در سومین کوهپیمایی تیم فرهنگیان جیرفت، این گروه به ارتفاعات سربیژن صعود کردند


Warning: Use of undefined constant has_post_thumbnail - assumed 'has_post_thumbnail' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home2/konarsan/public_html/wp-content/themes/shoraa/tabnakweb/print.php on line 27

چاپ

به گزارش سایت کنارصندل، کوهنوردی از آن دسته ورزش‌هایی است که طرفداران و علاقه‌مندان خاص خود را دارد و همه کسی نمی‌تواند به طور حرفه‌ای و مداوم این ورزش را انجام دهد.

کوهپیمایی فرهنگیان جیرفت به قله ۳۸۰۰ متری سربیژن

کارشناس مسئول تربیت بدنی آموزش و پرورش شهرستان جیرفت در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جیرفت گفت: به مناسبت هفته معلم کوهپیمایی فرهنگیان شهرستان جیرفت در ارتفاعات سربیژن برگزار شد.

هادی ابراهیمی بیان داشت: این کوهپیمایی سومین برنامه فرهنگیان جیرفت در سال جاری بود که بیش از ۲۰ نفر از فرهنگیان حضور داشتند.

وی ابراز داشت: استقبال نسبت به سال قبل بیشتر بود و همین امر موجب شادابی و نشاط بیشتر در کوهپیمایی شد و با رفاقت و راهنمایی میان گروه، قله ۳ هزار و ۸۰۰ متری سربیژن را فتح کردیم.

کوهپیمایی در ارتفاعات افغانستان

کارشناس مسئول تربیت بدنی آموزش و پرورش بیان داشت: اگر شرایط مهیا شود و دوستان آمادگی لازم داشته باشند، سال جاری در نظر داریم یک سفر کوهنوردی به ارتفاعات کوه‌های بلند افغانستان داشته باشیم.

ابراهیمی تصریح کرد: طی سال‌های متمادی توانسته‌ایم با فرهنگیان شهرستان جیرفت اکثر قله‌های بلند استان کرمان از جمله کوه هزار را فتح کنیم و به فکر صعود قله‌های بلند آسیا و جهان باشیم تا نام کوهنوردان فرهنگی جیرفت و افتخار آفرینی در این رشته را به کشور و آسیا نشان دهیم.

کوهنوردی ورزشی دشوار و طاقت فرسا

پیشکسوت ورزش کوهنوردی جیرفت ​در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: ورزش کوهنوردی چون بیشتر در ارتفاعت انجام می‌شود و مسیرها ناشناخته هستند، باید حتما راهنمای با تجربه‌ای به همراه داشته باشید و از سخترین ورزش‌ها به حساب می‌آید.

ناصر پردلی عنوان کرد: ورزش کوهنوردی فقط علاقه می‌خواهد و هر کسی نمی‌تواند این ورزش را چه برای تفریح و چه به شکل حرفه‌ای انتخاب کند و معمولا افراد میانسال بیشتر از قشر جوان به این ورزش علاقه نشان می‌دهند.

فعال‌ترین گروه کوهنوردی جنوب کرمان

دیگر پیشکسوت ورزش کوهنوردی جیرفت عنوان کرد: در جنوب کرمان فعال‌ترین و باقدمت‌ترین گروه کوهنوردی فرهنگیان این شهرستان است که هر هفته یک قله را انتخاب و در پایان فتح می‌کند‌.

مراد حیدری خاطرنشان کرد: حدود ۲۰ سال است که ورزش کوهنوردی در شهرستان جیرفت رواج یافته و روز به روز به تعداد علاقه‌مندان این رشته افزوده می‌شود.

گزارش از: سجاد محمدحسنی