نشست هم اندیشی هنرمندان شهرستان عنبرآباد برگزار شد / تصاویر


Warning: Use of undefined constant has_post_thumbnail - assumed 'has_post_thumbnail' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home2/konarsan/public_html/wp-content/themes/shoraa/tabnakweb/print.php on line 27

چاپ

به گزارش سایت کنارصندل، صبح روز گذشته نشست هم اندیشی هنرمندان شهرستان عنبرآباد در محل تالار باغ صبا برگزار شد.

در این نشست که معاونت هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان، معاونت سیاسی و امنیتی فرمانداری عنبرآباد حضور داشتند امین الله سالاری ریاست اداره ارشاد عنبرآباد ضمن تشکر از توجه مدیرکل فرهنگ و ارشاد جنوب کرمان به امورات فرهنگی عنبرآباد از همه کسانی که دغدغه ی ارتقا و اعتلای فرهنگ و هنر را دارند خصوصا امام جمعه محترم ، فرماندارمحترم، نماینده محترم شهرستان های جیرفت و عنبرآباد تقدیر کرد و به تشریح اهداف فرهنگی و راه کارهای اعتلای آن پرداخت.

 

سالاری با اشاره به گفتمان فرهنگی دولت تدبیر و امید ،بیان کرد این گفتمان بر چهار اصل عقلانیت فرهنگی ،دیانت فرهنگی ، عدالت فرهنگی و تدبیر بناشده است.

 

وی بیان کرد: عقلانیت در همه امور و تصمیمات علی الخصوص در بعد فرهنگی باید مشهود باشد و از تصمیمات خلق الساعه که گاها عواقب غیر قابل جبرانی را به جامعه تحمیل میکند خودداری کرد.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی عنبرآباد با انتقاد از ترویج فرهنگ پوپولیستی و عوام فریبانه اظهار داشت که فرهنگ ما ، فرهنگ خس و خاشاکی نیست ،عقلانیت بر آن حاکم است و بر تدبیر تکیه دارد.

وی خواستار ترویج تمدن و فرهنگ همراه با شعور و آموزه های دینی شده و بیان کرد: باید از غیبت کردن و تهمت زدن به مومنین در جامعه پرهیز گردد

 

سالاری تشریح کرد: هنرمندان و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به منزله دو بال برای پرنده هستند که باید برای پرواز و اوج گرفتن در کنار هم و هماهنگ با یکدیگر عمل نمایند.

 

وی در ادامه خواستار حمایت هنرمندان و اقشار مختلف مردم از سینمای نو پای شهرستان شد و بیان کرد برای ادامه کار سینما حمایت همه جانبه و عزم عمومی لازم است.

 

در این نشست که با ضیافت نهار همراه بود هنرمندان به اتفاق خانواده های خود به دعوت مسوول اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی عنبرآباد شرکت نموده بودند و در پایان انتخابات انجمن های مختلف هنری و فرهنگی نیز انجام شد.

گزارش از: خدیجه اصغری