روستای برتر جنوب کرمان در نمایشگاه کتاب تهران معرفی شد


Warning: Use of undefined constant has_post_thumbnail - assumed 'has_post_thumbnail' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home2/konarsan/public_html/wp-content/themes/shoraa/tabnakweb/print.php on line 27

چاپ

به گزارش کنارصندل ،مدیرعامل موسسه فرهنگی و هنری سفیران جنوب کرمان گفت: غرفه روستای دریاچه شهرستان جیرفت به عنوان یکی از روستاهای برتر کشور در طرح دوستدار کتاب، ظرفیت های فرهنگی منطقه را در نمایشگاه کتاب تهران عرضه می کند.

 

 

نادر حامدی افزود: در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، چهار روستای دریاچه از جنوب کرمان، فهلیان از استان فارس و فرسش از استان لرستان و رئیس آباد از استان یزد به عنوان روستاهای برتر در طرح دوستداران کتابداری در دومین جشنواره روستایی و عشایری که اسفند ۹۴ برگزار شد، انتخاب شدند.
وی اظهار کرد: تالیف کتاب، علاقمندی در طرح های کتابخوانی و کمک به ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی از ملاک های انتخاب این روستاها و ارائه غرفه در سی امین نمایشگاه بین المللی کتاب در تهران است.
وی گفت: در غرفه روستای دریاچه، ظرفیت ها و پتانسیل های فرهنگی و گردشگری این روستا شامل هنر حصیربافی، کلاه دوزی، گلیم و جاجیم و زیرانداز به مردم معرفی می شود.
مدیرعامل مؤسسه فرهنگی و هنری سفیران جنوب کرمان افزود: در پایان نمایشگاه یکی از این سه روستا به عنوان روستای برتر دوستدار کتاب در کشور معرفی خواهد شد.
وی عنوان کرد: غرفه روستای دریاچه در سرای اهل قلم در نزدیکی سالن بین الملل نمایشگاه کتاب تهران برپاست.
روستای دریاچه با بیش از یکهزار و ۴۰۰ نفر جمعیت در فاصله ۱۹ کیلومتری جنوب غربی شهر جیرفت قرار دارد. مردم این روستا از دیرباز در صحنه های علمی، هنری و فرهنگی کشور خوش درخشیده اند.
سی امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران که ۱۳ اردیبهشت ماه گشایش یافت تا ۲۳ اردیبهشت در نمایشگاه شهر آفتاب تهران برپاست.

 

منبع: ایرنا