزیابی همکاران ادامه داد: اهمیت موضوع آن بیشتر از این نظر است که کار ارزشمندی است که ثبت اقدامات الکترونیکی شده است و باید ثبت شود تاکید میکنم که سامانه سیب را جدی بگیرید و وظیفه ای که به شما محول شده است به آن اشراف پیدا کنید.


محمدی ساردو تصریح کرد: این سامانه سیاست کلی است که وزارتخانه بر اجرای آن اسرار دارد به آن توجه بیشتری داشته باشیم و کارهایی که انجام شده است حتما وارد سامانه شود چرا که بر اساس این سامانه کارها ارزیابی میشوند.
وی با بیان اینکه پرداختن به بیماریهای غیر واگیر جزو سیاستهای وزارتخانه است در این موضوعات هم بیش از این اهمیت دهیم، افزود: با توجه به سبک زندگی جدید مرگ و میر ناشی از بیماریهای غیر واگیر رو به افزایش است که هزینه های پزشکی را بر جامعه تحمیل میکنند.
محمدی ساردو با بیان اینکه اقدامات انجام شده در معاونت بهداشتی دانشگاه در این زمینه قابل توجه است که باید این روند با همین تلاش و توجه ادامه یابد، اظهار داشت: اساس پیشگیری از بیماریهای غیرواگیر شناسایی عوامل خطر و پیشگیری و کنترل این عوامل است.