نمایندگان جنوب کرمان در زمینه عدم انتقال آب هلیل رود به مردم گزارش دهند


Warning: Use of undefined constant has_post_thumbnail - assumed 'has_post_thumbnail' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home2/konarsan/public_html/wp-content/themes/shoraa/tabnakweb/print.php on line 27

چاپ

امام جمعه جیرفت گفت: نمایندگان جنوب کرمان در زمینه عدم انتقال آب هلیل به مردم گزارش دهند

به گزارش کنارصندل ،حجت‌الاسلام رضا کرمی‌پور ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این شهرستان با اشاره به تعدادی از فضیلت‌های ماه شعبان اظهار داشت: یکی از اعمال ماه شعبان که بسیار سفارش شده روزه گرفتن است.

امام جمعه جیرفت با بیان اینکه یکی دیگر از اعمال ماه شعبان که خیلی مورد تایید قرار گرفته استغفار است و سفارش شده روزی ۷۰ مرتبه استغفار کنیم، تصریح کرد: پیامبر گرامی اسلام می‌فرماید «هر کس در روزهای ماه شعبان ۷۰ مرتبه استغفار کند، مانند این است که در بقیه ماه‌ها روزی ۷۰ هزار مرتبه استغفار کرده است».

کرمی‌پور با اشاره اینکه یکی از شرافت‌های ماه شعبان این است که ولادت بسیاری از ائمه در این ماه است و مهم‌تر از آن نیمه‌ی شعبان ولادت امام زمان‌ (عج) است، افزود: کمک کردن به دیگران و صدقه دادن در ماه شعبان بسیار سفارش شده است و سعی کنیم در امر ازدواج جوانان اگر کاری از دستمان بر می‌آید، کوتاهی نکنیم.

وی گفت: یکی از فضیلت‌های ماه شعبان توجه به امام زمان (عج) است، ما چقدر به امام زمانمان توجه داریم؟ سعی کنیم در طول روز به ویژه مراتب پنج‌گانه نماز همواره یاد امام زمان (عج) باشیم و برای سلامتی ایشان و همچنین ظهورشان دعا کنیم.

کرمی‌پور ابراز داشت: امام زمان (عج) مشتاق دیدار ما است، اما ما با اعمالمان از ایشان فاصله گرفته‌ایم، إن‌شاء‌الله که در ماه شعبان بیشتر از گذشته به ایشان نزدیک شویم.

امام جمعه جیرفت با اشاره به نهم اردیبهشت روز شوراها و هفته شهر و شهروند اظهار کرد: انتخابات شوراها را در پیش داریم، کسانی که در صحنه هستند در کارشان و کلامشان و همچنین در ارائه گزارش‌ها و آمار‌ها صداقت داشته باشید.

وی با اشاره به سالروز ولادت حضرت امام حسین (ع) و روز پاسدار گفت: باید قدردان سبزپوشان سپاه باشیم و حضرت امام خمینی (ره) فرمودند، «پاسداران عزیز در وجود خودتان دنبال معنویت و روحانیت باشید، چرا که خداوند این امر را درون ما قرار داده است، اگر این امورات در شما تقویت شود هر کدام از شما به تنهایی یک امّت مانند مالک اشتر می‌شوید».

کرمی‌پور بیان داشت: در برخی از نهاد‌ها لغزش‌هایی دیده شده، اما سبز‌پوشان سپاه همواره از ابتدای انقلاب پشتیبان و همراه ولایت بوده‌اند.

خطیب نماز جمعه جیرفت با اشاره به ۱۴ اردیبهشت روز مطبوعات خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری می‌فرمایند، «مراقب باشیم با دشمن همسو نشویم و بلندگوی دشمن نباشیم».

وی افزود: در جنوب کرمان هم تعداد مطبوعات ما خیلی زیاد است و جا دارد از آن‌ها تشکر کنم و به آن‌ها خداقوت بگویم و این نکته را متذکر شوم که در این ایام حساس سعی کنیم، حقایق را بازتاب دهیم.

کرمی‌پور با بیان اینکه انتخابات مسأله روز ما است، عنوان کرد: انتخاباتی که نظام جمهوری اسلامی ایران آمده زمینه را فراهم کرده تا ملت پای صندوق‌های رأی بیایند و در نظام جمهوری اسلامی ما از آزادی برخوردار هستیم، اما برخی از این آزادی برداشت دیگری دارند.

وی با بیان اینکه همه گروه‌های سیاسی بدون محدودیت در انتخابات وارد شده‌اند و زمینه برای حضور همه مردم نیز فراهم شده است، افزود: رأی مردم حق‌الناس است و باید از این رأی حفاظت شود و مجریان قانون باید دقت لازم را داشته باشند.

امام جمعه جیرفت ابراز داشت: آرامش نیاز همیشگی مردم است و در انتخابات بیشتر احساس نیاز می‌شود، این روزها در شبکه‌های اجتماعی افرادی سعی در برهم زدن آرامش دارند و به اشخاص خاصی تهمت می‌زنند، پس تقوا کجا رفته است؟ سعی کنیم حقیقت را به مردم بگوییم تا آرامش از بین نرود، اگر حقیقت به مردم گفته شود، آن‌ها با اطمینان بیشتری پای صندوق‌های رأی می‌آیند.

کرمی‌پور ادامه داد: به نیروهای اطلاعات شهرستان تاکید می‌کنم، کسانی که دنبال به‌هم زدن آرامش هستند و می‌خواهند، چهره اشخاصی را تخریب کنند، شناسایی و با آن‌ها برخورد کنند.

وی با اشاره به اینکه دشمنان دنبال ضربه زدن به نظام هستند و کاری نکنیم که دشمن در این انتخابات پیروز شود و به هدفش برسد، گفت: دشمن می‌گوید، انتخابات باید آزاد برگزار شود، کجای انتخابات ما آزاد نبوده است؟ آیا روز انتخابات مردم ما آزادی نداشتند؟ مرتب می‌خواهند بر این طبل بکوبند، مانند انتخابات سال ۸۸ تا کشور را دچار مشکل و بی‌نظمی کنند.

امام جمعه جیرفت بیان داشت: انتخابات‌های ما در تمام دنیا مثال‌زدنی است، کدام کشورها این‌قدر انتخابات سالم دارند که مردم در رأس امور هستند؟

وی با بیان تبلیغات انتخاباتی که این روزها صورت می‌گیرد، تصریح کرد: معمولاً سفر‌های استانی زیاد می‌شود، دولت یازدهم در این اواخر در کمتر از ۲۴ ساعت به کرمان آمدند، کاش هزینه این سفر‌های استانی را ارائه می‌دادند که چقدر است.

کرمی‌پور تصریح کرد: یک سال قبل که سفر استانی به کرمان صورت گرفت، توضیح داده شود که چه مشکلی از مردم رفع شد؟ مشکل اساسی ما مشکل آب بود که مربوط به وزیر نیرو بود، اما چرا وزیر نیرو در این سفر رئیس جمهور را همراهی نکرد.

وی ابراز داشت: در اینجا باید به نماینده و مردم خوزستان و بندرعباس احسنت گفت که اجازه ندادند، آب سرزمینشان را ببرند، اما نمایندگان ما چکار کردند؟

کرمی‌پور اظهار داشت: مشکل بیکاری جوانان ما چرا رفع نشده است؟ این همه گزارش می‌دهند که ۷۰۰ هزار شغل ایجاد کرده‌اند، این شغل‌ها کجا هستند؟ آیا مشکل مسکن خانواده‌ها رفع شده است؟ چرا هر روز می‌گویند، مشکل تورم رفع شده است، چرا در وضعیت کشاورزی مردم جنوب تغییری ایجاد نشده است.

وی بیان داشت: عده‌ای با کارهایشان اهل بیت را مورد خدشه و تمسخر قرار دادند‌، می‌خواهید به کجا برسید؟ آیا ریاست این‌قدر ارزش دارد که اهل بیت را مورد تمسخر قرار دهیم.

خطیب نماز جمعه جیرفت گفت: آقایانی که تمام فکرشان را به سفر‌های خارجی انداخته‌اند، مقام معظم رهبری می‌گویند، «نگاهتان به داخل مرزها باشد نه خارج از کشور»، منظور رهبری چه کسانی هستند.

وی تصریح کرد: در این جلسه اخیر که پیرامون برجام برگزار شد، هیچ نفعی برای دولت ایران نداشت و  طرف‌های مقابل به حرف‌هایشان پایبند نبودند.

کرمی‌پور افزود: رئیس جمهور آمریکا می‌گوید «ایران به روح برجام پایبند نبوده، زیرا در منطقه ناامنی ایجاد کرده است»، آیا باید در مقابل حمله ناجوانمردانه آمریکا به مردم بی‌گناه سوریه ساکت ماند.

وی خاطرنشان کرد: انتخابات امسال ما بسیار سرنوشت‌ساز است، توجه به بیانات مقام معظم رهبری داشته باشیم که ایشان چه کلید واژه‌هایی را ارائه می‌دهند و ایشان در سخنانشان این نکته را گفتند که «نامزد‌ها نگاهشان به داخل کشور باشد».

منبع:فارس

انتهای پیام/