در سال اقتصاد مقاومتی ، تولید و اشتغال، برای رسیدن به تولید و اشتغال باید با عوامل مخل آن مبارزه کرد


Warning: Use of undefined constant has_post_thumbnail - assumed 'has_post_thumbnail' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home2/konarsan/public_html/wp-content/themes/shoraa/tabnakweb/print.php on line 27

چاپ

به گزارش سایت کنارصندل، سرهنگ ” ماشاالله ملائی ”  با بیان اینکه ما مردم را سرمایه اجتماعی خود می‌دانیم و معتقدیم مشارکت عمومی یاری دهنده پلیس در ارتقاء امنیت اجتماعی است، امنیت پایدار را ثمره مشارکت عمومی دانست.

 


وی گفت : امروزه نیروی انتظامی با پشتوانه مردمی و رویکرد جامعه محوری خود بر این اعتقاد است که پلیس برای مردم و در خدمت مردم است و با همکاری و مشارکت مردم می کوشد پاسخگوی نیازهای امنیتی و انتظامی آحاد مختلف جامعه باشد.
این مقام انتظامی خاطر نشان کرد :مردم بهترین پشتیبان و حمایت کننده ماموریت های گسترده ی پلیس هستند و تجربه به ما نشان داده است که هرجا همکاری و مشارکت گسترده ی مردمی چاشنی فعالیت های پلیس بوده است در همان ماموریت ها توفیقات بیشتری حاصل شده است.
سرهنگ ” ماشاالله ملائی ” در ادامه تشریح دستاوردهای پلیس در تعطیلات نوروز ۹۶ پرداخته و مبارزه با کالای قاچاق را از اولویت های اصلی انتظامی شهرستان در سال اقتصاد مقاومتی ، تولید و اشتغال عنوان کرد و اظهار داشت : برای رسیدن به تولید و اشتغال بایستی با عوامل مخل آن که ورود کالای قاچاق به کشور است مبارزه کرد که در همین راستا در تعطیلات نوروز نسبت به مشابه سال قبل افزایش ۱۰۰ درصدی کشفیات کالای قاچاق را داشتیم.
وی افزود : در تعطیلات نوروز طرح های انتظامی را به منظور افزایش احساس امنیت در بین شهروندان، با اولویت دستگیری اراذل و اوباش و متهمان تحت تعقیب، پاکسازی مناطق آلوده و جرم خیز از لوث وجود قاچاقچیان مواد مخدر و همچنین برخورد با متخلفان از قوانین راهنمایی و رانندگی در نقاط مختلف شهرستان اجرا نمودیم.
سرهنگ “ملائی ” تصریح کرد : با اجرای این طرح ها در تعطیلات نوروز امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۵۷ درصدی دستگیری مخلان نظم و امنیت و مجرمین تحت تعقیب مقامات قضایی را شاهد بودیم.
وی گفت : در بحث کشفیات موادمخدر ۲۹در صد افزایش کشف را داشتیم و همچنین درخصوص توقیف خودروهای متخلف ۶۰درصد و موتورسیکلت های متخلف ۹۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش توقیف را داشته ایم.
این مقام انتظامی در ادامه از کاهش ۲۰ درصدی تصادفات جرحی در نتیجه اجرای این طرح ها خبر داد و افزود : در خصوص تصادفات فوتی متاسفانه ۵۰ در صد افزایش تعداد تصادفات فوتی را شاهد بودیم که در بررسی های انجام شده مهمترین علت این تصادفات عدم رعایت نکات ایمنی و توجه نکردن به هشدارهای پیشگرانه پلیس توسط رانندگان بوده است.
وی در ادامه افزود : در برخورد با خورده فروشان مواد مخدر اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته به طوری که دستگیری متهمین ۵۰ درصد افزایش پیدا کرده و تعداد زیادی از منازل آنان با هماهنگی مقام قضایی پلمپ شده است و همچنین در تعطیلات نوروز امسال معاونت اجتماعی این فرماندهی نیز به منظور پیشگیری از آسیب های اجتماعی اقدام به توزیع ۲۰۰۰ کتابچه و بروشور ، در بین شهروندان و مسافران نوروزی نموده است.

 

سرهنگ “ملائی ” خاطر نشان کرد: در بسیاری از جرائم دیگر نیز کاهش چشمگیری وقوع جرم را داشته ایم که ماحصل همه اینها ارتقاء احساس امنیت و آرامش همشهریان و مسافران نوروزی بوده است که این هدیه پلیس به مردم و مسافرین در تعطیلات نوروز امسال بود.
فرمانده انتظامی جیرفت در پایان با بیان اینکه جهت ارتقاء سطح امنیت نیاز به مشارکت همگانی داریم،گفت: یکی از این موارد وقف است، خیرین می توانند نقش ارزنده ای در ارتقاء احساس امنیت داشته باشند، به عنوان نمونه خیرین محترم با کمک به مجهز کردن راه ها به دوربین های کنترل سرعت و دیگر امور امنیتی می توانند نقش تاثیرگذاری در کاهش تلفات هموطنان خود و بهره مندی از اجر معنوی آن داشته باشند.