. چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 24021 تاریخ انتشار : سه شنبه 29 فروردین 1396 | 08:42 ق.ظ

نشست هم اندیشی هنرمندان شهرستان عنبرآباد برگزار شد / تصاویر

به گزارش سایت کنارصندل، صبح روز گذشته نشست هم اندیشی هنرمندان شهرستان عنبرآباد در محل تالار باغ صبا برگزار شد. در این نشست که معاونت هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان، معاونت سیاسی و امنیتی فرمانداری عنبرآباد حضور داشتند امین الله سالاری ریاست اداره ارشاد عنبرآباد ضمن تشکر از توجه مدیرکل فرهنگ […]

به گزارش سایت کنارصندل، صبح روز گذشته نشست هم اندیشی هنرمندان شهرستان عنبرآباد در محل تالار باغ صبا برگزار شد.

در این نشست که معاونت هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان، معاونت سیاسی و امنیتی فرمانداری عنبرآباد حضور داشتند امین الله سالاری ریاست اداره ارشاد عنبرآباد ضمن تشکر از توجه مدیرکل فرهنگ و ارشاد جنوب کرمان به امورات فرهنگی عنبرآباد از همه کسانی که دغدغه ی ارتقا و اعتلای فرهنگ و هنر را دارند خصوصا امام جمعه محترم ، فرماندارمحترم، نماینده محترم شهرستان های جیرفت و عنبرآباد تقدیر کرد و به تشریح اهداف فرهنگی و راه کارهای اعتلای آن پرداخت.

 

سالاری با اشاره به گفتمان فرهنگی دولت تدبیر و امید ،بیان کرد این گفتمان بر چهار اصل عقلانیت فرهنگی ،دیانت فرهنگی ، عدالت فرهنگی و تدبیر بناشده است.

 

وی بیان کرد: عقلانیت در همه امور و تصمیمات علی الخصوص در بعد فرهنگی باید مشهود باشد و از تصمیمات خلق الساعه که گاها عواقب غیر قابل جبرانی را به جامعه تحمیل میکند خودداری کرد.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی عنبرآباد با انتقاد از ترویج فرهنگ پوپولیستی و عوام فریبانه اظهار داشت که فرهنگ ما ، فرهنگ خس و خاشاکی نیست ،عقلانیت بر آن حاکم است و بر تدبیر تکیه دارد.

وی خواستار ترویج تمدن و فرهنگ همراه با شعور و آموزه های دینی شده و بیان کرد: باید از غیبت کردن و تهمت زدن به مومنین در جامعه پرهیز گردد

 

سالاری تشریح کرد: هنرمندان و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به منزله دو بال برای پرنده هستند که باید برای پرواز و اوج گرفتن در کنار هم و هماهنگ با یکدیگر عمل نمایند.

 

وی در ادامه خواستار حمایت هنرمندان و اقشار مختلف مردم از سینمای نو پای شهرستان شد و بیان کرد برای ادامه کار سینما حمایت همه جانبه و عزم عمومی لازم است.

 

در این نشست که با ضیافت نهار همراه بود هنرمندان به اتفاق خانواده های خود به دعوت مسوول اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی عنبرآباد شرکت نموده بودند و در پایان انتخابات انجمن های مختلف هنری و فرهنگی نیز انجام شد.

گزارش از: خدیجه اصغری

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج + 15 =