بر لزوم تدوین طرح جامع و عملیاتی عشایری با کمک عشایر تاکید شد


Warning: Use of undefined constant has_post_thumbnail - assumed 'has_post_thumbnail' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home2/konarsan/public_html/wp-content/themes/shoraa/tabnakweb/print.php on line 27

چاپ

به گزارش سایت کنارصندل، در دیدار استاندار کرمان با سران طوایف و معتمدین عشایر جنوب کرمان مهندس رزم حسینی بر لزوم تشکیل کمیته ای با حضور ایده پردازان و نخبگان در حوزه عشایری به منظور تدوین طرح جامع عشایری استان کرمان تاکید کرد و گفت: این طرح باید منجر به ارتقای اقتصادی و فرهنگی عشایر شود.

علیرضا رزم حسینی افزود: با پیشرفت علم و تکنولوژی باید بررسی کرد که چگونه می توان فرهنگ عشایری را حفظ کرد و سازمان امور عشایری در کشور مسئول این کار است.

وی با بیان این مطلب که در زمینه ساماندهی امور عشایر باید از تجربه جهانیان نیز استفاده کرد، گفت: آمادگی داریم در حد بضاعت خود هر کاری از دستمان بر می آید را برای عشایر انجام دهیم.

وی با اشاره به اینکه اقلیم ما در حال خشک شدن است، گفت: زندگی عشایر به دلیل خشکسالی پی در پی با مشکلاتی رو برو شده است. نماینده عالی دولت تدبیر وامید در استان کرمان از طرح های عشایری استقبال کرد و گفت: طرح جامع عشایری باید از سوی خود عشایر تدوین شود.

استاندار کرمان خاطرنشان کرد: وی با تاکید بر اینکه چرا همیشه طلبکار هستیم، گفت: اقتصاد مقاومتی مورد اجرا در استان کرمان مردم پایه است و دولتی نیست و سبک عمل گرایانه و موفق اقتصاد مقاومتی در قلعه گنج به الگویی برای سایر استان ها تبدیل شده است.

مدیرکل امور عشایری جنوب استان کرمان ضمن تقدیر و تشکر از استاندار محترم و معاونین وی به قشر عشایر، با اشاره به اینکه ۹۰ درصد راه های عشایری جنوب استان کرمان مسدود هستند، گفت: لازم است با اختصاص اعتبارات ویژه از سوی معاونت عمرانی استانداری، در راستای بازگشایی این راه ها اقدام شود.

احسانی نیا افزود: در قالب زنجیره تولید گوشت قرمز ۱۲ میلیارد تومان تسهیلات به عشایر جنوب استان کرمان در راستای پروار بندی دام پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه عشایر در سیل اخیر جازموریان نقش ویژه ای برای کمک به سیل زدگان داشته اند، گفت: عشایر در تمامی صحنه ها و کمک به نظام حضوری فعالانه داشته اند.

وی خاطرنشان کرد: راه اندازی فروشگاه عرضه مستقیم محصولات عشایری در سال گذشته به مرکزیت جیرفت انجام شده است و هدف از راه اندازی این فروشگاه را قطع دست دلالان و واسطه ها و عرضه مستقیم محصولات ارگانیک عشایری در سطح جامعه دانست که سود آنمستقیما” عاید عشایر می شود.

احسانی نیا افزود: یکی از مشکلات اساسی عشایر جنوب کرمان مستند نبودن اراضی واگذار شده به عشایر طی دهه های گذشته می باشد و این اداره کل جلستات مشترک زیادی را با اداره کل منابع طبیعی و امور اراضی جنوب کرمان و حتی سرگروه های مختلف عشایری برگزار کرده و امیدواریم که با همت خود عشایر اسناد اراضی را که از طریق امور اراضی واگذار شده ظرف چند ماه آینده صادر و تحویل عشایر شوند.

وی گفت: در راستای اجرای روش های نوین آبیاری با کمک و مساعدت ریاست محترم سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان، ۵۵۲ هکتار از اراضی عشایر به این سیستم های آبیارنی بارانی و قطره ای مجهز شده اند.

در پایان جلسه بنا به درخواست مدیر کل محترم امور عشایر جنوب کرمان از آقای مهردل نارویی به دلیل کمک در راستای نجات جان زنان و کودکان عشایر گرفتار در سیل جاز موریان توسط استاندار محترم تقدیر بعمل آمد.