. شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 23964 تاریخ انتشار : جمعه 25 فروردین 1396 | 01:33 ق.ظ

من اگر رئیس جمهور بودم:

به هلیل رود و جازموریان و زاینده رود و کارون و دریاچه ارومیه و دریاچه هامون ، دریاچه بختگان و …زندگی می بخشیدم

من اگر رئیس جمهور بودم بر اساس اصل ۱۱۳ و اصل ۵۰ قانون اساسی برنامه های خود را به این صورت بیان می کردم: تمام همت و توانم را بر روی آب و بهینه سازی مصرف آب و خاک متمرکز می کردم . چون آب و خاک و انرژی مهمترین ثروتهای خدادادی است که ما […]

من اگر رئیس جمهور بودم بر اساس اصل ۱۱۳ و اصل ۵۰ قانون اساسی برنامه های خود را به این صورت بیان می کردم:
تمام همت و توانم را بر روی آب و بهینه سازی مصرف آب و خاک متمرکز می کردم . چون آب و خاک و انرژی مهمترین ثروتهای خدادادی است که ما از آن برخورداریم ولی از آن بهره ای نداریم.
نخست همه پروژه های انتقال آب و سد سازی را تعطیل می کردم تا آنچه را که خداوند برای مردم ،گیاهان و جانوران مقرر نموده است به ایشان برسد و از آن بهره برده و به درستی به نسلهای آینده تحویل نمایند.
من اگر رئیس جمهور بودم ، سد سازی و پروژه های انتقال آب را تعطیل می کردم تا فقط برای مافیای آب نان درست نکنم و میلیونها نفر کشاورز و دامدار از هست و نیست ساقط نشوند!
من اگر رئیس جمهور بودم ، سد سازی و پروژه های انتقال آب را تعطیل می کردم . چون بهترین سدها بیشتر از ۱۰۰ سال کارائی ندارند و بعد از آن بی مصرف می گردند و چون عقلم کار می کند هیچ وقت برای سود ۱۰۰ ساله ، میراث چند هزار ساله پدران، و ثروت خداداد فرزندان را به باد نمی دادم!
من اگر رئیس جمهور بودم ، دستور می دادم قانون مدنی ، قانون توزیع عادلانه آب و، احکام فقهی و شرعی در مورد حقوق کشاورزان و مالکان و حقابه داران ، محیط زیست ، دامداران و عشایر ، زنبور داران و … ، و دست کم قانون حمایت از حیوانات را رعایت کنند!
من اگر رئیس جمهور بودم ، کشاورزی پایدار همراه با مدیریت مصرف بهینه آب را توسعه می دادم تا کشاورز و دامدار روستائی ، با همان ۲۰۰ هزار تومان درآمد ماهیانه و تولید محصولات خودش بتواند کار و زندگی کند و نیاز نداشته باشد که به حاشیه شهرها مهاجرت کند و با ۳ملیون تومان درآمد ناشی از سیگار فروشی و کوپن فروشی و … همچنان زیر خط فقر باشد و هشتش گرو نهش باشد!
من اگر اگر رئیس جمهور بودم ،به هلیل رود و جازموریان و زاینده رود وکارون و دریاچه ارومیه و دریاچه هامون ، دریاچه بختگان و …زندگی می بخشیدم و با ایجاد جاذبه توریستی و توسعه بوم گردی (اکو توریسم ) درآمد سرانه مردم این مناطق را چندین برابر مردم مالزی، سنگاپور ، تایلند و …می کردم!
من اگر رئیس جمهور بودم ، شهامت این را داشتم که بگویم طرح توسعه دامداری در منطقه جازموریان به دلیل قابلیتهای بی شمار این منطقه ، بهترین طرح اشتغال زائی دنیاست و حتما” باید اجرا شود
من اگر رئیس جمهور بودم ، به وزیر نیرو و استاندار کرمان حالی می کردم که ساخت کارخانه مس ، پتروشیمی فجر و فولاد بوتیا که از صنایع پر مصرف آب هستند در منطقه کویری کرمان ، مضحک و خیانت به محیط زیست و نسلهای آینده است ، و خون میلیونها نفر مردم ساکن جیرفت و کهنوج و دلگان و … بر گردن آنهاست، هرچند برای صاحبان این کارخانه ها و شرکای تجاری آنها درآمد هنگفت داشته باشد. !!
من اگر رئیس جمهور بودم، نمی گذاشتم دولت در هیچ کار زیست بومی دخالت کند ،!!چون هرجا مسئولین دولتی دخالت کردند ، سرانجام به دلیل عدم نظارت دقیق و واگذاری آن به افراد غیر متخصص و ذینفع، آن را سمبل، و خرابتر کردند!
من اگررئیس جمهور بودم ، محیط زیست را بدست خدا می سپردم تا همانطور که میلیونها سال آنرا اداره کرده است ، باز هم اداره کند !! نه آنکه اول محیط زیست را خراب کنیم و بعد برای احیای آن مالچ پاشی کنیم، طرح احیای جازموریان آ دریاچه ارومیه ، و.. بنویسیم و همایش سلامت برای خوزستان بگذاریم و … و از این طریق برای چندین هزار نفر مدیر و مسئول اشتغال مخرب ایجاد کنیم و فریاد بزنیم وامصیبتا به داد مردم برسید!
حال که من رئیس جمهور نیستم از رئیس جمهور دولت دوازدهم می خواهم که بجای من موارد یاد شده را رعایت کند و در برنامه های انتخاباتیش اعلام کند و آنها را بکار بندد تا ایران آن شود که شایسته نام ایران و ایرانیست.
بنا براین از هم اکنون دست رئیس جمهور دولت دوازدهم می فشاریم و آمادگی خود و کمپین یک میلیونی حمایت از هلیل رود و جازموریان و میلیونها نفر ساکن استانهای جنوبی کشور را برای همکاری با او اعلام می نمائیم.
رئیس جمهور دولت دوازدهم پاینده و پیروز باشی!!!
برنامه های اقتصادی، فرهنگی، سیاست خارجی، و …باشه برای بعد. شاید از نحسی ۱۳ نترسیدم و در انتخابات دولت سیزدهم کاندید شدم!!

با سپاس فرود رفعتی دانش آموخته حقوق و سردفتر اسناد رسمی

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 3 =